Gå til innhold

sote frontlykter

Ranger emnet


KadettC_76

Anbefalte innlegg

Og ja, hører at fjøra ikke står helt i spenn når den fjører helt ut..

Men hva så? skjønner at å ta ut fjøra er retard ja..

Men når fjøra sitter rundt dempern som på golf så drar jo ikke den noe vei?

 

Skjønner det mere når dempern og fjøra sitter hver for seg, sånn at fjøra kan hoppe ut..

Opel Kadett C :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meste av pengene er nok å ta i da..

 

Er nok ikke mange som har større budsjett på understell enn motor..

Det kommer iallefall ikke jeg til å ha..

Skal du bygge deg en gromturbo motor så går det vel fort 50-150 000kr..

Men du blåser vel bort sånne summer på understell hver dag du eiriksmil? :)

 

Mente ikke at jeg er helt n00b heller da.. vet da en god del..

Og ikke misforstå signaturen min.. hater da ikke vw.. Kan godt fjerne om den provoserer:) Det var kansje største grunnen til at den var det i begynnelsen..

 

Er jo som nicket tilsier, en Opel mann uten like.. Har hatt 3 Rekorder,3 Kadett c og 1 Ascona B hittil og det er ikke uten grunn:) Men når sant skal sies så har de fleste biler potensiale bare den får leve i sitt rette element :D

 

Har forresten en Golf 2 91mod 1.8 pasadena som bruksbil.. Den gikk i Kristiansund før.. noen som er derfra?

 

Kan noen si meg hva utgave Pasadena er? Har aldri fått med meg det..

 

Og du Kaldblod, øverst på fjøra så har den øverste ringen mindre diameter ja..

Men den nederste og nest-nederste har lik diameter.. så den passer perfekt i fjørskåla mi nå! :) Skal legge ut litt bilder jeg..

 

Nei, men jeg mente at jeg f.eks. vil bruke rundt 6.000 kroner kun på fjærer og dempere. Deretter vil jeg legge en del i foringer, bars, etc. Etter å ha brukt en sum på rundt 8.000 kroner i understellet, vil jeg så bruke rundt 2-4.000 kroner på motor, bestående av ett eksosanlegg og ett konfilter. For en N/A motor holder det lenge. Deretter kan man heller se senere, men jeg vil heller ha en bil som kan svinge, enn gå veldig fort. Jeg syns 100 hk og 850 kilo klarer seg for en stund (omtrent som en GTi), men det blir vel litt dumt uten fjærer ;)

 

Forresten, har du noe imot at jeg spør hvorfor du sier akkurat det du sier i signaturen?

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet godt d finnes en editknapp, gadd bare ikke bruke den nå..

 

Har faktisk sett flere senkefjører som er nesten like lange som org fjøra :S

Hvordan går det til da? skal ikke den være stivere da? jaja...

 

Nok mas og spørsmål fra min side:)

 

Kanskje like lange, men da har de ulikt antall viklinger.

 

Problemet når fjærene ikke står i spenn er at de kan hoppe ut av fjærskåla. Dette gjelder spesielt oppe. Naturligvis vil de ikke ramle av bilen, om du har fjærbein av typen der fjæra sitter rundt demperen, men det hindrer den likevel ikke fra å ramle ut av setet sitt; altså øvre fjærskål.

 

Nok posting for meg i dag. Nå må jeg skru:).

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eiriksmil: nesj vet ikke helt jeg.. er egentlig ikke noe spes tilhenger av golf og sånn.. Så ikke spør meg hvorfor jeg har en :) Fikk den jækla billig..

5000kr ble det vel for den.. 91 mod sort, strøken bil, eu godkjent for par uker siden. Og jeg trengte en bil som går :) Har ikke så mye imot vw egentlig, så skjønner da godt dere blir provoserte :D

 

Men at fjøra hopper ut av sin posisjon er vel tilnærmet umulig vil jeg påstå.

Men forsvarer det ikke fordi nei.. er vel en grunn til at det er ulovlig. :)

Opel Kadett C :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til informasjon, så skal det ikke så altfor mye til for at fjøra hopper ut av sin posisjon. Selv hatt kappa fjører, og det er rett som det er du hører at fjøra smetter på plass der den egentlig skal sitte. Absolut ingen fordeler med kappa fjører, foruten at bilen blir lavere. Vond og stiv å kjøre, husker og gynger for den minste dump i veien, farlig i svinger dersom det skuller være en dump der, for da begynner bilen å hoppe ut mot grøfta, ødelegger demperne osv.

 

Kjørt med mye rart og forskjellig typer understell på Golf'ene jeg har hatt, og vil påstå at det jeg kjører med nå (H&R justerbart) er det beste jeg har kjørt med på alle måter. 4 lapper så har du jo et justerbart understell, og dette er uansett bedre enn kappa fjører selv om det er som prisen tilsier.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg mente at jeg f.eks. vil bruke rundt 6.000 kroner kun på fjærer og dempere. Deretter vil jeg legge en del i foringer, bars, etc. Etter å ha brukt en sum på rundt 8.000 kroner i understellet, vil jeg så bruke rundt 2-4.000 kroner på motor, bestående av ett eksosanlegg og ett konfilter. For en N/A motor holder det lenge. Deretter kan man heller se senere, men jeg vil heller ha en bil som kan svinge, enn gå veldig fort. Jeg syns 100 hk og 850 kilo klarer seg for en stund (omtrent som en GTi), men det blir vel litt dumt uten fjærer ;)

 

Bra understell er gøyalt det, men du må huske at du ikke får mulighet til å bruke understellet fullt ut om du ikke får fart på bilen.

 

Du får ikke mye trim for 4.000 kroner heller. Konfilteret gjør vel at du mister rundt 1 hestekreft, og eksosanlegget får bilen til å bråke litt mer.

 

Men helt enig i at det er bedre å begynne med understell. Dette inkluderer jo også bremser (til en viss grad - ikke noe vits i å overdrive her heller).

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prizma: Hørt om smak og behag? Jeg kan jo si at siden du heter vemund er du en idiot liksom.. men hva sier det om meg? :)

 

Synes det ser litt tøft ut når frontlyktene har sort innmat som får de til å se mørke ut.. Var aldri planlagt å lakkere glassene sort, om det var det du tenkte på..

Opel Kadett C :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår