Gå til innhold

Toyota Hilux senking...

Ranger emnet

rallyroger

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en 2002 mod hilux 2wd, den har torsjons fjæring foran og stiv aksel med bladfjærer bak. Spørsmålet er som følger: skal senke, foran null problem, bak... vel.. hva gjør jeg og hvor kjøper jeg det? tenkte på hevesett ( klosser, lengre u bolter ) og på en måte "snu" dette slik at jeg senker istedenfor å heve.. noen som har gjort dette og kan fortelle meg hva hvem og hvordan?

Mr FSR har lagd dekor og 18" chrome kommer på tirsdag.. 10x18 bak 8x18 foran.. aahh...

Setter skikkelig pris på om noen orker å fortelle meg hva jeg gjør..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne må du jo heve og sette ballongdekk på ;)

På en 2wd??

Hvis du ikke har tenkt å kjøre med mye last kan du jo evt ta ut et blad eller to fra fjærpakken bak. Evt kan du ta ut et blad av pakken å snu opp-ned før du setter det inn igjen:well

98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...
Du skulle hatt julig bare for og stille spørsmålet! en Hilux skal ikke senkes.. den skal 5" opp! og no svære feite hjul stor kufanger stigtrinn veltebøyle(med lys) og en svær visnj foran! :deng

Smak og behag det vel??Eller??

Personlig synes jeg de bilen kler både senk og hev.Har lyst på en selv men jeg skal heve pga bruksområdet..Men sleng inn bilde da?Blir sikkert skamfett:)

Tenkte på det med senk bak..Går jo an å legge bakakselen på oversiden av bladfjørene istede for under med evnt en kloss og lengre U-bolter for mer senk..

det er ikke størrelsen det kommer an på.

det er hvordan du bruker den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skulle hatt julig bare for og stille spørsmålet! en Hilux skal ikke senkes.. den skal 5" opp! og no svære feite hjul stor kufanger stigtrinn veltebøyle(med lys) og en svær visnj foran! :deng

regner med du ikke har kjørt hilux med 2wd ? er komplett ubrukelig

-sierra 5,0 "lat"

-Patrol 3,3td " brukshore"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slike innlegg er vel heller unødvendig..! kan heller hjelpe fyren med spr i stedet for og si hva du vil og mener..

"Vorsprung Durch Technik"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som noen nevnte, det er normalt aa bruke lowering blocks (er det ikke det det heter?). Klosser mellom aksel og fjaera. Ellers saa kan det jo hende at du faar kjoept senke-fjaerer en plass. Ellers saa kan du jo faa noen til aa lage bladfjaerer til deg.

1999 Ford F250 m. 2003-2005 lykter og grill

2003 Chevrolet Trailblazer

Lenke til kommentar
Del på andre sider