Gå til innhold

The Peugeot 360 Cabriolet, One Week "Jalla" Carputer Project

Ranger emnet

deleted

Anbefalte innlegg

The Peugeot 306 Cabriolet, Max One Week "Jalla" Carputer Project

1 Stk Peugeot 306 Cabriolet (2000 Modell tror jeg, orker ikke å løpe og sjekke vognkortet) *Kjøpt*

306_Part_00.jpg

306_Part_00X.JPG

1 Stk Sony CDX-M850MP *Kjøpt*

306_Part_01.jpg

1 Stk Pioneer GM-D515 *Kjøpt*

306_Part_02.jpg

2 Stk Cadence 10" Subs UD-102H *Kjøpt*

306_Part_03.jpg

1 Stk VIA EPIA SP13000 *Kjøpt*

306_Part_04.jpg

1 Stk VoomPC Cabinet *Henter hos Carputer på Onsdag*

306_Part_05.jpg

1 Stk M2-ATX DC-DC ATX 160W *Henter hos Carputer på Onsdag*

306_Part_06.png

1 Stk Western Digital 120 Gig Hardisk *Kjøpt*

306_Part_07.jpg

1 Stk Touch Screen *Aventer sjekker alternativ*

(Aner ikke hvem type enda, mulignes no in-dash greier center consollen i 306'en er dumt laga)

Center_Console.jpg

1 Stk Kabelsett (Power + høytalere kabler) *Kjøpt*

http:

2 Stk Sikrings Holdere *Kjøpt*

http:

1 Stk Diverse Frontends (bla Centra Fuse og Road Runner)

http:

Diverse Remixes Only Musikk Video DVD Clips *Kjøpt inn og klargjort til bruk*

remix1.jpg

remix2.jpg

remix3.jpg

remix4.jpg

remix5.jpg

remix6.jpg

remix7.jpg

Okay, pointet med dette projectet er at jeg er lei av og kjøre rundt i en bil uten lyd og bilde. Dette skal derfor gjøres fort og galt, slik at jeg får musikk\video i bilen. Høytaler settene i 306'en er byttet ut av forrige eier så de gidder jeg ikke å bytte igjen unless jeg får tak i no hyber billig greier som passer rett inn i orginal festene.

Dette bygget skal kun være temperært for meg, skal jo selge denne bilen så fort som mulig egentlig.

Uansett blir nok personen som kjøper denne bilen av meg sikkert ikke lei seg om han\hun får med dette anlegget her på kjøpet. :mrgreen:

Skal jo kombinere dette med byggingen av Celicaen, men satser på å fikse dette her på max 1 uke, så sant alle deler er tilgjenglig på lager hos levrandørene.

Bilder av de andre produktene oppdaterer jeg imorgen.

Toyota Celica T23 (2000 Modell)

Peugot 306 Cab (2000 Modell tror jeg)

Nissan Sunny (Ingen ide om hvem årsmodell dette er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe kult.. enda et prosjekt :D

Mye regner du med å få for PUG'en forresten ? Fin bil :)

Tja, driver og sjekker på finn ser de går fra 118-180k alt ettersom. Bør vel greie å få 130-140k for den med anlegget synes jeg. Er jo skinn seter i den også, men dette er kanskje standard for hva jeg veit.

Bilen har jo ikke gått så langt rundt 95 000 eller no.

Kjører full service og alt på den nå aløpet av uka, monterer anlegg og eventuelt fixer det som må være av kosmetiske ting og lar den få seg en real rengjøring på et bilpleie verksted før jeg tar bilder og legger den ut for salg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT, men hvor har du kjøpt den Remix Only DVD'n !?

Da får du svar "at du må ha kontakter... være dj osv..." Eller bare gjør som oss andre dødelige leite etter torrent filer på nettet, har funnet en god del "promo only" på den måten.

Sorry for OT, feit pug forresten

"Hvorfor kan ikke kvinner rygge?"

Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du svar "at du må ha kontakter... være dj osv..." Eller bare gjør som oss andre dødelige leite etter torrent filer på nettet, har funnet en god del "promo only" på den måten.

Flyter nok noe av det rundt på nettet garantert. Men jeg vil liksom sikre meg at jeg faktisk får de videoene jeg vil ha og ikke går glipp av noen issues så jeg kjøper de.

Om folk på forumet her finner masse av det på nett er nok mulig. men folk har spurt om hvor en kjøper de og hvilke kriterier som må fylles for å få kjøpt og det er det jeg har svart på.

Jeg for min del samler på disse DVD'ene og andre musikk DVD'er så jeg vil ha orginalene.

men for all del... er ingen lov mot å laste ned musikk og film i norge enda, så er sikkert bare å kjøre på..

Men over til Projectet:

Har kommet litt lengre på dette projectet idag.

Har kjøpt inn "jalla" bilstereo kabler til rundt 1000 lappen til projectet (høytaler kabler, signal kabler og strøm kabler)

Ketil var grei og monterte på kabelsko for meg, slik at jeg bare trenger å trekke de selv aløpet av uka. Jeg har også avtalt tid på et verksted for kjapp demontering av bilen, slik at jeg kan få smelt inn kablene på 1,2,3. Går alt etter planen gjør jeg dette på torsdag.

Har vært innom EET idag og henta ut 2 stk Mini ITX kort, 6 stk Westen Digital 320 gig Sata Disker og 3 Sata controllere så nå har jeg delene til carputern + en pc og bearbeide dataene på.

EET_01.jpg

EET_02.jpg

Feide en rask tur innom PC Addon også å plukket opp ram brikker til Mini ITX korta.

306_01.jpg

306_02.jpg

306_03.jpg

Har egentlig tatt en del bilder, men er rimlig gååen nå så jeg oppdaterer med bilder fra dagens hendelser imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, synd at jeg virkelig er DJ da, og at det er i den sammenhengen jeg vil ha de ;)

92 Civic: Remux Exhaust, Green Air Filter, MOMO Tornado ratt & Momo pedaler.

..:: Honda Power ::..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om folk på forumet her finner masse av det på nett er nok mulig. men folk har spurt om hvor en kjøper de og hvilke kriterier som må fylles for å få kjøpt og det er det jeg har svart på.

Kunne du da fortelle meg det eller linke meg til sted der du har svart på det? Evt. PM.. Sorry OT!

92 Civic: Remux Exhaust, Green Air Filter, MOMO Tornado ratt & Momo pedaler.

..:: Honda Power ::..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chr|z, du har ny PM...

Over til Projectet:

Håper på og få trekt det meste av kabler på Torsdag. Begynner vel så smått og ser på sub plasseringen i bilen samtidig. Har egentlig fått ordere fra "høyere hold" og ikke begynne med støping og anna pes på dette projectet :wink:

Har foresten bestemt meg for hvor jeg skal plassere headuniten og skjermen.

Center_Console_Mod.jpg

Dette er ihvertfall den eneste logiske løsningen jeg kan finne siden center consollen på bilen er så IDIOTISK laget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen idag har rett og slett vært helt sinnsyk. Har måttet løpe rundt som en strikkball i hele dag for å få diverse ting og tang unna.

Men her er ihvertfall de project relaterte hendelsene for dagen.

Som beregnet var jeg innom Carputer idag å sjekket ut noen potensielle Carputer kabinetter. Endte opp med Wrrom PC kabinettet da jeg syntes dette var det som tok seg best ut.

Carputer_Visit_01.jpg

Carputer_Visit_03.jpg

Carputer_Visit_04.jpg

Carputer_Visit_05.jpg

Fikk så vidt glimtet på Lilliput sin In-Dash 7" men glemte desverre å ta bilder av den.

Følgende ting tok jeg med med meg i tilegg til Wroom Pc kabinettet:

1 Stk 160 Watt Power Supply Type M2-ATX DC-DC ATX 160W (306 "Jalla" Projectet)

Power_M2.gif

1 Stk Converter fra vanlig IDE til laptop IDE (306 "Jalla" Projectet)

IDE_Laptop.jpg

1 Stk Hirschmann GPS 2400 "Haifinne" antenne 3 in-one Cellphone/GPS/Wlan (The Celica T23 Project)

Gps_2400.jpg

Må bare beklage den elendige kvaliteten på bildene fra Carputer, jeg greide selvfølgelig å glemme digital kameraet hjemme.

Tok en liten prat med Robin angående et eventuelt "Carputer" treff. Det ble luftet litt forslag og det ser lovende ut akkurat nå til at en skal kunne få til noe uten å si noe mer om den saken på det nåværende tidspungt.

Etter det raset turen hjem, for å sette sammen Carputeren. Da jeg var ferdig med å skru ting koblet jeg på et vanlig atx power for inne bruk og begynte å klargjøre PC'en.

306_Carputer_01.JPG

306_Carputer_02.JPG

Fjernet en del features fra CF som jeg ikke kommer til å støtte i 306 Projectet. Imorgen skal jeg ned på et bilverksted å få hjelp til å demontere 306'en slik at jeg kan få lagt kabler i den, fort og galt.

Fant ut at jeg manglet både lang VGA kabel og USB kabel så jeg rusha til Clas Ohlson sånn 20 min før stengetid. Uheldig som jeg er var det selvfølgelig ingen lange VGA kabler igjen.

Vel hjemme igjen med en laber fangst av 1 stk 5M USB kabel, ferdigstilte jeg PC'en software messig.

306_Carputer_07.JPG

306_Carputer_08.JPG

306_Carputer_09.JPG

306_Carputer_10.JPG

306_Carputer_11.JPG

Jeg fikk faktisk Centrafuse 100% stabil nå som media player både på audio og video med følgende kombinasjon av software.

VJII Light Codec Pack V. II (inneholder bla Ac3 filter, xvid codec, Monlight mpeg splitter og Gspot Codec tools)

Cyber Link Power DVD 7.0

Etter instalasjonen virka ikke dette spesielt bra, MPG2 codecen i VJII codec pakka overstyrte Cyberlink Codecen. Av en eller annen grunn er det ingen De-Interlace instillig for MPG2 codecen i VJII pakka (er muligens det men jeg fant den ikke) Dette resultere i at MPG2 filer encoded interlaced, interlacet som et helvete og ble totalt ubrukbart å se på.

Men jeg fant nå løsningen. Jeg fyret opp GSPOT og satt ned prioriteten på MPG2 Codecen i VJII pakka til unlikely og økte proriteten til Cyberlink MPG2 Codec'en til Preffered. Etter det brukte CF VJII codecene på divx, xvid osv, mens den brukte konsikvent Cyberlink Codecen på MPG2 video både ved Fil og DVD playback.

306_Carputer_03.JPG

306_Carputer_04.JPG

306_Carputer_05.JPG

306_Carputer_06.JPG

Når så jeg hadde test kjørt opsettet i 2 timer, fyrte jeg opp Ghost og tok et "IMAGE" av hele C disken. Skulle Pc'en tryne nå eller jeg gjør en liten "test" som ikke gir ønsket resultat slik at Pc'en feks blir ustabil kan jeg bare restore "Imaget" fra Ghost fila, noe som vil ta ca 5 min. Dermed er ingen skade skjedd da en da vil være tilbake til samme utgangspungt som da "IMAGET" ble tatt.

Må bare beklage den dårlige kvaliteten på disse bildene :sad:

Ghost_01.JPG

Ghost_02.JPG

Ghost_03.JPG

Ghost_04.JPG

Ghost_05.JPG

Ghost_06.JPG

Ghost_07.JPG

Jeg har en lang dag fremfor meg imorra, med mye jobbing på 306'en. Må sansynligvis fortsette på Fredag da jeg neppe blir ferdig imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, da er jeg ferdig med å trekke alle kabler i 306'en.

Trakk følgende kabler:

1. Power Cable

2. GND

3. Front Singnal

4. Rear Signal

5. Dual Sub Singnal

6. Aux In Signal

7. Alle høytaler kabler

Synes nesten jeg måtte få gjort en ordenltig jobb her også så demonterte halve bilen å la alle kabler skjult. Sørget også for å legger Power relaterte kabler på Høyre side av bilen (Remote x 2, Power + cable) og alle Signal\høytaler\data kabler på Venstre side av bilen (Aux in, Right\Left Front, Right\Left Back, Dual Sub, Usb, Vga.

306_Cables_Mods_20.JPG

306_Cables_Mods_02.JPG

Center bunn consollen fjernes.

306_Cables_Mods_06.JPG

Modifiserte Center consollen slik at jeg fikk inn CD spilleren i bunn over aske begeret

306_Cables_Mods_07.JPG

306_Cables_Mods_08.JPG

306_Cables_Mods_11.JPG

Consollen tatt ut, Iso plugger + antennekabel trukket ned.

306_Cables_Mods_09.JPG

Vga og USB kabler

306_Cables_Mods_10.JPG

Før vi boret hull i Torpedo veggen, moret vi oss litt med å teste hullsaga i siden på en vrak bil for å se om det var noe fres i den + om plast proppen ville passe

306_Cables_Mods_12.JPG

Strøm Kabelen dyttes på plass under Bunn Trekket

306_Cables_Mods_13.JPG

Side platene fjernet for å få tilgang til høytalerne i baksetet

306_Cables_Mods_04.JPG

Kablene strekkes til bagasjen gjennom 306'ens orginale kabel hull

306_Cables_Mods_05.JPG

Måtte skru ut passaskjer setet for å få lagt ned Power kabelen under matta slik at den ikke ble synlig eller merkbar under teppet på bilen, beklaglivis glemte jeg å ta bilde av dette.

Power kabelen trukket, ut gjennom torpedo veggen, Sikrings holder montert

306_Cables_Mods_15.JPG

Center consollen satt tilbake på plass, alle relevante kabler til center consollen trukket og setene satt tilbake på plass.

306_Cables_Mods_17.JPG

Bagasjen, Alt ligger hulter til bulter der nå, koblet opp alt for å teste. Ting virket som de skulle, men har fortsatt igjen en del jobb her som dere ser.

306_Cables_Mods_14.JPG

Det hele så ut til å kunne bli ferdig aløpet av dagen helt til jeg fant ut at 306'en ikke har noen Hjulbrønn. Må lage enten avstøpning eller en eller annen kasse greie på sidene ved hjul kapslene til sub elementene.

Da jeg idag har levert fra meg bilen for å få full service og få fikset noen små kosmetiske skader på bilen får jeg den ikke igjen en gang før neste uke.

Tipper jobben som gjenstår i bagasjen vil være gjort på 2-3 dager, så fortsetter så fort jeg får igjen bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

detta ser da ut til å bli ganske bra!!

detta kan du ;)

stå på!

Hehe, tror det skal bli helt greit jeg.

Om jeg kan dette er vel kanskje et anna spørsmål. Har vel egentlig gjort det slik jeg har blitt fortalt at en skal gjøre det med å ikke legge strøm og signal kabler på samme side.

Carputern funker fint ihvertfall, den har jeg testet innendørs nå i 24 timer både med Road Runner og Centrafuse. Den oppfører seg som den skal ihvertfall.

Testet jo anlegget så vidt når jeg var ferdig med å koble kablene. Det var ihvertfall ikke no "bromming" pga støy på signal kabelen så noe riktig har jeg ihvertfall gjort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider