mordahl Skrevet Mai 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2006 Har en vectra b 98modell. Ved kald motor fungerer servoen fint, men med engang motoren blir varm slutter servoen å fungere. noen som har en idè om hva det kan skyldes?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emyr Skrevet Mai 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2006 Har du sjekket nivået på servooljen? Og att det faktisk er servoolje som er i systemet? Servosystemet på en vectra B er ganskel enkelt og greit. Det består kun av servopumpe, servotannstang og diverse slanger/rør. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mordahl Skrevet Mai 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 skiftet oljen. så den e helt fin. og er 100% sikker på at d er rett olje. eneste er at servoreimen er litt slitt, men den skriker ikke, kommet småsprekker i den men d har vel ikke noe å si? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emyr Skrevet Mai 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 Det sitter vel flatreim på denne? Sjelden de spinner så sant strammeren er i orden.. Hvilken motor har du? Blir servoen hellt borte, eller blir den bare dårligere? Kommer den i rykk og napp? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mordahl Skrevet Mai 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2006 1.6 16v. den fungerer hvis eg ruser motoren! verste tilfellet er når eg trykker inn clutchen da er d omtrent umulig å svinge!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emyr Skrevet Mai 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2006 Blir servoen dårligere når du trår inn clutchen selv om turtallet på motoren ikke forandrer seg? Eller er det fordi turtallet synker når du trår inn clutchen og dermed slipper gassen? Ut ifra det du skriver, og jeg må gå ut ifra att det ikke er noen åpenbare feil på systemet, att det ikke lekker, att du faktisk har byttet olje på servoen, og ikke på f.eks bremsevæsketanken, så ville jeg ha prøvd å skifte servopumpe. Det er jo uansett enklere å skifte enn tannstangen, så det må jo prøvest først.. Men en servopumpe er jo ikke billig, så jeg ville kanskje fått en mekaniker til å tatt en titt på det for å være sikker. Du kan jo prøve å få tak i brukt også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.