Gå til innhold

The Peugeot 360 Cabriolet, One Week "Jalla" Carputer Project

Ranger emnet

deleted

Anbefalte innlegg

nå begynner jeg å bli utålmodig her :P :P

skjedd noe med pyggen el??? ;)

Not realy.. den står hos Peogot enda... Fått en dato nå 6 Juli.. Laaaaannnnng ventetid der gitt. Er noe annet små plukk jeg vil at de skal titte på sånn at jeg får igjen en helt strøken bil.

Toyota Celica T23 (2000 Modell)

Peugot 306 Cab (2000 Modell tror jeg)

Nissan Sunny (Ingen ide om hvem årsmodell dette er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Okay, da er anlegget oppe å går i 306'en.

Ser ut som et helvete i bagasjen enda, men dette fixer jeg til uka sammen med sub kassene. Det kuule er at anettegt er oppe og kjører, alt funker som det skal osv.

Jeg må bare understreke hvor viktig det var og jorde alle konponentene. Jord in-dash skjermen og headuniten, eventuelle usb disker mm. støm i bil er absolutt ikke det samme som strøm i kåken, det fikk jeg erfare igår.

Bilder og muligens en demo video kommer i natt. Er så "lyst" ute nå så det er umulig å filme noe som vil være sebart før 1-2 om natta.

Systemet er enkelt satt opp uten mye krims krams. Single Screen media player for Vob, Divx, Xvid, Wmv, Wma, Mp3 og thats it. Ingen ODB-II, Phone Control, Sat Radio, Internet ect.

Den utseende messige finnishen kommer som sagt senere, bilen er enda ikke skrudd skikkelig sammen så ting ser herja og rotete ut.

Stay tuned...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, da har jeg laget en test drive video med Carputer opsettet i aksjon.

Denne videoen hadde blitt litt for mange megabytes som MPG1, så jeg encoda denne som Xvid istedet for å gjøre fila mindre.

For de som ikke har Xvid Codec kan laste ned Codec'en her:

http://download.divxmovies.com/XviD-1.1.0-30122005.exe

Etter å ha provisorisk skrudd fast utstyret og opdatert systemet med et lass med promo videoer på extern usb hardisk (til vestre på bildet), var det bare og ta seg en liten kjøretur (Night Time Drive) :mrgreen:

306_Install_000.JPG

Test Drive Video (Xvid Approx 65 Mb)

http://www.spotlight.vg/Project/306_Cab/Test_Drive_306_Xvid.avi

Pipelydene er CF sin måte å si ifra at den har oppfattet touch inslaget, denne lyden er annoying når du hører den så ofte som i videoen over (denne lyden kan selvfølgelig disables)

Div bilder av bilen, instalasjon inni bilen og den enda halvferdige bagasjen. Alle ledninger skal legges pent under treplata. Borer hull i treplata med hullsag slik at jeg får ledningene opp fra undersiden. Etter dette legger jeg den orginale matta oppå treverket og lager små hull, slik at ledningene går igjennom matta.

Bagasjen, utstyr ikke skrudd fast

306_Install_00.JPG

Internal Side View

306_Install_01.JPG

Internal Back View (Daytime)

306_Install_02.JPG

Internal Back View (Night Time)

306_Install_03.JPG

Driver Seat View

306_Install_04.JPG

Center Console

306_Install_05.JPG

Passenger View

306_Install_06.JPG

In-Dash VGA Screen

306_Install_07.JPG

Sideview Far

306_Install_10.JPG

Hvis noen lurte, har jeg i ren arbeids tid brukt ca 14 timer på denne bilen til nå.

Projectet fortsetter over helga....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært en tur nede hos http://www.autocustom.no idag og plukket opp masse Install Bay greier. Tenkte jeg skulle leke meg litt med polyester og glassfiber.

Bilder av Installbay sakene kommer.

Vi får se om jeg faktisk lærte noe av og se Anders bygge de subene på CB showet sist helg.

Kjørte på med Carputern, USB disk, Sony Cd Spillern og Pioneer Ampen hele veien idag. Ting fungerer bra :)

Har et lite problem fordi jeg kobla USB disken til releet. I det jeg vrir nøkkelen 1 hakk starter jo USB disken og PC'en. Når jeg så har tatt ned taket og skal starte bilen, forsvinner jo strømmen 1\2 sekund, noe som er nok til at USB disken dissconecter og reconecter.

Bortsett fra det vil jeg si at jeg er fornøyd med carputer systemet. Helt ok budskjett greie og 1000 ganger bedre enn en sur Interlaced DVD spiller du må bytte CD'er\DVD'er på. Desuten var jo dette carputer opsettet mye billigere også enn feks en Pioneer AVH-P5700DVD spiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å mye har dette anlegget kommet på?

Ikke mest, rundt 3000 for vga touch screen, 2500 for PC delene (kjøpt angro) + en gammel sony CD spiller som satt i bilen da jeg kjøpte den + en Pioneer amp GM-515 (tror denne koster rundt 8000 ny) + 2 stk gamle pioneer front set (tipper ca 1500 kr per set) + Billig bilstereo kabel sett (1000 kr), Centrafuse er jeg beta tester på og RR er gratis. Har også fått tilbud fra flux media å få agenturet på Centrafuse i Norge sammen med en annen kar.

Musikk videoene er en annen historie, da det er Promo DVD'er jeg har kjøpt for ca 15 000, men systemet funker med svcd, wma, mp3, divx, xvid ect så Vob filer er egentlig inget krav.

det lurer jeg og på??

hvem kunne f.eks bygget en slik puter til meg, som jeg bare kan hooke opp på pc'n og føre over??

Kan sef montere det selv i bilen,men pc byggingen er ikke helt min greie ;) og dvd skal inn i løpet av en mnd eller 2 ;)

Jeg kommer muligens til å begynne med dette sammen med en annen kar, så vi får se hva som skjer fremover. Jeg har forsåvidt en "Clone" av dette systemet jeg har drevet og beta testet med til innendørsbruk som jeg nå ikke trenger lenger siden PC biten av projectet er ferdig.

http://www.carputer.no selger forsåvidt ferdige løsninger, men ikke akkurat med dette oppsettet av codec's, frontends, tweaks ect. Dette systemet jeg har i 306'en er tilpasset med tanke på dette projectet. Systemet her er rett og slett kun tweaket for å kunne spille riktig av de fleste vanlige typer video filer og audio filer, uten at noen video formater henger maskinen, interlacer eller vises i feil aspect ratio.

Denne test clonen kan jeg forsåvidt selge. Centrafuse og RR oppsett følger med, men ikke musikk videoene eller in-dash skjerm.

Send meg en msg med et bud om du er intresert (under 4500 er uinitresangt). PC'en er brukt i ca 1 mnd til testing. Med andre ord, den er god som ny og verifisert at funker. Jeg har denne ene PC'en jeg ikke trenger lenger og etter den er solgt vil jeg neppe bygge flere for salg før jeg eventuelt har ingått en avtale med andre parter.

Som sagt dette er jo et "budskjett project" hvor jeg ikke ville legge alt for mye penger hverken i PC eller bilstereo biten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henne fekk du så billig skjerm?

Nå handler jeg stort sett rett fra grosist eller får gode rabatter på alt jeg kjøper av utstyr til projectene mine så akkurat den prisen er vel kanskje litt missvisende, men svarte på hva det hadde kostet meg, siden det var det spørsmålet gikk på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, da har jeg fått laget sub boxer til sidene i bilen.

Vi fant ut at det ble for mye pes og stress å ta avstøpninger for å få den til å passe 100% så jeg nøyde meg med et ca mål og volum.

Sub_Box_01.JPG

Sub_Box_02.JPG

Har nå trukket og stiften boxen med flis, og test "fit'et" den i bagasjen.

Sub_Box_03.JPG

Sub_Box_04.JPG

Sub_Box_05.JPG

Sub_Box_06.JPG

Trekkingen ble litt så som så, men har jo aldri gjort dette her før, så er egentlig fornøyd med resultatet. Er generelt rimlig fornøyd med resultatet så langt, boxen passet bra nok synes jeg.

Sub_Box_07.JPG

Sub_Box_08.JPG

Imorgen skal det legges glassfiber og polyester utenpå filt'en.

Neste step blir så sparkling og pussing. Til slutt kommer jeg til å lakke boxen eller trekke den med stoff eller filt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, da har jeg fikset litt mer på sub boxen.

Det jeg kan konkludere ut av dette er at polyester og glassfiber er noe forbanna dritt og jobbe med. Brukte støvmaske og latex hansker, men gikk i t-shirt og jeg bare kjenner det stikker i armene.

Anyways, har nå pusset og sparklet litt på kassa. Her er bildene:

Første lag med glassfiber og polyester:

Sub_Box_Almost_Done_06.JPG

Sub_Box_Almost_Done_07.JPG

Etter flere lag med glassfiber, polyester og glass sparkel

Sub_Box_Almost_Done_08.JPG

Sub_Box_Almost_Done_09.JPG

Sub_Box_Almost_Done_11.JPG

Sub_Box_Almost_Done_12.JPG

Sub_Box_Almost_Done_13.JPG

Sub_Box_Almost_Done_14.JPG

Etter iherdig pussing og flere lag med glass sparkel og softsparkel (Ikke ferdig enda)

Sub_Box_Almost_Done_15.JPG

Etter enda mer sparkling, pussing (enda ikke ferdig), Glassfiber fjernet fra høytaler åpningen, sub element satt in og test montert i bagasjen.

Sub_Box_Almost_Done_16.JPG

Sub_Box_Almost_Done_17.JPG

Sub_Box_Almost_Done_18.JPG

Som nevnet tidligere, dette ble litt CA opplegg men det får duge til det projectet her. Gjennstår selvføleglig litt mer sparkling\pussing og trekking eller lakkering av kassa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider