Gå til innhold

Bilen som innehar verdensrekorden har brent opp :(

Ranger emnet

Zetec

Anbefalte innlegg

Å herregud! Må si meg imponert over bygget, synd at det endte slik :(

Hva er verdensrekorden foresten?

forøvrig ett resultat av at endel deltakere ikke bruker sikringer.

Og står ett par ubrukelige forsterkere der nå :cool:

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forøvrig ett resultat av at endel deltakere ikke bruker sikringer.

Og står ett par ubrukelige forsterkere der nå :cool:

Har vel mest sannsynlig noe med det å gjøre ja. Alle + kabler skal jo sikres. Med såppas mye strøm bør det ikke være noe problem å få sikringen til å ryke heller. Er mer skeptisk til batteriet mitt, 33mm2 kabel og 200A sikring noe som er helt greit. Men hvor mange Ampere må til for at denne skal ryke? Leverer bilen min så mye? En tankevekker til alle de som stoler blindt på sikringer, lønner seg alltid og gjøre en skikkelig jobb. Dette er jo et skrekkeksempel på hovr galt det kan gå.

Uff, ble litt lengre innlegg enn ventet.

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scott har akkurat kommentert saken på TERMPRO.COM, her skriver han:

Thank you all for your concern. We do not have the truck back in phoenix yet but as soon as we do we can start to assess the damage. As for the insurance, it is covered, and we will be back thanks to the great support that we receive from our sponsers. Pioneer, Scosche, Kinetik, and Ohio Generator. As for the 182.6, that was on the floor and not a legal run on the dash. We need to see if the meters will actually read those numbers, it is not an attempt to make anyone think we are doing that on the dash (although we might be able to). That was not full volume, just a test of the meter.

*Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF)

Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Etthvert batteri er kapabelt til å levere 200A no problem, de fleste biler starter med 150-300 A det som er skumelt er ikke ved full kortsluttning, men ved en gnisning mot metal=varmgang og gnister....... det finnes somregel mye lett antenneligtrekk osv i biler.

ar9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etthvert batteri er kapabelt til å levere 200A no problem, de fleste biler starter med 150-300 A det som er skumelt er ikke ved full kortsluttning, men ved en gnisning mot metal=varmgang og gnister....... det finnes somregel mye lett antenneligtrekk osv i biler.

ar9

Har selv sett batteri som ikke har klart dette med 200A sikring @ 50mm2 kabel. Husk at en 200A sikring sikkert tåler 300A i flere sek før den ryker.

Men tror ikke bilen ovenfor her hadde noen problemer med å levere XX antall kA :)

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ar9

Tja, du om det, skal tro om du mener at det ikke er skummelt om du kortslutter mine batterier parallellkoblet, 2 stk altså.

Kortslutningsstrøm på 5-6000 Ampere ++ ;)

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DET skulle jeg likt å sett, Nils Petter! :cool: :drive2

hehe ;)

Var noen som lurte på åssen batteri jeg brukte i går, så jeg måtte jo bare vise det frem, første kommentaren kom før jeg hadde fått panseret helt opp.

"Å inni helvete!"

Sjøl synes jeg ikke det er så stort, men det er vel en vanesak :D

Og når man står i døråpningen nå (ca 1 meter unna), hvis jeg drar 51Hz på samme volum som jeg pleier så står man i en frisk bris ;)

Ladet batteriet før jeg reiste til Mandal, har ikke ladet det siden, stod en stund og spillte i går i tillegg, hadde 2 x 60 sekunder med snittmåling.

Først da datt jeg ned til 144,?dB ellers har jeg bare dratt over 145dB i Mandal, Egersund og Sandnes ca 3-4 ganger på hver konk.

Skal prøve å få ladet litt i dag, så får vi jo se, men jeg reiser jo hjem i dag etter konk'en også.

Har nå 128 poeng i Street A, dvs, ranket som nr 2 i verden ;) så jeg er fornøyd :D

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ;)

Var noen som lurte på åssen batteri jeg brukte i går, så jeg måtte jo bare vise det frem, første kommentaren kom før jeg hadde fått panseret helt opp.

"Å inni helvete!"

Sjøl synes jeg ikke det er så stort, men det er vel en vanesak :D

Og når man står i døråpningen nå (ca 1 meter unna), hvis jeg drar 51Hz på samme volum som jeg pleier så står man i en frisk bris ;)

Ladet batteriet før jeg reiste til Mandal, har ikke ladet det siden, stod en stund og spillte i går i tillegg, hadde 2 x 60 sekunder med snittmåling.

Først da datt jeg ned til 144,?dB ellers har jeg bare dratt over 145dB i Mandal, Egersund og Sandnes ca 3-4 ganger på hver konk.

Skal prøve å få ladet litt i dag, så får vi jo se, men jeg reiser jo hjem i dag etter konk'en også.

Har nå 128 poeng i Street A, dvs, ranket som nr 2 i verden ;) så jeg er fornøyd :D

Du vet virkelig hva du gjør Nils Petterbowdown.gifbowdown.gifbowdown.gif

:win

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatten av for deg!

Kjekt å høre at Monsteret står til forventningene.

Størrelsen tilsvarer jo et "middels" lastebilbatteri... Litt stor for mange men det funker!!!

Keep up the good work!

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider