Gå til innhold

Mystiske strømbrudd

Ranger emnet


eivindw

Anbefalte innlegg

Jeg har litt problemer med at bilen plutselig kutter all strøm i det jeg stanser motoren. Den blir helt død, sentrallås, kupelys.. alt er ute. Når jeg vrir et par ganger på nøkkelen (tenninga virker seff. heller ikke), kommer plutselig all strøm tilbake og alt ser ut til å være ok. Klokka og kjørecomputer har da nullstilt seg.

 

Noen som har vært borti dette før? Virker som det er dårlig kontakt et sted i nærheten av tenningslåsen, siden det alltid skjer når jeg fikler med nøkkelen (skrur av/på tenning). Men hvorfor kuttes all strøm? Hender jeg ikke oppdager det før jeg går ut av bilen og ser at alarm/sentrallås ikke funker.. Litt frustrerende.

 

Bilen er en 2000 modell Audi S3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eivindw

Takk for forslag. Får vel sjekke litt når jeg kommer hjem. Det som synes så rart er at det skjer bare en gang i blant, og alltid i forbindelse med at jeg stopper bilen. Så lenge jeg passer på at det er strøm når jeg går fra bilen er det greit..

 

 

 

det kan være tenningsluttstykket som er gåent

DOFFEN

 

Alt av golf 1 deler kjøpes (til rett pris)

 

Har også mye deler til golf 1 og golf 2,

hvis noen trenger så er det bare og spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eivindw

Takk for forslag. Får vel sjekke litt når jeg kommer hjem. Det som synes så rart er at det skjer bare en gang i blant, og alltid i forbindelse med at jeg stopper bilen. Så lenge jeg passer på at det er strøm når jeg går fra bilen er det greit..

Somjeg skrev tidligere, merker du vanligvis ikke noe til om batteriet har dårlig kontakt mens motoren går, da er det dynamoen som gir strøm. Når du da slår av motoren og batteriet ikke har kontakt, forsvinner all strømmen. Som oftest skyldes dette dårlig jording. Kan også være irr på batteripolene. Ta av klemmene og puss polene med en stålbørse Sett inn polene med litt fett etterpå.

Har for tiden: 1997 520 BMW Touring og 1994 VW Golf 1,4 (!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde et lignene problem på min... da var ikke minuspolen på batteriet festet sikklig

 

Er villig til å vedde penger på at dette er riktig svar. Bilen min og holdt på slik. Tror det er pga at det ved en start trekkes så mye strøm at polen som er løs ikkje klarer p lede nok og dermed kuttes alt. Kan hende det "sveiser" litt i kontakten, slik at det blir bevegelse i denne og forhindrer at det blir kontakt, før du rører på den igjen...........

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode forslag her. Har ikke fått tid å se på det enda, forhåpentligvis er det såpass enkelt å fikse som dere sier :) Tenkte jeg kunne sjekke batteriet, også eventuelt suse innom Møller om jeg ikke finner ut av det. Kjedelig å legge ut på langtur i ferien før problemet er funnet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår