Gå til innhold

Tråden om min 520i, E34

Ranger emnet

Rínerion

Anbefalte innlegg

Sikker på at det er dørhengselen som lager lyden, og at det ikke er dørstopperen? Den som "stopper" døren i de forskjellige posisjonene. Den er et veldig svakt punkt på førerdørene, ender som regel med at materialet i døren knekker pga materialtretthet og store påkjenninger.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at det er dørhengselen som lager lyden, og at det ikke er dørstopperen? Den som "stopper" døren i de forskjellige posisjonene. Den er et veldig svakt punkt på førerdørene, ender som regel med at materialet i døren knekker pga materialtretthet og store påkjenninger.

Ganske så sikker på at det er dørhengslene, først og frems fordi dørstopperen mangler(!) Forrige eier tok drastiske tiltak da han ble lei knirkinga i dørstopperen. Men også fordi det er ca 1-2 cm dødgang på døra. Dvs. at når døra står på vidt gap kan den løftes loddrett ca 2 cm.

Lyden kommer akkurat der dørkarmen krummer i vinkel ned mot speilet. Kan tydelig høre at det kommer luft i gjennom, og den forsvinner delvis hvis jeg prøver å løfte døra oppover når jeg kjører. Skal i allefall prøve å bytte boltene i hengslene å da se om det hjelper noe.

Som nevnt tidligere har jeg da bestemt meg for å bytte bakre eksos, men har lite peiling på hva som er bra eller ikke, så om noen har noe å annbefale så mottas det med stor takk. :)

-----------------------------------

BMW 1997 523iT E39

x BMW 1991 520i E34

x MB 1986 190i (Solgt og takkjørt uka etter)

x Ford Mustang 1969 302 (Desverre solgt til en med mer tid og penger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 months later...

Her har det ikke skjedd stort på mange måneder. Har ikke hatt stor lyst til å skrive, men ting har skjedd med bilen siden, så putter inn en liten reply til.

Deler er kjøpt inn brukt. Nye Blinkere på siden og forran (hvite) samt headlights. Kjøpt en brukt kanal, så utover sommeren blir det rustsveising og litt bytting av kanaler.

Dørlistene har vært byttet, interiører vasket og skinnsetene pleiet med skinnrens. Div. har vært pusset ned og lakkert opp. Nye vinterdekk og fornyet halvparten av bensinrørene samt bremser. Alt av foringer på bakdemperene er byttet, og forran kommer til sommeren.

Kjøpt inn liten kjørekomputer og ledningsnett til å få det til å fungere. Også byttet halve eksosen.

Sikkert mer og som jeg ikke kommer på i farten.

Planene nå er mange, så får se hvor mye som går til verks utover sommeren.

Har tenkt en tur til tyskland og hente delebil, eller plukke deler jeg føler for å ha på. Har også tenkt å bytte alle foringer i for og bakstilling. Pusse ned flere rustpunkter og lakke opp. Ha opp motoren da en pakning er gåen så det lekker olje til tennpluggene. Har også tenkt på nye felger snart, samt blir nok en liten lydoppgradering i bilen.

Kommer nok med noen oppdateringer etterhvert som ting kommer på plass ;)

edit: har forresten byttet dørhengslene og. Var de som var problemet.

BMW 1997 523iT E39

x BMW 1991 520i E34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer med fin bil! vi har så og si klin lik bil nesten.. jeg har og 91' import fra tyskland. skinnint. og 24v 520. kjenner igjen en del av de probleme du har og. Div lister som er ganske løse. vurderer å gå til innkjøp av helt nye lister og klips rundt hele bilen. har kjøpt skinn behandling og smørt det inn flere ganger. Det hjelper en del, og man kan kjenne at skinnet blir glattere og mykere.:) rust i kanaler, overflate bare, og rust på bensinrørene fikk jeg beskjed av en mekaniker å gjøre noe med før eu godkj.

Få på større felger og hvite blink lys så blir detta bra;)

C4 Explosive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for det.

Da er den så godt som lik som min da. Min er importert i 97. 91 mod M50 520 med skinn int. ;)

Hadde tenkt å gjøre det selv til sommeren, altså bytte ut div liste og klibs som er ødelagt/mangler. F.eks i førerdøra mangler det 4 (!) klips som inderiøret på den døra skal ha.

Men som du nevner så har jeg faktisk byttet til hvite blinkere forran og på siden. Ikke bak enda simpelt fordi har ikke satt det som noe "krav" i år.

Felger kommer, men når veit jeg ikke. Har lyst på Rondell D58 som "alle" andre e34 har og :P Men spørs om det blir sommersesongen i år det blir.

Men takker for komplement, og lykke til utover du og.

gratulerer med fin bil! vi har så og si klin lik bil nesten.. jeg har og 91' import fra tyskland. skinnint. og 24v 520. kjenner igjen en del av de probleme du har og. Div lister som er ganske løse. vurderer å gå til innkjøp av helt nye lister og klips rundt hele bilen. har kjøpt skinn behandling og smørt det inn flere ganger. Det hjelper en del, og man kan kjenne at skinnet blir glattere og mykere.:) rust i kanaler, overflate bare, og rust på bensinrørene fikk jeg beskjed av en mekaniker å gjøre noe med før eu godkj.

Få på større felger og hvite blink lys så blir detta bra;)

BMW 1997 523iT E39

x BMW 1991 520i E34

Lenke til kommentar
Del på andre sider