Gå til innhold

Svindel på bilforumet.net - Ikke kjøp noe fra denne mannen!

Ranger emnet

thklinge

Anbefalte innlegg

• Svar 174
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Post i butikk kan være upålitelige ja.. Det burde vært et krav at disse butikkene ble besøkt ukentlig for å rydde opp i tabber og forglemelser..

En dyktig postfunksjonær som reiser undt i sitt distrikt et par dager i uka og rydder opp i det som tross alt er postens ansvar..

Ser jo for meg ut som om c00p har gjort nesten alt riktig. Han burde absolutt tatt vare på forsendelsenummeret, og han burde gitt kjøperne beskjed om når på døgnet det passet best å ringe. Siden han jobbet så mye..

Jeg synes ihvertfall han kom med en brukbar forklaring.. (vet jo ikke om alt han siser er riktig, men forklaringen var jo god)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg virket det slik at jeg aldri kommer til å kjøpe noe av c00p iallfall! uansett hva som har skjedd er dette en utrolig dårlig selger, som ikke passer på å ta kvitteringer (og da har du heller ingen forsikring tror jeg), og ikke gir kjøpere beskjed om at pakken er sent, og at pakken har det og det kollie nummeret.

også merkverdig at 3 pakker har forsvunnet "sporløst" og ingen har motatt noe ENDA!

Mvh. prizma

Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser nå at jeg har fått en pm,med kollinr. men det er ikke registrert hos posten. Det skal det egentlig bli med en gang når du leverer en pakke

Ikke alle "post i butikk" registrerer dette, pakken blir derfor noen ganger ikke sporbar før den kommer til nærmeste postterminal..

// Fredrik Olastuen //

---------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett, VI (thklinge, Aerojugend & Pokerfjes) tjener ingenting på å gå ut med dette, men de 20184 andre brukerne på bilforumet.net tjener på å la være å "handle" hos c00p.

Ang. svindel så er det en krass karakteristikk å gå ut med, men han har hatt all mulighet til å rydde opp. F.eks kunne han sendt varene når han lovde, han kunne tatt vare på kvitteringer og dermed opplyst om sendingsnr på pakkene. Om det ble forsinkelser kunne han forklart hvorfor, osv. Han har vært innlogget her på forumet omtrent hver eneste dag i hele mai så muligheten for å informere og forklare har vært meget, meget god. Når han da likevel velger å la være å gi beskjed, ikke svarer tlf, med mer, så er det bare en god beskrivelse på handlingene: Vi har betalt for varer vi ikke mottar, ergo: Svindel.

Jeg har ingen problemer med å se den siden av saken, og er i grunn glad for å få slik informasjon. Det er noe dritt å betale for en vare man ikke får. Dermed er klart at en slik post har en informativ verdi for andre brukere. Når det er sagt, synes jeg likevel dette var å gå litt langt. Jeg vil nødig ta noens part i denne saken, ettersom jeg ikke kjenner den fullt ut, jeg kan bare observere hva som blir skrevet her på forumet. Dere har gått ut med rimelig krass kritikk av en person, noe som av mange kan bli oppfattet som ærekrenkende. Jeg sier ikke at denne saken vil utarte seg slik, men tenk dere litt om før dere hiver ut en slik anklagelse på nettet en gang til. Ikke alle tar slikt like pent... Var bare det jeg mente. ;)

Lykke til med resten av handelen, satser på at ting ordner seg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaga en artig ting nå ang. sporings nr.

Har en pakke på postkontoret i Åmot som venter på meg...

Se selv på posten.no hva det står på sporingsnummeret..

370438100720571125

Fant ikke noe informasjon om pakken du søkte etter. Vennligst kontroller opplysningene du oppga.

95' Opel Omega 2.5 V6

89' Toyota Celica 1.6GT "konebilen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

greit nok hvis det sporingsnr. er feil på en av pakkene, men hvis det ikke stemmer på de to andre er det naivt å tro det er feil hos posten. jeg har sikkert send og motatt 50 pakker i tiden, og aldri har det vært feil på sporinga. så 1 feil er ok, men 3stk er usannsynlig

EDIT: Sjekka nr. nå igjen, nå var den registrert levert. Da gjenstår det jo bare å se!

--GrannyRacer #1----

81 Golf diesel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde man sjekket posten idag, og idag kom det... *trommevirvel* INGENTING! c00p påstår pakken ble sendt den 14. mai. Til sammenligning fikk jeg en pakke fra Metro Bowling idag, standard norgespakke, som var sendt den 19. mai fra Lørenskog utenfor Oslo. Ser at Pokerfjes har fått et sporingsnr, det har ikke jeg gjort.

Apropos det med tid, så fikk jeg denne PMen fra c00p den 3. mai:

Den raskeste måten er at du selv fysisk går på ett postkontor og setter inn pengene da blir spilleren sendt med en gang jeg har mottat pengene.

Gjør du det på denne måten kan du ha spilleren allerede på lørdag.

Syntes det var rart at han ville ha pengene rett inn på konto, så jeg overførte istedet med nettbanken. Vet at Pokerfjes satte pengene inn på Posten, ved å trikse og si at han var fetter av c00p, var visst noen sære regler rundt det der. Vet ikke om Pokerfjes eller c00p fant på trikset.

Uansett, den 8. mai hadde det gått fire dager siden jeg overførte pengene og sendte følgende PM til c00p:

Heyhey, har du fått pengene / sendt pakken? Hvis/når du sender spilleren, så gi meg en PM med sporingsnr.

Dagen etter kom følgende:

Det skal jeg gjøre, regner med ar pengene er inne i morgen, så får jeg sendt den i morgen eller på tirsdag.

17. mai:

Må bare beklage, men har ikke sporingsnr på pakken.

Du burde ha hatt den nå, den ble sendt på fredag.

Tredje gang c00p lover at den er sendt, og jeg har fortsatt ikke motatt noe. Med stadige forsinkelser, han er vanskelig å få tak i og andre på forumet som heller ikke har motatt noe eller får tak i selger så synes jeg ikke denne tråden er å ta det langt. Vi har tilogmed fått respons fra selger, det er ikke værst bare det! Men så spørs det hvor langt vi skal strekke oss før vi anmelder saken. For mitt vedkommende så reiser jeg ut av landet den 7. juni, så før det skal jeg enten ha spilleren, pengene tilbake, eller ha anmeldt saken.

Så til diskusjonen rundt mora til c00p. "For ekstra sikkerhet" som c00p kallte det, så fikk jeg et navn, addresse, en postboksaddresse, og to telefonnummer. Jeg prøvde mobilen først, der det aldri svarer, og etterpå ringte jeg et 63- nummer hvor jeg fikk svar av mor. Jeg spurte etter selger og hun svarte at han var på jobb. Jeg sa at det var ok, og at jeg kunne prøve mobilen seinere og var klar til å si farvel og legge på. Men mora ville vite hva det gjaldt og om hun skulle ta en beskjed. Dermed sa jeg at jeg hadde kjøpt en CD-spiller for bil og ikke motatt varen, og at jeg skulle hatt tak i selger før jeg anmeldte saken. Det er tydelig at mora sendte beskjeden videre, og c00p kunne sendt en PM, en SMS eller ringt. Han valgte å gjøre absolutt ingenting. Hvordan dette blir brudd på personvern ser ikke jeg, menmen, den anmeldelsen skal jeg nok takle :)

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider