frangran Skrevet Mai 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 Hei. Er det noen som kan svare meg på noen spørsmål om motorbytte? Har en 1996mod Omega 2,5TD stv. Den har gått 480000km, og motor og automat har takket for seg. Lurte på muligheten for å putte inn en Chevy 350 motor eller kanskje en Jaguar V12 motor med automat. Skulle være plass til V12 motoren, da den ikke er særlig lengre enn rekke 6ern eller særlig bredere enn V6ern. Begge alternativer gir ca 250 til 300HK. Blir nydelig bil for langturer. Ingen av disse alternativene blir mye dyrere enn å fikse eller bytte original motor og kasse. Må jeg vente til bilen er 12 år gammel for å slippe å betale masse avgifter? Hvilke krav må motoren jeg putter inn oppfylle? Hvilke andre modifiseringer må gjøres for å få dette godkjent? Hvem kan godkjenne noe slikt? Fint hvis noen har noen innspill her... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maggvaardal Skrevet Mai 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 sett i v12 ;) ti år gammel bil, så slipper du avgifter, men den skal jo vere forsvarlig bygd... da med bremser som svarer til effekt osv... bygg på, og tenk på godkjenning etterpå:) tüv i tyskland vil vel godkjenne den:D men biltilsynet er det jo verre med :D Siter Dæ så går ront, går sont! Kadett-C - flerårsprosjekt kadett-C - 77mod selges i deler Ascona C - stygg som få, bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dalheim Skrevet Mai 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 husk at det må være 10 år siden bilen var registrert i norge før det er gratis meg effektøkning Siter 07 suzuki GSXR750 08 subaru outback 2.0D premium 06 subaru impreza wrx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamannen Skrevet Mai 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 er jo byggd en Omega A med bmw V12 så hvorfor skal ikke den gå ann ;) og det er 750 5.0 l på 300 gamp som er i den.så er ikke så liten sak heller.eller så kan du jo finne Omega kasse og motor tilsalgs. Siter Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig Opel Maffian Qraftwerket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frangran Skrevet Mai 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 Har bare satt større motor i lastebil tidligere. Der trengte jeg ikke gjøre noe med bremser, fjærer eller noe slikt. Bare bytter motor/gir og utveksling i bakakselen. Blir litt mer omfattende her regner jeg med. Hvor gammel motor kan jeg putte inn? Får jo tak i strøken V12 Jaguar motor med innsprøytning og kun 85000km bak seg og gearkasse fra 1980 til ca 15000,-. Er dette altfor gammelt til å bli godkjent i min bil?(frykter det) ellers en morsom tanke da bare overhaling av automaten jeg har koster 20000,-(på RATS) Må motoren være like ny som bilen?(1996) eller hvilke krav er det egentlig som gjelder? Vil jo ikke kjøpe noe jeg ikke kan få godkjent... Eller er det bare å sette på et nyere datasprut? Er det en løsning? Vet noen hva dette evt. skulle koste? Veldig mange spørsmål dette, men den som ikke spør får ikke svar... Håper som sagt noen vil dele sin store viten om dette med meg;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet Mai 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 Du ma ha motor som tilfrdesstiller bilen avgasskrav, men vet ikke hvordan dette er når du har diesel.. Du må helt sikkert på med lamda og KAT siden bilen er nyere enn 89/90mod da det kravet kom.. Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppa Skrevet Mai 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 så kommer jo det effekt messige spørsmålet. hva som må til for å få det godkjendt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fluid Skrevet Mai 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 Gammeln har en BMW-åtter liggende med automatkasse. 4 liter, 286hk, hel-alu. Tror ikke han skal ha så mye for den. Perfekt for omegaen:) Siter '99 BMW 520iat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamannen Skrevet Mai 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 Gammeln har en BMW-åtter liggende med automatkasse. 4 liter, 286hk, hel-alu. Tror ikke han skal ha så mye for den. Perfekt for omegaen:) ja noe slikt hadde vel passet bra tenker jeg meg.så finner du noen gamle m5 calipere eller 750 den gamleste.finner mye slikt rundt omkring. Siter Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig Opel Maffian Qraftwerket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frangran Skrevet Mai 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 Gammeln har en BMW-åtter liggende med automatkasse. 4 liter, 286hk, hel-alu. Tror ikke han skal ha så mye for den. Perfekt for omegaen:) Hvilken årsmodell er dette og hva skal han ha for den? Kan kanskje være interessant...:well Er den komplett med hjerne og alt? Har du anelse om hvordan man kobler sammen denne med originalt ledningsnett?:confused: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frangran Skrevet Mai 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 Det sitter jo BMW motor i bilen originalt, så det hadde jo passet bra.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fluid Skrevet Mai 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 Koble opp? Pfft, skal med innsprut a? Åtte sykkelgassere FTW!:) Spøk til side, det må da gå an med litt god tid og et godt koplingsskjema. Du har PM. Siter '99 BMW 520iat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamannen Skrevet Mai 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 Bare og dra ut den gamle og kaste inn det nye;) Siter Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig Opel Maffian Qraftwerket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Mai 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2006 http://engelund-racing.com/ Omega V12 Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamannen Skrevet Mai 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2006 Siter Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig Opel Maffian Qraftwerket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg