ascona power Skrevet Mai 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2006 Lurer på å bygge om min ascona b 2,0s til 2,0E. er det noen fordeler eller ulemper med det? hva mener dere? sjekk prosjektet mitt på prosjektforum:) Siter ascona b 2,0s= prosjektsolgt NYTT PROSJEKT: ascona b racing/drifting Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maggvaardal Skrevet Mai 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2006 hvorfor ikke legge litt mere i det, å handle deg gassere heller? ;) Siter Dæ så går ront, går sont! Kadett-C - flerårsprosjekt kadett-C - 77mod selges i deler Ascona C - stygg som få, bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Mai 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 holder med deg i bytte til 2.0e. er bra motor det, turtallsvillig, og ikke så drøyt bensinforbruk. min (rekord 2.0e) brukte ca 0.75 på langkjøring, og ca 1 liter på bykjøring Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ascona power Skrevet Mai 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 takk for forslaga..blir nok å sette på 2,0 insprut. Siter ascona b 2,0s= prosjektsolgt NYTT PROSJEKT: ascona b racing/drifting Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona-Man Skrevet Mai 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 takk for forslaga..blir nok å sette på 2,0 insprut. hei....ok... korfor ikkje berrre skaffa ein rekord 2.2 motor og setta på ein 2.0 topp. då får du høgare kompresjon og dermed meir ytelse. 2.2 motorane får du kasta ette deg i bøtte og spann, mitt forslag: 2.2 blokk, 2.0 topp og ein litt kvassare kamm! då ska eg låva deg at du blir fornøyd, går ikkje sånn altfor fælt men effekten blir nokk merkbar bedre. bruk og ein getrag 240 (5-trinns) rekord kasse so får du ein god gearkasse som tåle juling. denna måten e billi for å få litt meir effekt, å sio du akllerede har ein 1,9 motor i bilen kan du bruka motorfeste,bunnpanna og oljesil frå 1,9'en blokke e nemelig lik, da e berre borringen so e forskjellig! Siter Opel Ascona B 2,2 (Solgt) Kadett C (c20ne) (Solgt) Opel Ascona B 3000 24V Turbo (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ascona power Skrevet Mai 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 hei....ok... korfor ikkje berrre skaffa ein rekord 2.2 motor og setta på ein 2.0 topp. då får du høgare kompresjon og dermed meir ytelse. 2.2 motorane får du kasta ette deg i bøtte og spann, mitt forslag: 2.2 blokk, 2.0 topp og ein litt kvassare kamm! då ska eg låva deg at du blir fornøyd, går ikkje sånn altfor fælt men effekten blir nokk merkbar bedre. bruk og ein getrag 240 (5-trinns) rekord kasse so får du ein god gearkasse som tåle juling. denna måten e billi for å få litt meir effekt, å sio du akllerede har ein 1,9 motor i bilen kan du bruka motorfeste,bunnpanna og oljesil frå 1,9'en blokke e nemelig lik, da e berre borringen so e forskjellig! ja har et par 2,2i motorer stående men magler insprøtniga t di, men god ide med 2,0 topp på 2,2 blokk, men di tåle vell ikkje så mye turtall 2,2ene har æ hørt. har allerede satt i getrag 240 kasse:) men godt forslag ska prøve å få satt sammen en av 2,2ene.må vell ha en annen tank også for å ha insprøytning? Siter ascona b 2,0s= prosjektsolgt NYTT PROSJEKT: ascona b racing/drifting Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Finsådal Skrevet Mai 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 tror jeg har et ledningsnett te 2,2 liggans kanskje.. eller du kan kjøpe 2.4. min med ledningsnett og to topper osv. bjørn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maggvaardal Skrevet Mai 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 du må ha en tank med retur på, der bensinen som er til "overs" kan komme tilbake. Må jo også da self ha elektrisk bensinpumpe.... 2.2 har lenger slaglengde, men samme borring som 2.0. Derfor får vi høyere stempelhastighet her, derfor ikke bra med høyere turtal. 2.2 har litt mere effekt, men ikke mye, mer bunndrag da, bruker også mer bensin. Ville heller gått for 2.0en og høvla toppen litt... kunne jo gått for 2.2topp som var høvla, da denne har større ventiler en 2.0?? magnus Siter Dæ så går ront, går sont! Kadett-C - flerårsprosjekt kadett-C - 77mod selges i deler Ascona C - stygg som få, bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ascona power Skrevet Mai 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 tror jeg har et ledningsnett te 2,2 liggans kanskje.. eller du kan kjøpe 2.4. min med ledningsnett og to topper osv. bjørn mye ska du ha for 2,4en?va det den som sto på låven?hva må til for å få den t å svive? Siter ascona b 2,0s= prosjektsolgt NYTT PROSJEKT: ascona b racing/drifting Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ascona power Skrevet Mai 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 du må ha en tank med retur på, der bensinen som er til "overs" kan komme tilbake. Må jo også da self ha elektrisk bensinpumpe.... 2.2 har lenger slaglengde, men samme borring som 2.0. Derfor får vi høyere stempelhastighet her, derfor ikke bra med høyere turtal. 2.2 har litt mere effekt, men ikke mye, mer bunndrag da, bruker også mer bensin. Ville heller gått for 2.0en og høvla toppen litt... kunne jo gått for 2.2topp som var høvla, da denne har større ventiler en 2.0?? magnus kan vell ta tank fra manta gsi? Siter ascona b 2,0s= prosjektsolgt NYTT PROSJEKT: ascona b racing/drifting Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona-Man Skrevet Mai 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2006 ja har et par 2,2i motorer stående men magler insprøtniga t di, men god ide med 2,0 topp på 2,2 blokk, men di tåle vell ikkje så mye turtall 2,2ene har æ hørt.har allerede satt i getrag 240 kasse:) men godt forslag ska prøve å få satt sammen en av 2,2ene.må vell ha en annen tank også for å ha insprøytning? nei, men du må legge opp ein returslange, du da e to uttak for bensin under tanken, so bruke du begge dei inn på eit T skjøyte og ned på bensinpompo, selfølgeli e heile grunnen at du ska få meir bensin inn på pumpo, ellers so kan du setta ein større nippel i tanken, men då må du fylla an med vatten før du sveise, deretter kan du båra eit hål oppå tanken med ein nippel so du sette ner i hålet, so sette du returen opp på tanken, da funka Siter Opel Ascona B 2,2 (Solgt) Kadett C (c20ne) (Solgt) Opel Ascona B 3000 24V Turbo (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.