Gå til innhold

v|ncenT^ : '86 Fiat Uno Turbo I.E - Prosjekt "FerrUno"

Ranger emnet

v|ncenT^

Anbefalte innlegg

Da var det på høy tid at jeg får lagt ut en prosjekt tråd om bilen min !

Har hatt den i snart 2år nå ( Desember 2006 ), uten at altfor mye er gjort foreløpig, den har heller ikke vært registrert, så den har bare stått lagret inntill til arbeidslyst skulle komme :thumb

Og arbeidslyst har kommet nå !

Her kommer litt info om bil og planer :

'86 modell hvit orginal 2dørs Fiat Uno Turbo I.E ( 1.3l ) Uten takluke = Stivere chassie ! Med vannvittig lav Km-Stand : 108.500 2eiere og aldri tuklet med !

Grunnen til den lave km-stand er rett og slett for at den har blitt satt bort for fremtiden. Tilsammen har den stått lagret tørt i 10år !!! :thumb

Planen:

Å bygge en søndagsbil/goværsbil/banebil Og ikke minst bli STRØKEN ! :driving Og den kommer til å bli en sleeper, så største forskjell blir en DIGER Intercooler i fronten, og et grøvere eksosanlegg! Ikke noe ekstra plastikk og dill-dall !

Dette innebærer MYE senking, lavprofil dekk og små doruller til felger, og så stiv bil som overhodet mulig ! Så her snakker vi liten vekt og litt mer en orginalt med hester.

Stilen blir "oldschool", da gewinden ( coiloverne ) skal skrues i bunn og ronal turbo phase1 felgene skal fylle einser golf hjulbuene helt perfekt !

Som navnet på prosjektet tilsier" FERRUno, så blir fargen Ferrarirød !

Håpet er rundt 200 kjørbare og holdbare hk og så lav vekt som mulig ~800kg ( Orginalt 840kg )

Muligens blir det også investert i et hel-bur, sånn for å få den så stiv som overhodet mulig ! Så blir bare 2seter !

Her kommer bilder av bilen da den ble hentet for 2år siden :

Uno2.jpg

Uno1.jpg

Uno3.jpg

Dette er kjøpt inn :

-60mm Tûv godkjent senkesett, lesjöfors.

-Nytt Strøkent interiør og gulvteppe

-Ny Turbo Større IHI variant enn orginalt.

-Foreløpige banefelger: 13" Momo Felger, noe ala OZ supertourissmo! Sjeldne!

-Show felger: 15" Ronal Turbo Phase1

Så det mangler endel deler foreløpig, men all rust er sveiset og det gjenstår å sparkle og pusse samt lakkering sånn utsende messig.

Oppdateringer kommer så fort det skjer mer med bilen, men for tiden så driver jeg å flytter den til en ny større plass !

Sånn Ser den ut ca. nå ( Ribbet innvendig og utvendig ) :

Uno4.jpg

Stay tuned !! :thumb

'93 Audi S2 Hybrid ! sZwei

'86 Fiat Uno Turbo I.E "FerrUNO"

'87 Audi 100 quattro - Banerigget Isbil !

[x2] Type 44 quattro avant + sedan

[x]'91 Audi Coupe quattro20v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 191
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har du noen spennendes deler liggendes, ikke nøl med å si i fra !

Forløpig søker jeg rustfri dører : http://www.bilforumet.no/topic/111205-ønskes-rustfri-dører-fiat-uno-mk1/?do=findComment&comment=1205827

Takker for alle innspill, synspunkter og hjelp :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er råe biler :P hadde en selv en liten stund, men ble aldri noe mer enn litt småmekking da vi ikke hadde plass til den :(

Dørene kan du vel ta fra en vanlig Uno mk1 ? er vel ikke så vanskelig å oppdrive ?

Lykke til :P dette blir rått

- VW Golf GTI Rabbit 1983

x Fiat Uno Turbo 1986

x BMW e30 325 1986

x Ford Fiesta XR2 1986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er råe biler :P hadde en selv en liten stund, men ble aldri noe mer enn litt småmekking da vi ikke hadde plass til den :(

Dørene kan du vel ta fra en vanlig Uno mk1 ? er vel ikke så vanskelig å oppdrive ?

Lykke til :P dette blir rått

Ja dette er virkelig undervurderte biler ! Synd med den dårlige kvaliteten på mye av delene, og ikke minst rusta som tar dem :wonder

Ja, som skrevet i ønskes kjøpt tråden, så spiller det ingen rolle hvilken Uno dørene kommer fra, bare det er fra en MK1 og er fra en 2dørs ! Noen som har eller vet om ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan skaffe deg dører fra en avskiltet, rød Uno som bare står på en plass. Har sikkert bodd noen uteliggere i den, men dørene skulle være OK ;)

Fett prosjekt! Stand on (stå på)!

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan skaffe deg dører fra en avskiltet, rød Uno som bare står på en plass. Har sikkert bodd noen uteliggere i den, men dørene skulle være OK ;)

Fett prosjekt! Stand on (stå på)!

Haha, rått ! :thumb

Fint det om du gidder å sjekke de ut nærmere ! Jeg er intressert, bare de er så rustfri som mulig =]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, rått ! :thumb

Fint det om du gidder å sjekke de ut nærmere ! Jeg er intressert, bare de er så rustfri som mulig =]

Det innebærer "låning", men jeg tviler på at noen merker det ;)

Nummerskiltet har fadet vekk foran (!), bak er det borte. Null vognkort. En venn og jeg skulle ha det gøy, skulle tjuvkoble, men fant ut at det ikke var batteri. I tillegg var den allerede prøvd tjuvkoblet.. Men dørene ser passe rustfrie ut :)

Kan evnt. se på rammenr. og få tak i eieren, for å høre om det er greit at vi tar dem. Men, jeg tviler på at noen bryr seg en fjert ;)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det innebærer "låning", men jeg tviler på at noen merker det ;)

Nummerskiltet har fadet vekk foran (!), bak er det borte. Null vognkort. En venn og jeg skulle ha det gøy, skulle tjuvkoble, men fant ut at det ikke var batteri. I tillegg var den allerede prøvd tjuvkoblet.. Men dørene ser passe rustfrie ut :)

Kan evnt. se på rammenr. og få tak i eieren, for å høre om det er greit at vi tar dem. Men, jeg tviler på at noen bryr seg en fjert ;)

Hehe, disse bilene lider den merkligste død får man si :deng

Ingen muligheter til å ta bilder av denne herligheten, eller bare dørene ( de som er intressante ) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, disse bilene lider den merkligste død får man si :deng

Ingen muligheter til å ta bilder av denne herligheten, eller bare dørene ( de som er intressante ) ?

Joa, kan se om jeg gidder å stå opp i morgen... Står rett nedi her, er ikke noe problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen spennendes deler liggendes, ikke nøl med å si i fra !

Halla.

Siden du sier du skal bygge en "sleeper". Hva sies om noen orginale 15" Fiat Chromadora felger? De er IKKE pene, men kan se bra ut om de blir pussa ned og polert. Skikkelig old-school :)

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Facebook-Gruppen

Vi jobber for å samle Daihatsu-Norge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla.

Siden du sier du skal bygge en "sleeper". Hva sies om noen orginale 15" Fiat Chromadora felger? De er IKKE pene, men kan se bra ut om de blir pussa ned og polert. Skikkelig old-school :)

Hmm, har faktisk ett sett slike chromadora felger ( produsent speedline ) men de tror jeg er i 13", så får se om jeg bruker de som "banefelger" og bruker MOMO felgene som gatehjul :driving

Har faktisk ett sett med skikkelige old-school felger liggendes :BBS RS i 7x15 , men litt feil boltsikel 4/108.. Fått lavprofil på de tror jeg hadde gjort seg på fiaten ! Så får se om jeg finner en finurlig måte å få dem til å passe :popcorn

Lenke til kommentar
Del på andre sider