Gå til innhold

Svessa: Mercedes 300e Prosjekt06

Ranger emnet

Svessa

Anbefalte innlegg

Sakte men sikkert blir det nye oppgraderinger mi permene fra vårt "stolte" forsvar. Men 30 juni begynner det for fullt!

Bilen: En 1986 modell mercedes w124 300E. Har gått ca 300. km men er nyoverhalt og har gått ca 10 etter det! Senket ca. ? cm:)

Det som er gjort:

-Kræsja den litt:well , men det kunne vært værre. Trenger ny høyre forskjerm, og få satt på ny venstre dør, så ser den hel ut igjen:)

-Ny frontfanger type "AMG look" og ny lykt er satt på.

-Rust er blitt pusset, men ikke nok! Er en del kjeks på den, så her må det sveises!

Lakkert felger og grill i bilens kommende farge. Matt svart altså!

(venter på bedre vær så jeg får tatt de to siste felgene)

-midlertidig anlegg er montert.

Planer:

-Pusse og rust sveise bilen.

-Hellakkere bilen i matt svart.

-Muligens shaving av dørhåndtak, hvis jeg finner et rimelig 4 dørs kit.

Montere store plast deksler på sidene. ( fikk tak i komplett sett på høggern, nærmest strøkent til 200,- svin billig)

-Muligens effekt anlegg. Skal se hvordan mulighetene for dobbel utblås er!

Anlegg:

-For øyeblikket audiobahn front, hifonics monoblock og en 12" MTX sub!

-Planen er å få inn ca 4 10" Audiobahn subber i glassfiber kasse. Samt en eller to monoblocker.

-2 6,5 eller 5,25 " frontsett i dørene foran, og muligens bakdørene etter hvert!

-Spiller er usikkert, men det blir nok Pioneer!

Her er i hvertfall bilen!

Bilde023.jpg

Venstre dør står klar hjemme, men venter med å sette den på til jeg skal pusse ned bilen og hellakkere den!

Bilde024.jpg

Bilde026.jpg

Bilde027.jpg

Bilde030.jpg

Bilde031.jpg

Bilde025.jpg

Bilde028.jpg

-95 MB E220

-84 VW Caddy mk1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nei, der har du fått deg tråd også. Ikke verst cheers

Blir grisefet! Digger W124. Så ikke ut som om det var så mye rust. Får krysse fingrene og håpe på lite.

*Følger med her*

:)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Forrige begynte jeg så smått å pelle fra hverandre fronten, men så tenkte jeg at når jeg først var igang, var det ikke vits i å spare på noe!

Så jeg tok frem vinkelslipern og sagde løs:)

Brukt vinkelsliper med pusseskive og en med utte skive, rust oppløser,brunox, drill med stål kost, og sandblåst noen steder. Så jeg håper det er en stund til rusta ser dagens lys igjen

En hel jævla kjeksfabrikk:deng

e.jpg

Her ble man litt villmann me vinkelslipern!!

t.jpg

r.jpg

Mye under en feit gummi list som lå her.

y.jpg

Så var det venstre sia, og her var det nesten mer!

u.jpg

o.jpg

i.jpg

Vekk med dette og, og poppa på med ny plate:)

p.jpg

Bilde033.jpg

Bilde032.jpg

Og til slutt på med masse understells masse.

Bilde035.jpg

Bilde034.jpg

-95 MB E220

-84 VW Caddy mk1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte du at jeg burde sveisa isteden? Var egentlig planen, men så slo sveise apparatet seg vrangt!

Prata med en kompis som er oppretter, og han fortalte at det gikk like greit å poppe! Lett at det slår seg når man sveiser, og er ikke akkurat ekspert på svise feltet!

Hva mener du er kurant å gjøre?

-95 MB E220

-84 VW Caddy mk1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felgene ble porr svessa.

Synes ikke du skulle klint så mye med understellsmasse i motorrommet.

Popping er i og for seg greit men hadde blitt mye penere om du bare hadde dratt ei stripe med karroseri kitt i skjøtene for så å lagd på noe rust grunning så hatt på lakk i bilens farge, det hadde blitt mye penere.

Saken er biff!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider