Gå til innhold

v|ncenT^ : '86 Fiat Uno Turbo I.E - Prosjekt "FerrUno"

Ranger emnet

v|ncenT^

Anbefalte innlegg

• Svar 191
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Aha... Men skulle du bytte turbo sa du? Jeg er inter i orginalturboen din om du skal bli kvitt den :)

Ja, ny turbo er på lager :thumb

Men tror jeg beholder den orginale, sånn i tilfelle... Men er mulig jeg har en turbo til liggendes, skal sjekke etter en dag !

'93 Audi S2 Hybrid ! sZwei

'86 Fiat Uno Turbo I.E "FerrUNO"

'87 Audi 100 quattro - Banerigget Isbil !

[x2] Type 44 quattro avant + sedan

[x]'91 Audi Coupe quattro20v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow ;) Fett prosjekt..

Hvis du som sagt får 2-300 hk ut av denna er det mange som kan få seg en god overraskelse på stripa, siden den er så lett :D

Håper på rundt 200hk, er begrenset hvor mye man kan hente ut av den stakkers 1.3liters motoren uten større inngrep.. Det skal trossalt være driftsikkert og holdbart :thumb

Er nok mange som har fått seg en støkk etter landevegen av disse bilene også...

Leste for lenge siden en gammel post her på forumet av en med mercedes som virklig hadde ei moro historie om når han ble forbi kjørt av en uno turbo :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også en liten (stor) oppdatering..

Har nå fått tak i en rød 2dørs Fiat Uno 1.1 :puke som jeg har tenkt å bruke som delebil ( Denne hadde 2 bra forskjermer og ei bra venstre dør som skal over på min, samt 2 helt strøkne fronlykter, og fire helt strøkne ruter) Og en motor som hadde gått 138k og ellers i meget bra stand, og hele herligheten blir min for den nette sum av 2000kr eller 500kr teknisk sett hvis jeg regner med at jeg får igjen 1500kr på høggern når jeg leverer karosseriet.. Kan nevnes at den også bare sto 5min unna meg, så dette kan vel betegnes som et røverkjøp :thumb

Bilder kommer...

Så nå begynner ting å flaske seg, mangler ei dør ( muligens at vi reparer den gamle) så er meste parten av "plåt" arbeidet på plass ! :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice! Blir gøy å se hva som skjer her framover, uno turbo er gøy da :D

Takker, dette skal bli moro ja !

Klør i fingrene etter å få gjort noe, og hvis alt går i boks flytter jeg over bilen(ene) til det "nye verkstedet" jeg har fått tak på, ganske snart!! :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da var verkstedet i boks, og bilene på plass ! Bilder kommer selvfølgelig, var litt arbeid med å få klargjort verkstedet ettersom det har blitt brukt som sauefjøs et par år :nono: En grundig vask av tak, vegger og gulv måtte da til !

Muligens funnet meg felger nå, Borbet A 7,5x16 foran og 9x16 bak, så ja, uno'n blir BRED og ikke minst nye STORE hjulbuer kommer til å bli bygd i tilegg :thumb

Kom over en artig historie som ble skrevet her på forumet i 2004, gliser like bredt hver gang jeg leser denne ! :

Jeg og madammen var ut på søndagstur i min gamle bil MB 190E 2,0 87 mod. Plutselig ser jeg en stygg liten rusten Fiat Uno legger seg opp i ræva på oss. Bilen hadde tåkelysene på og føreren satt så lavt i bilen at han måtte se gjennom rattet for å se ut. Tenkte da at jeg sku bromme i fra han. Kickdown, bilen legger seg i 2. gir og gasser på. hehe tenker jeg.. nå skal ha få.. Ser så i speilet for å se hvor han var. HØØ!!! borte tenker jeg. I det samme hører jeg PSJJJ!!! Unoen suser forbi meg i ei helvettes fart. Enda ett PSJJJ!!! Og jeg banner Uno Turbo.

Faen hvor de bilene går. :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...

Her skjer det faktisk mye, men kamera blir desverre ikke flittig brukt =/

Bilen er nå så si totalt ribbet, og klar til å veltes på siden for at jeg skal få slipt reint hele understellet og få behandlet det på nytt !

Motor er heist ut, og ikke gjort noe mer med foreløpig, den skal snart opp på motorstativet mitt så jeg får begynt å bygge litt "mer" motor :thumb

Kan nevne noen gromme deler som er handlet inn den siste tiden, mer kommer :

- Ny Steg2 Clutch fra england ( god for 250hk og endel mer N/M en orginalt )

- Helt brand new Oppgraderings Mitsubishi Evo 8 Intercooler ( god for 4-500hk )

Har også solgt de nyinnkjøpte felgene mine ( Borbet A 9x16 og 7,5x16), da de desverre ble litt store... Så er fortsatt på utkikk etter felger =/

Må prøve å få tatt noen bilder snart nå gitt, lenge siden !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres veldig bra ut.. kom over en side med trim til fiat uno turbo.. masse forskjellige kitt.. alt fra 170hk-250hk..hehe med stempler og det hele.. skulle bare fått klo i en fiat turbo jeg oxo : /

men gleder meg til og se ditt ferdige resultat da.. mycket bra!!!

1986 Golf syncro

1990 Golf Fire and Ice

1998 Passat stv 1.8T Kånebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres veldig bra ut.. kom over en side med trim til fiat uno turbo.. masse forskjellige kitt.. alt fra 170hk-250hk..hehe med stempler og det hele.. skulle bare fått klo i en fiat turbo jeg oxo : /

men gleder meg til og se ditt ferdige resultat da.. mycket bra!!!

Har ikke tilfeldigvis en URL på den sida ?

Hmm, disse bilene ligger på alt mellom 4000 til 35000, hender det er noen tilsalgs på AutoDB, bare å holde øynene oppe... Så morsom bil skal man lete lenge etter tror jeg !

Takker, følg med, tror dette blir bra ja !

Lenke til kommentar
Del på andre sider