Gå til innhold

Pussing av felger?

Ranger emnet

MSpeed

Anbefalte innlegg

Hvilke Porsche felger er det da?

De fleste er elokserte, og da er det kun sandpapir som gjelder

starter med 240-320 avhenging av hvor ripete det er. Så blir det 400-500-600-800-1000-1200 før polering

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et bilde av felgene hadde gjort seg, da er det lettere å uttale seg om hvordan du bør gå frem for å oppnå det resultatet du ønsker.. Eller ihvertfall hva som er anbefalt metode for å komme nærmest mulig ønsket resultat..

Skal de pusses for å lakkeres på nytt? Eller skal du polere de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye av felgen skal poleres? Kun den flate senterdelen ? eller skal leppa også bli blank ?

Kanten ned mot leppa, og selve leppa ligger trangt til her. Så polering av dette vil bli tidkrevende og tungt.. Ikke umulig da, men jeg anbefaler å avgrense til senterflaten..

Maskér leppa og "eikene", helt opp til kanten. Gjerne med litt solid plastteip.

Deretter er det bare å kjøre igang..

Begynn med 240 tørt, 400 tørt.. Til malingen er borte..

Deretter 240 og 400 vått annenhver til overflaten er blitt helt jevn. Vanligvis vil slipe felger enten ha maskineringsstriper eller støpemerker i overflaten..

Så pusser du med 800 vått MASSSSSSE vann hele tiden.. Bruk en kork-kloss til slipingen. Ikke en trekloss eller annet hardt materiale..

Når du begynner med 800 vått er det viktig å ikke slipe i rette bevegelser..

Kun i sirkler.. MANGE små og menium sirkler. dvs fra 5 til 10cm i omkrets på sirklene.. IKKE SLIP HARDT. !!!

Så tar du en omgang med 1200 vått, med mange tette små sirkler..

Til slutt må du ha polerskive.. f.eks. saktegående vinkelsliper med lamellduk, og enten Autosol eller poler VOKS.. Snakker da om voks som man får på jernvarehandel som regel, eller båtutstyrsbutikk. en voks-barre .. Vanligvis brun.

Voksbarren og/elelr Autosol'en inneholder slipemidler som virkelig får frem glansen.. Jeg brukte begge deler, og synes resultatet ble like bra..

Jeg brukte ca 30-40 timer på felgene mine.. 15" AMG felger.. Polerte KUN senteret jeg også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adaptere koster vel rundt 3200-3600 avhenging av hvilken innpress du har lyst på. Er ganske høyt innpress på disse (ET 65) så du trenger tykke adaptere. Kjøpte mine Adaptere hos Cult Society

Mitt sett kom vel på 13-14T med dekk og adaptere

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...