Gå til innhold

lyd og evnt. effekt - eksos anlegg

Ranger emnet


acoupe

Anbefalte innlegg

hei!

Driver å styrer med eksosanlegget, så lurte jeg på en ting.

Skal bruke orginalbakpotta tenkte jeg og jeg vil ha litt lyd, men ikke for mye. Hvordan vil lyden bli om jeg dropper midtpotta og kjøre kun en lyddemper, altså bakpotta?

Oppsette jeg hadde på bilen var katalysator, superprint mellompotte og universal bakpotte(japsestyle), det ga ganske grei lyd, kanskje litt for høyt!

Blir lyden veldig høy uten mellompotta? den orginale bakpotta demper vel lyden ganske mye mer enn en japsepotte?

 

Oppsettet jeg tenker litt på er 2,5" rør til bakpotta fra katalysatoren, ingen lyddempere i mellom!

 

mvh stian

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå skal jeg ha turbo etter hvert da, så grenrør ser jeg ingen grunn til å ha!

Men får jeg voldsom lyd når jeg fjerner mellompotta?

 

Med turbo så blir det vel rimelig lite lyd fra eksosen uansett vel?? Ville kjøpt et komplett eksos annlegg om det var meg.

*_Silver Corrado_*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med turbo så blir det vel rimelig lite lyd fra eksosen uansett vel?? Ville kjøpt et komplett eksos annlegg om det var meg.

ja det ville jo vært det beste.

Men spm er ikke hva jeg burde eller ei, det er om det blir voldsom lyd med kun en lyddemper, mulig jeg bare prøver å ser!

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg fjernet alt bortsett fra kat og bakerste originalpotte på en BMW 1.8 Z3 til en kompis, og det ble egentlig for lite lyd. Bakerste eksospotte demper ganske mye vil jeg tro.

Nissan 200SX -97'

Corrado G60-93'(Evighets Prosjekt)

Transporter2.4D-94',verkstedvogn/bruksbil;BMW 325i-91'(X);CorradoG60-90',(X);BMW318is-91',(X);Transit(X);Golf(X);Pajero(X)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår