Gå til innhold

v|ncenT^ : '86 Fiat Uno Turbo I.E - Prosjekt "FerrUno"

Ranger emnet


v|ncenT^

Anbefalte innlegg

Men nok OT, tilbake til motoren, dette er foreløpige planer :

 

Standard Uno Turbo 1.3l blokk

Smidde råder ( orginalt )

Smidde stempler ( orginalt )

Spesso Racing toppakning ( I kevlar, Gruppe A spesifikasjoner, holder for høyt turbotrykk :Devil:)

Maskinering av toppen ( porting )

Stage 2 clutch ( Fra tecniclutch i england )

Piper " Ultimate Road " Komplett Kam sett, med justerbart kamdrev, ny kam, løftere, reg.reim.

Turbo XS Mitsubishi Evo 8 Oppgraderings IC ( Holder for mer HK enn jeg kan drømme om )

MK2/Punto GT eksosmanifoild med orginal garett flens

Garett GT25 eller GT28/RS Turbo

Grom bensintrykksregulator

Megaleads pluggledninger

Mocal 10 eller 13raders oljekjøler

Samco slanger i hele motorommet ( vannslanger i svart, trykkslanger i rødt )

Åpent luftfiler av noe slag ( muligens pipercross eller omp )

Egen bygd 2.5" Eksos hele veien til ei bakpotte.

Usikker på valg av dumpventil, vil ha noe skikkelig racing aktig, ikke bare pyshhh pyshhh lyd :hmmmmmmmmm:

 

Muligens datasprut/tileggsprut.

 

200HK burde kunne være mulig med dette oppsettet, men hvem vet, muligens er det godt for mer !

 

Sikkert mye jeg har glemt, kommer vel sikkert endel småtteri til etterhvert.

 

Er sånn i startfasen i kontakt med en lokal motorbygger, håper muligens vi får til en deal der...

 

Angående 1.6liters motoren, enten så er den hjemmebygd eller så er det en såkalt Novitech turbo konversjon, disse er sinnsykt sjeldene og har gromme orginale specs. :thumb

 

Fine specs, men ville hatt en større oljekjøler hadde jeg vært deg. Disse motorene blir veldig varme når man bruker dem skikkelig :)

 

Nå det gjelder bensintrykksregulator så vet jeg at kollevold har en fin en.

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 191
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fine specs, men ville hatt en større oljekjøler hadde jeg vært deg. Disse motorene blir veldig varme når man bruker dem skikkelig :)

 

Nå det gjelder bensintrykksregulator så vet jeg at kollevold har en fin en.

 

Er redd det begynner å bli trangt om plassen frammi der skal jeg ha på noe større, så spørs om jeg muligens går for en løsning der jeg har 2 små i serie, eller er det dumt ?

'93 Audi S2 Hybrid ! sZwei

'86 Fiat Uno Turbo I.E "FerrUNO"

'87 Audi 100 quattro - Banerigget Isbil !

[x2] Type 44 quattro avant + sedan

[x]'91 Audi Coupe quattro20v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gromt prosjekt :-)

 

En tidligere klassekamerat av meg bygde opp en fet uno turbo, men han kræsjet den desverre.. hadde "ferarri" styling på den, ferrarri rød.. var dritfet!

 

Tenker han hadde hörmann styling, har lyst på en slik en i framtiden gitt...

Men denne gangen blir det heller bredding av hjulbuer i stål ! Har trua på det også gitt :thumb:

 

Dette er en hörmann breddet uno turbo ( med de rette Ronal Turbo felgene ) :

bkit2.jpg

 

Og dette er også en hörmann breddet uno turbo :

Dscf0043.jpg

 

Men jeg satser på noe mer alà denne stilen:thumb

 

race2500.jpg

'93 Audi S2 Hybrid ! sZwei

'86 Fiat Uno Turbo I.E "FerrUNO"

'87 Audi 100 quattro - Banerigget Isbil !

[x2] Type 44 quattro avant + sedan

[x]'91 Audi Coupe quattro20v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 i serie går fint, men du har da plass til både stor intercooler og stor oljekjøler hvis du bare hører på meg :) flytt radiator baki, flytt også batteriet baki så får du i allefall litt mer vekt bak der

 

Hehe, så absolutt sant... Burde egentlig flytte radiator bak, batteriet kommer uansett baki ( da alle fester o.l er tatt slipt bort fra motorom )

 

Men jeg ser for meg mye arbeid med å flytte radiator bak, samt at det vil trenge noen luftesjakter for å få tilstrømning av luft, klarer egentlig ikke helt å se for meg tilstrømmning av luft noen stand uten å modifisere endel på karosseriet..

 

Uansett, er jo ikke umulig at dette må gjøres, kommer litt an på hvor stor plass den hersenes intercooler'n tar til slutt.

 

Er uansett enig med deg, vil tro bilen får mye bedre vektfordeling med radiatoren samt batteri bak :thumb:

'93 Audi S2 Hybrid ! sZwei

'86 Fiat Uno Turbo I.E "FerrUNO"

'87 Audi 100 quattro - Banerigget Isbil !

[x2] Type 44 quattro avant + sedan

[x]'91 Audi Coupe quattro20v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har du jo ganske mange bakluker da, så om du kapper i en slik så går vel det greit :) Det du kan gjøre for å ikke ødelegge karroseriet er å bytte ut siderutene med plexi og ha store rør der som suger inn luft og uttak ut av bagasjeluka.... tøft og meget funskjonellt

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har du jo ganske mange bakluker da, så om du kapper i en slik så går vel det greit :) Det du kan gjøre for å ikke ødelegge karroseriet er å bytte ut siderutene med plexi og ha store rør der som suger inn luft og uttak ut av bagasjeluka.... tøft og meget funskjonellt

 

Hehe, har noen å tære på ja =P

 

Akkurat den idèn så jeg for meg også, vi får se hva det blir til, hadde vært moro å tatt'n helt ut egentlig, vi får sjå med tiden hva det blir :thumb

'93 Audi S2 Hybrid ! sZwei

'86 Fiat Uno Turbo I.E "FerrUNO"

'87 Audi 100 quattro - Banerigget Isbil !

[x2] Type 44 quattro avant + sedan

[x]'91 Audi Coupe quattro20v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens update... Blei lang økt i " das aller uno vaerste " i dag =P

 

Da er delevis fronten "sydd" sammen igjen, ferdig sveiset og slipt, mangler å sveise fast underste del, men har kuttet til det firkantrøret som skal ligge i bånn i riktig lengde og tilpasset dette, har også laget noen lokk, som skal ligge bak røret mot rammevangene ( slik at det blir tett ) Har også begynt å slipe ned innvending i bagasjerommet og er vel stort sett ferdig med det... Som sagt, lang økt og jeg begynner å bli litt lei all den slipinga nå, men heldigvis så begynner jeg å se en ende i tunnelen av sliping nå og noen framskritt ellers :thumb

 

Fikk også Autometer Lite instrumentene : oljetemp, oljetrykk og turbotrykk i posten før helgen.

 

Har også handlet inn en Uno Turbo Mk2/Punto GT eksosmanifoild samt helt nye baklykter som er orginale sota svarte og røde.. Meget sjeldene !!!

 

Her er bildene fra dagens jobb :

DSC01665.jpg

 

DSC01673.jpg

'93 Audi S2 Hybrid ! sZwei

'86 Fiat Uno Turbo I.E "FerrUNO"

'87 Audi 100 quattro - Banerigget Isbil !

[x2] Type 44 quattro avant + sedan

[x]'91 Audi Coupe quattro20v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
skjer det no her a sjukken?fått pussa no mer.

ps: skal hilse fra ompa 2:D

 

Her skjer det ikke så mye om dagen desverre !

 

Selv om det strømmer på med deler :thumb

'93 Audi S2 Hybrid ! sZwei

'86 Fiat Uno Turbo I.E "FerrUNO"

'87 Audi 100 quattro - Banerigget Isbil !

[x2] Type 44 quattro avant + sedan

[x]'91 Audi Coupe quattro20v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Okey, tid for oppdatering..

 

Nå begynner dette prosjektet å ta av litt, noe det egentlig ikke skulle :lol:

 

Dette er de nyeste innkjøpte delene :

 

- Komplett sett med AVO coilovers, justerbart i høyde + stivhet

- OMP Hullborrede og slissede bremseskiver foran + bak

- OMP bremseklosser "dyr type"

- Ikke montert enda eller kjøpt, men det blir 165/45/15 dekk på mine Ronal Turbo 7", noe som resulterer i skikkelig lavprofil og rått strekk :thumb

- Hybrid Turbo, K-Tec KTR230 med T3 wastegate.. SINNSYK DYR, Sjekk denne linken

- Spesial Elbow, fra en på 200sx forumet

- Helt nye baklys glass som er halvt sotet og halvt røde. De måtte produseres først, så disse er satt i produksjon as we speak ! :thumb

- 4stk NYE 1'er Golf hjulbuer !

- Kommer også til å sette igang prosjekt oppussing av mine Ronal Turbo, før jeg monterer dekk !

 

Ja, det tar av litt, og det er mye å gjøre... Hehe

 

Så si ferdig med hele fronten og cleeaning av motorrom, fikk bare såvidt plass til intercooler, har også tilpasset fangeren, ble visst også 2stk oljekjølere i serie :thumb

 

Bilen er straks klar for lakk innvendig, ferdig med å cleane bagasjerommet, så nå gjenstår det bare å pusse litt så er dette klart, og da kommer understell og montering av dette, så jeg gleder meg stort til å få den hjul, for da begynner "breddinga" :lol:

 

En liten sneekpeak :

 

Bilde018.jpg

 

Stay Tuned :thumb

'93 Audi S2 Hybrid ! sZwei

'86 Fiat Uno Turbo I.E "FerrUNO"

'87 Audi 100 quattro - Banerigget Isbil !

[x2] Type 44 quattro avant + sedan

[x]'91 Audi Coupe quattro20v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha. bi RÅTT me den coolern der:P ser fram til å se denne ferdig. med golf hjulbuer blir den sekkert enda fetere. er porno med sjikkeli strekk i dekka.. hadde 205/40-16 på mine 9.5" felga. er litt tysker stuk. men 2 oljekjølera, vil ikke du møst litt oljetrøkk sia det bi meira motstand trøkke.. har ikke så mye peiling på sånt.

 

du har no pussa nå sykt:P hehe. men som sakt. ser frem til å se dette i ferdig resultat. når tror du at du er ferdig sånn ca ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår