ReodorF Skrevet Mai 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 hei. Jeg har en renault laguna 1994 2.0RT som jeg hadde motorvask for en stund siden. På fredag kveld ville den ikke starte, altså starteren gikk og gikk. Går ut i fra at det ligger fukt en eller annen plass i tenningssystemet. Men det er ikke problemet nå, for etter jeg jeg hadde ventet en stund og skulle prøve igjen, så vill ikke starteren gå rundt???!!?? Altså starteren vil ikke gå rundt. den er død.. ja det er strøm på bilen.. når jeg trillstarter den så starter den med en gang.. Bilen skal ha startsperre kan det være den ? sjekka sikringer osv. alt ok.. i en boks under panseret klikker det når jeg vrir om tenninga.. altså det er sikkert hjernen? rele som slår inn.. sorry ble rotete dette.. men kan ikke noen lufte noen ideer..? gidder ikke betale 70.000,- i feilsøking når jeg kan se selv først. . hilsen irritert! :deng onfiredevi Siter 1995 Volvo 855 2.5i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amitraxx Skrevet Mai 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 Det KAN være startsperre. Renault fra denne tiden hadde store problemer med den. Mange som har måtte programmere opp igjen startsperren på dem. Siter 2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI 1998 Ford Mondeo 2.0 16v 1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan 1992 Honda Prelude 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ReodorF Skrevet Mai 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 hmmm.. får høre med et verksted i morgen da.. håper ikke det blir noen dyr affære.. i såfall ble det en dyr motorvask :puke foresten noen som er SIKKER på hvordan startsperra virker.. kobler den ut starteren, eller bensin tilførsel? For bilen går jo som ei kule om jeg dytter den i gang ?!? Siter 1995 Volvo 855 2.5i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig-Arne Skrevet Mai 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 som oftest så kutter den startmotoren ja. Vann + elektronikk = dårlig kombinasjon :) Siter [/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges [x] Volvo 440 89- 1,7i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pegeot 205 Skrevet Mai 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 Det kan også være børstene på starteren. Har du kjørt startmotor lenge av gangen?? Dette skjedde på en bil jeg hadde. Lett å sjekke ved å holde på starter og hvis det klikker i starteren slår magneten på drevet inn men motor går ikke rundt pga ødelagte børster Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ReodorF Skrevet Mai 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 prøvde å være forsiktig med vannstrålen å :P tror ikke det skal være børstene, for det virker ikke som det er noe liv i starteren i det heletatt.. men må vel få sjekka det i morgen. Håpløst å være uten bil gitt. Takk for alle forslag :) Siter 1995 Volvo 855 2.5i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ReodorF Skrevet Mai 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 I dag skjedde noe snedig.. Jeg fikk med meg fattern å skuva i gang bilen, og kjørte en tür på et verksted.. Etter litt smisk så fikk vi en av mekanikerene til å ta ut bilen han holdt på med for å se på min.. Han satte deg inn, kjørte den opp på løftebukken og stoppa motoren.. så vrei han om nøkkelen en gang og *dølødørøttøtø* *WROM* -der startan gitt:) :) da skjønte jeg lite,hehe.. Men forklaringa var at det har måtte ligget vann en plass, og så har det fordampet på vei til verkstedet når motoren ble varm. så da var det bare å rygge ut igjen, og det beste er at det ble gratis. hehe så nå gårn som ei kula igjen :) Siter 1995 Volvo 855 2.5i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg