Gå til innhold

Sperreaksling, på hvilke biler..?

Ranger emnet


_Kenneth_

Anbefalte innlegg

var vel helst pga. at diffen visstnok ikke tålte det høye momentet. "lest i volvo manual"

 

Det tror jeg du får finne fram.

 

Diffbremsen tåler nesten dobbelt så høyt moment som den åpne differensialen som sitter i volvoakslene.

 

240 og 740 turbo hadde jo litt lag, og når turbotrykket kom ble begge bakhjula dratt løs dersom det var glatt. Det var en del svenske snutar som havna i grøfta vinterstid på grunn av dette. Derfor bestemte volvo at biler med turbo ikke skulle ha lamelldiff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg du får finne fram.

 

Diffbremsen tåler nesten dobbelt så høyt moment som den åpne differensialen som sitter i volvoakslene.

 

240 og 740 turbo hadde jo litt lag, og når turbotrykket kom ble begge bakhjula dratt løs dersom det var glatt. Det var en del svenske snutar som havna i grøfta vinterstid på grunn av dette. Derfor bestemte volvo at biler med turbo ikke skulle ha lamelldiff.

 

hehe var de ikke noe gla i å sladde.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår