Gå til innhold

Bruker sikringer

Ranger emnet


Fyrsten

Anbefalte innlegg

Mazdan min har begynt å bruke opp sikring nr 13(tror jeg det var), det er en 15A sikring som dekker innstrumenter, blinklys og ryggelys.

 

Den røyk for en stund tilbake og hver gang jeg setter i ny så ryker den når jeg skrur på tenninga. Har prøvd med sterkere sikringer også uten at det har funka.

 

Noen som har noen tips til hvor jeg skal starte feilsøkinga?

Bilvask er oppskrytt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Fyrsten

Mazdan min har begynt å bruke opp sikring nr 13(tror jeg det var), det er en 15A sikring som dekker innstrumenter, blinklys og ryggelys.

 

Den røyk for en stund tilbake og hver gang jeg setter i ny så ryker den når jeg skrur på tenninga. Har prøvd med sterkere sikringer også uten at det har funka.

 

Noen som har noen tips til hvor jeg skal starte feilsøkinga?

 

Må sjekke ledningene dine.... Kan hende isolasjonen har gått av et sted...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk koblinger ved ryggelys og de andre utvendige lysene i den kretsen. Det er ikke å anbefale å sette i større sikringer. Det er en grunn for at sikringa er der. Nettop for å hindre BRANN! Setter du inn en større sikring så øker sjangsen betydelig.

 

Mitt forslag er å finne frem multimeteret og måle motstanden i kablene, finner fort ut hvem som det er feil i da.

Audi A4 Avant 1997 1,8T

Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8

Volkswagen Golf III GL 1994 1,8

X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0

Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Fyrsten

Satte i en større sikring i dag, fikk lokalisert feil-området... det er under dasjbordet, kom sånn fin røyk opp ved frontruta... Bare å følge lukta av svidde kabler...

 

Så da blir det demontering.

 

 

 

Er dette en vel utprøvet og godkjent metode? :)

^RaCk^ @ Efnet

Robert Krondorfer

 

]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RaCk

 

 

 

Er dette en vel utprøvet og godkjent metode? :)

 

Så vidt jeg vet ja... Det tipset jeg fikk som var mest økonomisk av bilmekanikere..

 

Men skal sant sies så hadde jeg ikke gjort dette med en nyere bil(les: finere, mindre rusten, verdt mer enn vrakpant)

Bilvask er oppskrytt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår