Gå til innhold

s4 og automat

Ranger emnet

Macgyver

Anbefalte innlegg

Funnet ut at min neste bil skal bli en S4 2,2t stv helst med automat.

Men er denne kassen noe solid. men tanke på trimming og slikt.

Holder den mål?

Og på mange andre biler er jo 4x4 noen som ryker lett, hvordan er det på en S4?

Og hvordan kan du sjekke om girkassen er flott og god ?

Takker for fremtidige svar... :)

Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod

Skoda Octavia RS tfsi 2006mod

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Macgyver

er det foresten samme motor fra 93 til nå ? 230 hk ?

samme kasse og ? 4 trins automat?

Det er samme motor fra 92 til 97 ja, og kassen er såvidt jeg vet også den samme. Jeg hadde automat i min 92 modell og kommer ikke til å kjøpe S4 med automat igjen dersom jeg ikke finner en VELDIG billig. Men så ligger også S4 med automat endel lavere i pris pga få vil ha dem. Det er behagelig å kjøre med, men mye mer morro med manuell (jeg har hatt begge deler)

Som det blir sagt, en org automat kasse tåler ikke mye trimming, en "vanlig" trimchip til S4 manuell skal en egentlig ikke bruke i biler med automatkasse, en skal ha en chip tilpasset automatkassen som gir lavere dreiemoment. Det er få (om noen) leverandører som anbefaler å ha mer enn 270 hk i biler med automatkasse. Det går sikkert for en periode, men går det galt er det fryktelig dyrt å fikse.

Det står en S4 med automatkasse og rundt 400 hk til salgs, men jeg regner med det er gjort en god del med denne kassen for at det skal holde.... men alt går:)

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider