Gå til innhold

Hva bør jeg vite om bilen min og litt annet?

Ranger emnet

BusterCar

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ny her inne og ble tipset om denne siden, og etter å ha lest litt her inne må dette være det rette stedet for mine spørsmål.

Jeg har en 1992 VW Polo 1,3 Coupè, den med 54 hester mener jeg. Saken er den at jeg trenger litt tips og råd om noen små saker.

Bilen er i seg selv ganske fin og har lav kilometerstand (104"), men har dog noen skavanker som trenger litt fiks. Hvordan er det å sveise kanaler og bunn på passasjersiden på denne bilen. Regner med at begge kanaler ikke nødvendigvis MÅ skiftes, men det hadde garantert gitt det fineste resultat.

Teppet i bunn har jeg kastet ut sammen med all isolasjon som var råtten og muggen pga fukt i bunn. Dette pga en tidligere dårlig reparert jekk skade som har resultert i noe stygg rust i bunn på passasjerside som MÅ utbedres.

Har nettopp skiftet regreim og vannpumpe i forbindelse med toppakning som sa takk for seg, men har en slik typisk VW vannpumpe (defekt) lyd som varierer noe ved turtal og blir forsterket ved varme på motor. Kan det være vannpumpen som er defekt igjen?

Viften i denne bilen bråker noe helt forferdelig (piping), den er lokalisert og jeg vet ikke helt hvordan problemet kan løses på en god og varig måte, noen forslag?

Planen var pga god tilstand ellers på bilen (tilstandsrapport) å forsøke å gjøre litt fin og god bil ut av dette, og må derfor begynne å nøste opp i de ting som kan synes å være verst. Ja jeg har Haynes boken, men denne forteller jo ikke alt av tips og triks som brukere har erfart selv opp igjennom årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vannpumpelyden du hører kan lett være for slakk viftereim rett og slett.. tipset: få en venn til å holde foten på gasser sånn ca til 3000 rpm, mens du sprayer bare littegrann 5-56 rustløser på viftereimen.. holder lyden opp da, er det kun viftereima..

vifta er det rett og slett bare å bytte.. kjapt og enkelt.. vanlig at de slites ut..

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe. har samme problemet med vifta. Letteste er å overdøve lyden med musikk :) . Min er "lekk" så kviner spesielt mye i 100km og over. Det er sykt irriterende.

Får prøve å bytte den jeg og.

Hehe, enda godt det ikke er lov til å kjøre så fort som 100 km/t og mer, da ;) :p

Her skulle det vært en link til min prosjekttråd. Men jeg har ikke hatt tid til å lage en prosjekttråd. Men det er tanken som teller, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider