Gå til innhold

Godkjenning av turbo motor.

Ranger emnet

Channah

Anbefalte innlegg

Nå har jeg endelig fått rotet meg til å få godkjent motoren.

Var innom biltilsynet idag, og bestilte time. Fikk ikke før den 9. juni.

Var innom der en tur senere for å spørre om det ble noe problem å kjøre bilen før den ble godkjent, og de sa at det var mitt eget ansvar hvis jeg kom borti noe. Da begynte han å spørre om jeg hadde søkt om å bytte motor.. ? Er det noen man må gjøre? Fikk jo time for å godkjenne den..

Men en annen ting jeg lurer på.. Hvis jeg blir stoppet i kontroll, uten å ha godkjent motoren og fått det skrevet i vognkortet, hva skjer da? Jeg har jo ikke fått time før 9. juni..!

Er redd det kan bli et problem hvis jeg blir stoppet på tur til Våler i helgen..

Volvo 240 GLE Turbo Intercooler 86/96 Mod

Volvo 142 DeLuxe 74 Mod

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81666&highlight=channah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm...det jeg har fått med meg er at man bruker og søke om et motorbytte først osv. det er jo da ikke noe problem og få det godkjent hvis man gjør arbeidet orntlig.tror ikke det er noe stort problem og kjøre til 9.juni

Volvo 245 Turbo - Prosjekt

-Jag gasar tills det rasar!

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søkte ikkje om noe motorbytte jeg...

Fikk time hos biltilsynet, viste bilen, hadde papir på kor mange hester en B230FT fra 1997 har, og dermed vart dette endra i nytt vognkort.

Står ikkje at det er turbo, men effekten vart endra.. :)

86- Volvo 240 GL (B230FT, chip, 16t) Prosjekt/bruksbil

88- Volvo 740 GL STV (D24) Bruksbil

86- Volvo 240 GLE (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søkte ikkje om noe motorbytte jeg...

Fikk time hos biltilsynet, viste bilen, hadde papir på kor mange hester en B230FT fra 1997 har, og dermed vart dette endra i nytt vognkort.

Står ikkje at det er turbo, men effekten vart endra.. :)

måtte du da betale mere i forsikring

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du skal være redd for at politiet skal legge merke til det,

de sjekker jo ikke motoren din ved kontroll, med mindre det er

teknisk. Og da får du som sagt før, mangellapp og frist for kontroll.

Er du ikke inne innen fristen blir bilen begjært avskiltet, men du har jo

time om ca 14 dager, så du har egentlig ingenting og frykte.

Med mindre du kræsjer da

mvh

Daniel Nilsen \ Danieln

Lenke til kommentar
Del på andre sider

R_Style:

Hun har jo fått i grom motor, hvorfor stoppe? :roll: gir ned og stram wire! funker alltid..

Neida, men jeg ble stoppet i teknisk kontroll, eneste dem ikke likte var lyden av japsepotta der den sto og puttra og jeg ikke hadde på front fangeren.

Spurte om jeg hadde trimmet så klart, så sa jeg "jeg har byttet motor! venter på godkjenning..." "okey! har en god tur videre" fikk jeg beskje om..

- BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++

- VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

R_Style:

Hun har jo fått i grom motor, hvorfor stoppe? :roll: gir ned og stram wire! funker alltid..

Neida, men jeg ble stoppet i teknisk kontroll, eneste dem ikke likte var lyden av japsepotta der den sto og puttra og jeg ikke hadde på front fangeren.

Spurte om jeg hadde trimmet så klart, så sa jeg "jeg har byttet motor! venter på godkjenning..." "okey! har en god tur videre" fikk jeg beskje om..

Hehe, plattan i mattan...!:)

Så lenge hun venter på time for godkjenning å kjører pent, så er ikke det her noe problem...!

hmmm, kanskje j ser deg på Våler i helga da Channah, eller kanskje toførti`n...! :D

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider