Gå til innhold

Svindel på bilforumet.net - Ikke kjøp noe fra denne mannen!

Ranger emnet

thklinge

Anbefalte innlegg

om det faktisk er svindel, så kommer du ingen vei med det uansett. Jeg og en del andre anmeldte en tosk for omtrent samme sak. Forskudsbetalte, hadde tatt vare på alt av pm's som var sendt, 4 stk som anmeldte samme fyren. Fyren ble dømt, Ingen fikk noen erstatning, bare beskjed om at han fikk x dager betinget fengsel.... Latterlig. Det er så enkelt å være kriminell i norge at jeg skjønner nesten de som er det...

Nå sier jeg ikke at c00p er en svindler da! :)

[-]1991 Mazda MX-5

[x]1996 BMW 323i

[-]1989 BMW 316i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 174
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

man er jo rimelig dum om man ikke tar vare på kvittering og sporingsnummer, det er jo DIN egen sikkerhet mot nettopp det å bli anklaget for ikke å ha sendt pakka..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg solgte modellbiler på forumet,så sendte jeg aldri på billigste måte,sendte dem alltid som norgespakke,for nettopp å få sporingsnr,første jeg gjorde når jeg kom igjen fra posthuset,var å sende pakkenr. til kjøper.

jeg tok også alltid forskuddsbetaling,selv om dette ikke var noe verdifulle ting,så blir det fort mye penger av det etterverdt.

har aldri blitt lurt her på forumet,har bare fått med meg,at han mr.loen så bør man kreve forskuddsbetaling:deng

98 vw golf 4 gti

Member of VW Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøp noe av denne personen: (mrloen her på forumet)

http://www.bilforumet.no/topic/98236-useriøse-brukere/?do=findComment&comment=1205679

Ikke selg noe til han heller. Han brukte 16 dager på å betale ut et par subber. Siste dagen før retur. Enda han lovte å betale dem ut flere ganger da han hadde fått stipend. Ble direkte irritert og frustrert da jeg trengte penger til reise!

Vw Touran 2.0DSG 5s

Audi Cabriolet

Nissan KingCab

Audi Coupe Q.

77 Boble Roadster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg solgte modellbiler på forumet,så sendte jeg aldri på billigste måte,sendte dem alltid som norgespakke,for nettopp å få sporingsnr,første jeg gjorde når jeg kom igjen fra posthuset,var å sende pakkenr. til kjøper.

jeg tok også alltid forskuddsbetaling,selv om dette ikke var noe verdifulle ting,så blir det fort mye penger av det etterverdt.

har aldri blitt lurt her på forumet,har bare fått med meg,at han mr.loen så bør man kreve forskuddsbetaling:deng

Hjelper ikke det når han ikke får lov av foreldrene sine.. :roll:

Vw Touran 2.0DSG 5s

Audi Cabriolet

Nissan KingCab

Audi Coupe Q.

77 Boble Roadster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest alle postene i denne tråden, men hadde jeg drevet butikk på den måten cOOp gjør, hadde jeg vært konk for lenge siden. Når du har mottatt betaling fra en kunde, og sender pakken, skal du SELVSAGT ta vare på kvitteringen/ pakkenummer. Alt annet er tankeløst og uansvarlig. Som selger har cOOp et ansvar han ikke kan løpe fra.

Hvis han gjentatte ganger ikke svarer på sin mobiltelefon, synes jeg det er helt rimelig at kjøper kan prøve å nå ham på hjemmenummeret. Om mora eller tanten svarer telefonene er helt likegyldig. Når det går 2-3 uker uten at kjøper får varene han/ de har betalt for, MÅ selger ta ansvar.

For noen år siden drev jeg selv nettbutikk og solgte bildeler. Dere som selger deler må ta ansvar og slutte og leke butikk. Det nytter ikke å skru av mobilen eller å si at man jobber 24 timer i døget inkludert lunchpausen.

Posten er ikke feilfrie, men hvis cOOp gjentatte ganger bruker samme postkontor, må han være passe tett i pappen. For alles beste vil jeg anbefale at ingen handler med cOOp, og at cOOp bytter postkontor. Her stinker det ugler i mosen!

Bil er gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje noen vil sende en advarsel som ikke kan misforståes? :P

OnTopic så har det naturligvis ikke dukket opp noen CD-spiller i Posten. Jeg har postet både her og sendt PM til c00p, som siden har vært logget inn minst to ganger, noen som er overraska over at jeg ikke har fått svar?

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe,

Et vanlig fenomen som kjennetegner svindlere, er utallige unnskyldninger. De gjør dette for at den de handler med skal bevare håpet i det lengste.

Grunnen til denne seigpiningen er at jo lenger det går fra "handelen" gjøres til svindelen blir fastslått, jo mer føles pengene tapt.

Fastslås det med en gang at det er svindel vil man gå kraftig tilverks umiddelbart, og det har større sjanse for å kaste av seg enn en langvarig prosess med pm`er, eposter etc.

Jeg kommer aldri til å selge noe uten å ta forskuddsbetalt lenger, men desverre er det ikke like lett når man skal kjøpe noe. Da kan man betale forskudd og allikevel ikke få varen.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sant, så sant...

Siste jeg hørte var via PM der c00p sa han skulle gi meg pengene tilbake når han får lønn den 1. juni. Kryss fingrene og vent. Han har de fire første dagene i juni på seg, for som jeg sa tidligere, jeg reiser den 6. juni og da er enten pengene på konto eller anmeldelse levert.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider