Gå til innhold

v|ncenT^ : '86 Fiat Uno Turbo I.E - Prosjekt "FerrUno"

Ranger emnet

v|ncenT^

Anbefalte innlegg

Da var det på tide med ny ny update gitt !

Gått litt sakte i det siste gitt, men nå har det skjedd noe !

Slik ser det ut nå :

nsaf.jpg

dfmas.jpg

Så nå skal jeg komme i gang med å slipe ned hele understellet, så blir det å behandle dette på nytt !

Noen som har et steg for steg metode for å behandle understellet på best mulig måte ? All hjelp mottas med takk ja !

Noen endringer i turbo planer også...

Skal prøve å få tak i en manifoild fra en MK2 Uno Turbo da denne har bedre flow og Garett turbo orginalt. Og turbo blir da etter planen en Garett GT28R som Gravstein her nevner !

'93 Audi S2 Hybrid ! sZwei

'86 Fiat Uno Turbo I.E "FerrUNO"

'87 Audi 100 quattro - Banerigget Isbil !

[x2] Type 44 quattro avant + sedan

[x]'91 Audi Coupe quattro20v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 191
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

UNO turbo er jo drit heftig:D detta liker jeg ass.. skulle kansje ikke tru det ettersom jeg er volvo gutt by hart. men uno turbo er helt sjæft. stå på

Hehe, takk takk !

Ja, er faktisk ikke umulig å like fler biler vettu ! Selv er jeg skikkelig VAG fantast, men må si jeg er svak for italienske biler, noe jeg alltid har vært !

Og uno turbo er bare helt sjefs ja :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da skjer det litt ting igjen, er visst lang tid mellom hver oppdatering gitt...

Har drevet å solgt coupen om dagen, så gikk med litt tid der, og har i den anledning også kjøpt meg en bruksbil !

Uansett, fått bestillt komplett sett med powerflex foringer til hele understellet, og dette skulle komme til meg om 14dagers tid..

fiatdiag.gif

Ellers skal det sises at jeg begynner å nære meg ferdig med å slipe ned understellet, så det er klart til behandling ! Vurderer dette litt : Rustbullet og overlakkere det svart etterpå !

Ellers blir alle andre deler i understellet slipt ned/sandblåst og sprøytet 50/50 svart arcanol og bengalakk. Så det blir nok å henge fingra i framover..

Skal også hente noen diverse "reserve" deler, og det er snakk om ENDEL deler :thumb

Oppdatering følger så fort det skjer noe, med bilder !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det igjen skjedd litt igjen, men dog ikke mye med bilen :wonder:

Var nedover hos mr. Rui i helgen og tømte lageret hans for uno turbo deler !

Fikk med meg noe ala dette : 2stk motorerer i deler, 2stk girkasser 3stk dører ( 2stk rustfri), 2stk panser, ett sett UNO MK1 skjermer rustfri, ett sett nye Uno MK2 skjermer, turbo glassfiber bakluke, 3stk frontfangere, spredere, lykter foran og bak, ledningsnett, hjerner, lister, intercoolerer, turboer, manifoilder og MYE MER ( Har ikke helt oversikten over alt selv enda )

Har også bestillt meg ett sett med Rustbullet Automotive rustbehandling, så nå skal absolutt hele bilen behandles med dette :thumb: Er kommet meget langt i å skrape/slipe rein understellet på bilen, så er ikke umulig at understellet blir lakkert til helga til og med !!!! :D

Har endel gromdeler på vei ellers, kan nevne dette som snart er i postkassa mi :

ompma1609%20and%20ompma1542.jpg

Så ting faller mer og mer på plass, prøver å prioritere, så jeg kjøper det jeg trenger først og fremst, slik at jeg får gjort ting i riktig rekkefølge, men det er jo ikke alltids like lett ! :thumb:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Har faktisk lyst på å kjøpe meg en UNO trubo til første bil, hørt noe rykter om at det er vanskelig eller "klønete" å skru på om man ikke kan "altfor"

mye? Noen som kan si noe om det? noe verre en andre biler?

Beklager muligens feilpost, men virket ut som dere kunne litt her inne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Har faktisk lyst på å kjøpe meg en UNO trubo til første bil, hørt noe rykter om at det er vanskelig eller "klønete" å skru på om man ikke kan "altfor"

mye? Noen som kan si noe om det? noe verre en andre biler?

Beklager muligens feilpost, men virket ut som dere kunne litt her inne ;)

Kanskje ikke helt rett å poste her, men men =P

Vil nå ikke si fiat uno er så mye vanskligere enn andre biler, men er ikke så logisk og lett som japanske biler, bare så det er sagt !

Men ja, er nok en fin og morsom 1. bil, lykke til :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å holde litt liv i denne tråden her.... Her er oppdatering fra dagens økt :

Etter at fronten hadde fått seg en liten trøkk på pasasjer siden, og etterfulgt av elendig oppretting, så skifter vi ut dette for få det bra.. Nederste del blir bare skiftet ut med et firkant rør, jeg må ha MER plass foran :thumb hehe

Før vi begynte :

nr1.jpg

Etter :

nr2.jpg

Tok også å slipte ned forstilling og bakstilling i helga som var, så dette er klart for lakkering og innsettelse av powerflex foringer som forhåpentligvis kommer om ei ukes tid :D

nr3.jpg

Ting går sakte men sikkert.. Satser på et rullende karosseri innen 1mnd ( Må ha noen mål også ) :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke mye bilder der nei:fingers:

Rust bullet har eg brukt mye av, knall produkt!

Påtide eg får ræva i gir også...:rolleyes:

Da skulle bildene fungere, ser ikke ut til at pyrabel.net funker hos meg om dagen, så måtte opprette photobucket konto =)

Skjer med deg forresten om dagen, ikke fiat lenger ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider