Gå til innhold

Hjelp! Lekker vann som ei sil

Ranger emnet

ReVoX

Anbefalte innlegg

Etter et par dager med skikkelig regnskyll merka jeg veldi skvelpe lyder baki bilen når jeg begynte å kjøre. Stoppet for å sjekke og fant at brønnene på sidene bak (Der hvor jekken normalt ligger) inneholdt STORE mengder vann. Og det virker som høyre og venstre side er sammenkoblet for vannet renner fra side til side i svinger. Har ingen synelige skader på bilen eller rust. Er en 2002 modell stasjonsvogn. Eneste jeg fant var en sprekk med et bittelite hull på den ene baklykta ganske langt nede på den. Men kan ikke fatte at dette lille hullet skal slippe inn nærmere 3 liter vann på et par døgn.

Noen som har tips til hva dette kan komme av?

'05 Opel Astra GTC 2.0T

Audi Coupe GT B2 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet i hvertfall at på kadetten jeg hadde (med takluke) gikk det slanger ned fra taket for å drenere bort evt vann som kom inn via takluka og ned i hjulbrønnen bak.. der skal det være et hull nederst som vannet renner ut.. kan jo være noe slik, og at dette hullet har tettet seg?

// Fredrik Olastuen //

---------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en sen 2001. Førstegang registrert i november. Har selvfølgelig tenkt på reklamasjon. Jeg har dog kjøpt bilen brukt og den har som sagt en liten skade i den ene baklykta. Men for vær dag det regner nå må jeg dra opp svampen jeg har lagt nedi der å vri den opp. Og jo oftere jeg gjør det jo mer av rustbehandligen følger med opp i smulder.

'05 Opel Astra GTC 2.0T

Audi Coupe GT B2 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei er uten takluke. Og alle lister rundt vinduene ser bra ut. Eneste er at den ene lykta har en liten sprekk og den ser ikke ut til å ligge helt intill chassiset oppe. Den lille gummi lista rundt lykta ligger ikke intill. Men har ikke fått sett så nøye på den enda. Tenkte jeg skulle skru den av å se litt nøyere. Noe som annbefales for å tørke av vannet nedi brønnene? Er rimelig knotete å komme til nedi der kan man si. Vurderer å sprute en del tectyl eller lignende nedi der når jeg har fått tørket ut vannet. Tar ikke sjangse på noe fuktighet nedi der. Da er det rust skader til de grader iløpet av et år..

'05 Opel Astra GTC 2.0T

Audi Coupe GT B2 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider