codegen Skrevet Mai 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2006 Hei! Har ett spørsmål fra min far: Finnes det noen spillere som tar SACD`er som ikke koster så alt får mye? spilleren må ha DTS dekoding Mvh, Stian Siter Do-It-Yourself - DIYstash Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skrevet Mai 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2006 Hva er SACD? SuperAudioCD? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codegen Skrevet Mai 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2006 Hva er SACD? SuperAudioCD? jau Siter Do-It-Yourself - DIYstash Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skrevet Mai 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2006 Det var en spøk fra min side, men er det virkelig det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codegen Skrevet Mai 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2006 SACD er SuperAudioCompactDisc, ja Siter Do-It-Yourself - DIYstash Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
deleted Skrevet Mai 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2006 Alpine F1 systemet mener jeg skal støtte SACD Siter Toyota Celica T23 (2000 Modell) Peugot 306 Cab (2000 Modell tror jeg) Nissan Sunny (Ingen ide om hvem årsmodell dette er) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codegen Skrevet Mai 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2006 Alpine F1 systemet mener jeg skal støtte SACD og da mener du, DVI-9990? fant ikke noe om SACD støtte på den, men den tar DVD Audio fordi da. Siter Do-It-Yourself - DIYstash Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Mai 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2006 Det finnes ingen bilspillere som støtter SACD. A Plea For Surround Why is it taking so long for more car manufacturers to put surround-sound audio into cars and trucks? And why hasn't Sony come out with an SACD car unit? Mike, please do all you can to push DVD-Audio and SACD along with DualDisc for cars and trucks. Surround sound really is the next big thing. Charles Williams Yucca Valley, CA Charles: I'm doing whatever I can to champion surround sound in the car environment; see the latest DVD-A and DD reviews in "What's The 5.1?." As for Sony, they've yet to make an SACD player for the car, and don't seem to have any plans to do so no matter how often I chastise them about it. Bottom line: You cannot listen to SACD surround-sound mixes in the car, and that's a damn shame. Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
deleted Skrevet Mai 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2006 Det finnes ingen bilspillere som støtter SACD. Hmm, er faktisk ingen offesiell PC software eller Roms som støtter readout og decoding av SACD formatet for PC. Var hybrid discer de jeg testa med :( Tydligvis er det faktisk sperre for å sende dette over SPDIF oxo. Fine greier... Bedre med DVD-Audio da... Har da egentlig ingen andre forslag... Mener tydlig å huske at han fyren på soundpeople.no sa at Alpine F1 støttet SACD, men mulig jeg husker feil. White Paper info: Super Audio CD content protection is built with five lines of defense. Each line provides different obstacles against piracy. The independency of these lines of defense means that, even if one of the lines is broken, the others still protect the content against piracy. • First line of defense: Existing PC disc drives cannot read data from Super Audio CD disc. • Second line of defense: If Super Audio CD data has been copied, it cannot be used • Third line of defense: Hacking the scrambling of a title is expensive and must be done for each new title again. • Fourth line of defense: Details of the scrambling system are never exposed • Fifth line of defense: Sophisticated protection against commercial piracy and counterfeiting Super Audio CD content protection technologies: • The invisible watermark. The invisible watermark is also called the PSP-PDM (Pit Signal Processing-Physical Disc Mark). The PSP-PDM is very difficult to write on a recordable disc. It can only be mastered with Super Audio CD licensed equipment The PSP-PDM is used for playback control (its presence is necessary to initiate the playback of an Super Audio CD disc). The PSP-PDM is also used for content access control (part of the descrambling key is hidden in PSP-PDM). • Content Access Control. The DSD content is scrambled using the Super Audio CD cipher. The Super Audio CD crypto algorithm is a synchronous stream cipher. The key-stream generator used in this stream cipher is based on clock-controlled shift registers. The crypto algorithm is optimised to achieve high performance in hardware. The Super Audio CD crypto algorithm needs two keys for descrambling: 1. The PSP-PDM key that is hidden in the disc; and 2. The “Initial Values”, a key that is hidden in the IC. The value of these keys is not available outside a single IC and is not transmitted between IC’s. • Super Audio CD mark: Disc Access Control. The Super Audio CD mark hides certain disc parameters. Drives need this information before they can start reading the disc. A non compliant drive will, therefore, not be able to get data from any Super Audio CD disc. • Playback Control. DSD playback is allowed only when the PSP physical disc mark is found. The PSP-PDM is very difficult to write on recordable disc. It is an excellent mark to signal that a disc is an original disc. Trodde egentlig jeg hadde sjekket dette, har forsåvidt kommet opp med en løsning for å kunne spille av SACD i bilen selv, men tviler egentlig på at jeg gidder å benytte meg av den. Hadde helt glemt at SACD er sperra for SPDIF. Siter Toyota Celica T23 (2000 Modell) Peugot 306 Cab (2000 Modell tror jeg) Nissan Sunny (Ingen ide om hvem årsmodell dette er) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codegen Skrevet Mai 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 deleted: det du mener er at cd/dvd-spiller i en pc ikke kan lese SACD? leser av jeg og spiller av med cyberlink powerdvd, med 7.1 DTS ut, både via analog og SPDIF. discene er også kopiert, og de er fult lesbare, f.eks, ATB - Seven Years 7.1 DTS. og når de blir spilt av med dvd spillern på stua så står det SACD, og funker på SPDIF.. men det så dårligt ut med SACD avspillere i bil. ellers så er det mye gammal musikk jeg har lasta ned til fattern i SACD format, som er mildt sakt uslåelig på kvaliteten :) og ATB plata er det en drøm å høre på:p EDIT: Takk får gode svar :=) Siter Do-It-Yourself - DIYstash Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
deleted Skrevet Mai 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 deleted: det du mener er at cd/dvd-spiller i en pc ikke kan lese SACD? leser av jeg og spiller av med cyberlink powerdvd, med 7.1 DTS ut, både via analog og SPDIF.discene er også kopiert, og de er fult lesbare, f.eks, ATB - Seven Years 7.1 DTS. og når de blir spilt av med dvd spillern på stua så står det SACD, og funker på SPDIF.. men det så dårligt ut med SACD avspillere i bil. ellers så er det mye gammal musikk jeg har lasta ned til fattern i SACD format, som er mildt sakt uslåelig på kvaliteten :) og ATB plata er det en drøm å høre på:p EDIT: Takk får gode svar :=) Mener bestemt at en PC DVD-ROM \ CD ROM ikke kan lese SACD formatet, deler av en SACD Hybrid disc skal gå. Spør du meg synes jeg dette høres litt rart ut med spillern du har i stua. Test dette her for moroskyld om du har mulighet. Sjekk sampling rate og bitoppløsning på filene. re-encode en WAV fil i samme bitrate og sample rate til DTS og brenn ut å prøv hva spillern i stua di sier da. Er du sikker på at du nå snakker om SACD og ikke hybrid disk eller DVD-AUDIO plate? Eller SACD'er som er recorda analogt i 7.1 på PC og så konvertert til DTS Audio? Jeg bare spør.. etter det jeg har fått med meg så langt er ikke SACD formatet hacket enda. Mulig jeg ikke er helt oppdatert på SACD fronten. Sitter liksom å lurer på om noen bare har brukt det kortet her og brukt oppsamplings rip metoden slik at det blir 24 bits konvertering og upsamling til 96 khz http://www.soundblaster.com/products/product.asp?category=1&subcategory=208&product=14064 Siter Toyota Celica T23 (2000 Modell) Peugot 306 Cab (2000 Modell tror jeg) Nissan Sunny (Ingen ide om hvem årsmodell dette er) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codegen Skrevet Mai 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 deleted: kan sjekke opp dette litt nøyere men stikker til tr.heim om få minutter.. men, informasjon fra powerDVD: DVD-Audio plate er det ikke, hybrid disk er jeg usikker på.. jeg har ikke prøvd og lese platen via dvd-brenneren men har brent ut med den, leser av platene på pcn med Deamon tools. kan være at jeg tar feil i det med at det er SACD menmen.. :p kansje det står noe intresant her: http://sa-cd.net/shownews/41 *må springe* Audio Attributes: Audio Coding mode: DTS Sampling Rate: 48kHz Number of Audio channels: 7 Bitrate: 1411 Kbps Hardware Information: Processor: AMD Athlon 64 Processor 3000+ running at 1808 MHz 3DNow! Technology: In Use Enhanced 3DNow! Technology: In Use 3DNow! Professional Technology: In Use IA MMX Technology: In Use IA Streaming SIMD Extensions: In Use IA SSE 2: In Use Video Accelerator: DirectX VA (not in use) Multispeaker Audio Device: Realtek AC97 Audio (not in use) SPDIF Output Device: Realtek AC97 Audio (not in use) kan sjekke dette litt mere nøye opp jeg også ta kontakt med deg på PM Siter Do-It-Yourself - DIYstash Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Mai 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 SACD er ikke noe 7.1 DTS signal... Jeg har selv Sony DVD/SACD-spiller. Den sender bare ut analogt multikanals-signal på SACD. Grunnen til dette er at det er selve SACD-spilleren som må dekode signalet, dette kan ikke dekoderne som er innebygget i hjemmekinorecievere. Ingen recievere jeg vet om som støtter samplingsrate på 2.8224 MHz eller 64 x 44.1 kHz. DVD-brenner som visstnok støtter SACD: http://www.cdr.cz/dvd_rekordery/lge/gsa_4163b.html Har ikke prøvd å spille SACD med PC ennå, men kan jo alltids teste. Aldri hørt om noe software som kan dekode det heller, så det blir sikkert bare vanlig CD-audio som blir spilt. Ellers tviler jeg ikke på at musikk i 7.1 DTS er gøy :) Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Mai 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 deleted:kan sjekke opp dette litt nøyere men stikker til tr.heim om få minutter.. men, informasjon fra powerDVD: DVD-Audio plate er det ikke, hybrid disk er jeg usikker på.. jeg har ikke prøvd og lese platen via dvd-brenneren men har brent ut med den, leser av platene på pcn med Deamon tools. kan være at jeg tar feil i det med at det er SACD menmen.. :p kansje det står noe intresant her: http://sa-cd.net/shownews/41 *må springe* Audio Attributes: Audio Coding mode: DTS Sampling Rate: 48kHz Number of Audio channels: 7 Bitrate: 1411 Kbps Hardware Information: Processor: AMD Athlon 64 Processor 3000+ running at 1808 MHz 3DNow! Technology: In Use Enhanced 3DNow! Technology: In Use 3DNow! Professional Technology: In Use IA MMX Technology: In Use IA Streaming SIMD Extensions: In Use IA SSE 2: In Use Video Accelerator: DirectX VA (not in use) Multispeaker Audio Device: Realtek AC97 Audio (not in use) SPDIF Output Device: Realtek AC97 Audio (not in use) kan sjekke dette litt mere nøye opp jeg også ta kontakt med deg på PM Dette er ikke SACD ;) Feil sampling rate og bitrate. Det er nok bare musikk som er kodet om til 7.1 DTS. Bitraten er forøvrig samme som på en vanlig Audio CD. Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codegen Skrevet Mai 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2006 du har helt sikkert rett i dette, men det som er så rart er jo at de som deler ut musikken kaller det "SACD-DTS" undres på hva det egentlig er.. anyways, musikken er helt genialt bra i dts :) Siter Do-It-Yourself - DIYstash Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg