Gå til innhold

Hva må gjøres for å bytte til turbomotor i standard -91 740

Ranger emnet


Aeomholt

Anbefalte innlegg

nei

 

edit; men for å få 238hk som er "maks" i 740, må en ha grovere stabsta fremme, og nye "sterke" dempere, er vistnok helt standard sachs dempere, men håper i mitt tilfelle de godtar bilstein B8(sprint) da dette igjen er en stødigere demper, men hør med ditt BT hva dem sier, om du har tenkt å ta ut mye..

 

edit; var noen her som sa at når de gikk fra f motor med 130hk, til fk, fikk han beskjed av BT at han ikke trengte komme inn å vise engang, da det ikke var snakk om noen effektøkning! så heldig tror jeg ikke det er mange som er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat sånne ting jeg igrunn lurer på.

 

F.eks når jeg gikk fra v6 til v8 i malibuen min måtte jeg ha papirdokumentasjon, v8 stabstag, v8 fjærer, v8 bremsekraftforsterker. '

 

Skulle gjerne visst spesifikt hva som skal byttes på 740'n og hva man må ha av papirer.

 

I dette tilfelle er det snakk om en -86 220hk 740tic motor i en -91 740

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

største jobben er vel å få motronicen opp å gå i en lh2.4bil..?

ellers, om dere leser hva det er jeg har skrevet så(og ja jeg regna selvfølgelig med det var FT/FK det var snakk om, og ikke ET!):

 

YVl - G

740/760:

Kode YVI G1 - Motoreffekt:

Maksimalt tillatt motoreffekt for Volvo 740/760 er 238 HK DIN (=175 kW) med 310 Nm

dreiemoment. Dette forutsetter montering av nye støtdempere foran og bak.

Foran 85 - Volvo nr. 271105

Bak Volvo nr. 1329507 (alt. 1330332 eller 9140552)

I tillegg må det monteres krengningsstabilisator med diam. 21 mm foran.

Det godkjennes montert alternative Volvo bensinmotorer såfremt ovennevnte data er oppfylt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En må jo bygge om til det som er standard på en turbo bil. F.eks. 740 turbo har jo 23mm stag fremme. Da må du sette på det på en som originalt ikke er en turbo bil.

 

Det er iallefall det jeg har fått vite ifra bt.

 

.....bare det er sterkere fjærer foran, f.eks volvos sportsfjærer/originale senkefjærer så er det evig nok. Det trenger ikke å være original vare. Min er godkjent med T5 motor og det eneste jeg gjorde var å ta med tüv papirene på lesjøfors fjærene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En må jo bygge om til det som er standard på en turbo bil. F.eks. 740 turbo har jo 23mm stag fremme. Da må du sette på det på en som originalt ikke er en turbo bil.

 

Det er iallefall det jeg har fått vite ifra bt.

 

 

Kode YV1 G1 - Motoreffekt:

Maksimalt tillatt motoreffekt for Volvo 740/760 er 238 HK DIN (=175 kW) med 310 Nm

dreiemoment. Dette forutsetter montering av nye støtdempere foran og bak.

- Foran 85 - Volvo nr. 271105

- Bak Volvo nr. 1329507 (alt. 1330332 eller 9140552)

I tillegg må det monteres krengningsstabilisator med diam. 21 mm foran.

Det godkjennes montert alternative Volvo bensinmotorer såfremt ovennevnte data er oppfylt.

 

Dette er kravet for motorbytte. Dei kan kreve ein prøvetur for og sikre at bilen er god og kjøre.

 

Trudde at Volvo 740 og 760, med turbo eller V6 hadde 21 mm stag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, her er det val snakk om en 91 mod 740, og om jeg ikke tar helt feil, så er det vel stor sjans for at det er F motor i den bilen, og isåfall, så er det også stor sjans for at det er LH2.4 ifra før.. da er det bare hjerner som skiller, og at man må inn med forkoblingsmotstand for å få inn en ft/fk motor ? eller er jeg på bærtur nå ?

Volvo 760 - 88 Modell (Prosjekt T5, tråd kommer)

Volvo 740 TIC - 87 Modell

WV Golf 2 GTD - 87 Modell (Til Salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, her er det val snakk om en 91 mod 740, og om jeg ikke tar helt feil, så er det vel stor sjans for at det er F motor i den bilen, og isåfall, så er det også stor sjans for at det er LH2.4 ifra før.. da er det bare hjerner som skiller, og at man må inn med forkoblingsmotstand for å få inn en ft/fk motor ? eller er jeg på bærtur nå ?

 

LH 2.2 er vel en mulighet? Eller ikkje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kode YV1 G1 - Motoreffekt:

Maksimalt tillatt motoreffekt for Volvo 740/760 er 238 HK DIN (=175 kW) med 310 Nm

dreiemoment. Dette forutsetter montering av nye støtdempere foran og bak.

- Foran 85 - Volvo nr. 271105

- Bak Volvo nr. 1329507 (alt. 1330332 eller 9140552)

I tillegg må det monteres krengningsstabilisator med diam. 21 mm foran.

Det godkjennes montert alternative Volvo bensinmotorer såfremt ovennevnte data er oppfylt.

 

Dette er kravet for motorbytte. Dei kan kreve ein prøvetur for og sikre at bilen er god og kjøre.

 

Hva gjør de med japansk bil da? De kan jo aldri få godkjent noe som helst :P

1989 - Volvo 740 TIC - B230FT - Prosjekt

1985 - Volvo 740 GL - B230A - Bruksbilen

1993 - Opel Omega 3000 24v - C30SE - Solgt

1984 - Volvo 740 GL - B230A - Solgt

 

Ø.K: Add-on styling til Volvo 7-serie, evt noen som støper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er lh2.4 på den..derfor nr det var snakk om montere tubamotor tok jeg det som en selvfølge at det var plug'n play fk/ft det var snakk om

Eh...skreiv litt uforstålig for meg der, det du mener er at det er "plug`n play" med fk/ft motor om mann har lh2.4? isåfall så er jo det konge, da klarer jeg det nesten selv :)

96 Volvo 945 B230ft

94 Volvo 945 B230ft (vraka)

88-89 Volvo 740 B230f (solgt)

 

Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har man lh2.4 så er det veldig plug and play, da ledningsnettet passer så godt som.. om jeg ikke tar helt feil, så må man vel inn med formotstand til dysene, men ellers skal vel resten passe.. også må man bytte både innsprøytningshjernen, og tenningshjernen vil jeg tro..

Volvo 760 - 88 Modell (Prosjekt T5, tråd kommer)

Volvo 740 TIC - 87 Modell

WV Golf 2 GTD - 87 Modell (Til Salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår