Gå til innhold

graph som viser honda power sine fortreffeligheter. .

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Her må jeg bare bøye meg i støvet ja, gratulerer! Å det tok sånn ca et par timer å mekke sammen? Mye bra her, (selv om det ble litt mange Quote'er )

Tok ikke så lang tid å skrive, egentlig. Er ganske hendig med nøkkelbrettet (keyboardet), jeg! :) Det går liksom greit å skrive og argumentere i 'medvind' siden AmCar-folkene ikke klarer å komme men en eneste fordel med 350+ cui'ene sine, annet enn det selvfølgelige bunndraget da.

 

 

Drittvrolet? Saklig du er

Neida, jeg skulle bare synke ned til 'visse' andres nivå for å se om gresset var grønnere på den siden. Er litt moro å holde på slik, men alt med måte.

 

Vil bare komme med hovedbudskapet en siste gang, siden AmCar-folket ikke sjønner (ikke vil sjønne) det jeg prøver å få frem:

"Honda VTEC gir enormt bra drag både i bunnen og toppen i forhold til det lave sylindervolumet, på grunn av at motoren har én kam for lave turtall og en annen kam for topp-området".

post-2019-13804851753477_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amerikanerne er mere cruise biler med gode skin seter og god plass mellom setene og sete-dør,cruisecontroll, mye moment i motsetnig til små japanere som en man kan ha armen mellom sete og den andre for trekke seg sammeN og man må gire mye mere og er ikke like gode å kjøre lengre med:) dette er ikke kødd (jeg tenker nå på en 99 civic hb)

 

Japanerne lager små, effektive motorer pga utslipskrav ol i japan i motsetnig til amerika hvor de får bonus for å bruke mere enn 3liter på mila;D

Det er også grunnen til hvordan de lager motorene.

De amerikanske bilene trenger du ikke gire ned om du skal kjøre forbi,du bare trår på:)

på japser så må du få opp turtall evt. turbo trykk:)

 

Og motorene til japsene holder ca 5x så lenge som bilene gjør:)

Bilene ruster bort/blir ødelagt men motorene går og går og går.

 

Amerikanerne ruster jo i og for seg de og men de er liksom litt tregere:)

Men motorene går og går og går og går der og:)

 

Jeg hørte en historie om audi som skulle få ett japansk firma til å lage deler til bilen eller noe sånt.

Audi skrev "vi vil ikke ha over 95% feilproduserte" dette skjønte ikke japanerne for de kunne lage alle riktige:)

Så de lager 95% rette og laget 5% med feil på:)

Blei litt feil fortalt og kan hende det bare er en røverhistorie:)

 

Men vertfall så er japser ol. utrolig god arbeidskraft.

De gjør jobben _fort_ _bra_ og _billig_ :)

X 1991 Toyota mr2

X 1994 Toyota Celica gt4

X 1977 Ford escort 2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og motorene til japsene holder ca 5x så lenge som bilene gjør Bilene ruster bort/blir ødelagt men motorene går og går og går. Amerikanerne ruster jo i og for seg de og men de er liksom litt tregere Men motorene går og går og går og går der og

Det er sannhet i mye av det du sier her. Tillat meg å korrigere:

*Amerikanske motorer går sjelden like høyt på turtallet som en Japansk motor, og belastningene i det høye turtallsområdet er faktisk helt enorme. Jeg vil her sammenlikne AmCars med dieselhorer med rødlinje på 4000 RPM, og Japanske (og ikke minst Honda) med en liten 3,5 ccm glowmotor fra en radiostyrt bil. Hva tror dere holder lengst, i teorien? Man skulle tro dieselen, men på grunn av Japansk ingeniørkunst kan den lille motoren holde like lenge som dieselen, selv med den ultra-ekstreme mishandlinga den lille motoren får igjennom hele sitt liv. Det er faktisk lite som belaster motorer så hardt som høyt turtall. Mon tro hvor lenge Japaneren hadde holdt hvis man aldri ga den over 4000 RPM? Og ville den Amerikanske motoren tåle 9000 RPM i ett sekund i det hele tatt?

 

*Japanske biler _rustet_. De hadde visstnok ikke tilgang til den beste jernmalmen før utover det sene 80-tall, har jeg hørt. Dette er det blitt slutt på, og dessuten galvaniserer Japanerne de fleste biler nå for tiden.

 

*Amerikanerne ruster også godt. Men på grunn av at de har brukt utrolig mye stål i platene på bilene tar det naturligvis en stund før det ruster igjennom. Ulempen er jo selvfølgelig svintunge biler. La oss gjøre et lite forsøk:

1. Slå en påle i bakken

2. Sett en vekt (f. eks. en slik man veier fisk med, med peak-and-hold-funksjon) fast med ene enden i pålen, og andre enden i et 1-kilos lodd.

3. Snurr spetakkelet rundt pålen.

4. Les av vekta.

5. Fest et til et-kilos lodd ekstra på vekta, og snurr rundt på nytt med samme kraft.

6. Les av vekta og konkludér med at 2-kilos-loddet doblet (eller deromkring) vekten av sentrifugalkrafta.

 

Da vil jeg konkludere med at AmCars sitter dårligere i svingene (bilen blir trukket ut av sentrifugalkraften) enn en tilsvarende Japansk bil som bare veier halvparten av den Amerikanske tanksen. (Ja, jeg ER klar over at det er andre faktorer som spiller inn her, men er ikke dette forsøket mulig å overføre til det virkelige liv mht. biler som kjører fort i svinger?)

 

Litt offtopic iforhold til at det var Hondas motorer dere drev og svertet i denne tråden, men det får gå for denne gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tekNetium

Beviste ikke linken til DinSide nøyaktig det motsatte? Honda hadde lengst service-intervall av alle bilene på lista! Med mindre det er en ny liste vi snakker om, så må jeg nok se meg nødt til å heise "the allmighty flag of Bullshit". Du vet hvilket.

 

Dinside beviste nøyaktig ingenting.. Det er forøvrig GM jeg snakker om, serviceintervall på 160kkm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

 

Dinside beviste nøyaktig ingenting.. Det er forøvrig GM jeg snakker om, serviceintervall på 160kkm..

 

Det med at GM skal ha 160.000 kilometers serviceintervall finner jeg totalt usansynlig. DinSides liste over serviceintervallene til de forskjellige bilene var utarbeidet av Opplysningsrådet for Veitrafikken, men de har vel ingen aning om hva de driver med, vil vel gjerne du mene?

 

Moro, men når du kommer med slike latterlige påstander/kommentarer, så kjenner jeg et slags boblende raseri inne i meg over både det du sier, og måten du sier det på. Kort sagt: du gjør meg så ubeskrivelig forbannet, og irriterer meg på en måte som ingen annen person jeg noen sinne har møtt før klarer. Men det tar vel du som smiger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tekNetium

 

Det med at GM skal ha 160.000 kilometers serviceintervall finner jeg totalt usansynlig. DinSides liste over serviceintervallene til de forskjellige bilene var utarbeidet av Opplysningsrådet for Veitrafikken, men de har vel ingen aning om hva de driver med, vil vel gjerne du mene?

 

Nå er det snakk om en modell som er importert i ytterst få eksemplarer..

Men GM sine Northstar motorer har et serviceintervall på 160kkm, som sagt holder man oljeskift utenfor, det anser jeg ikke som en del av servide, det gjør ikke GM heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til nismo

 

du sier at preluden var så treig?

 

 

DUSTETE å si det!

 

forskjellen er at preluden ikke har et bra utgangspunkt mht videre trimming.... men det har 200sx din.. det er forskjellen..

 

men kjøss meg hardt i ræva hvis du kommer med en original 200sx s14 som kjører fra meg...

 

du kan også komme med en corvette -84 mod.. med 243 hester....

hvis du tar meg med en sånn bil skal jeg gi bort bilen min til trengende barn ...... det skjer ikke assssssss......

det er en viss person her på forumet som påstår at han fliser meg lett med en slik corvette... smart å si...

blæ.......... fettern hans var til og med vitne....

Honda Prelude 2.2 Vtec 4WS -93

Ford Sierra iS -88

xAudi 80 1.8 -88

xAudi 80 1.6 -82

xAudi 80 1.8 -86

xGolf 1.1 -81

xSierra 2.0L -86

xSierra 2.0 iS -86

xSierra 2.0 L -87

xBmw 316 - 77

xHonda Civic 1.5 Vei -93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor ikke prøve dette ut i praksis? Jeg kjører gjerne mot en svær amerikaner. :P Slike krangler gidder jeg ærlig talt ikke lese lenger enn til side to som regel. Da pleier bullshit faktoren å nå så høyt nivå at man kan bli påvirket.

^RaCk^ @ Efnet

Robert Krondorfer

 

]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forskjellen er at preluden ikke har et bra utgangspunkt mht videre trimming...

Jeg syntes så tydelig at du sa at Prelude-motoren ikke er velegnet for å trimme på? Det stemmer jo ikke helt, da. Det vil si: H23-motoren (DOHC uten VTEC) er liksom ikke like sinnsyk i toppen som sitt VTEC-velsignede søsken, H22A. Men begge er sterke motorer, som med nye råder og stempler godt kan gi over 400 hester på hjula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår