super_truls Skrevet Mai 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 Hei, jeg lurer på om jeg skal bygge en 89' golf om til vr6. Er det noen her som har noen konkrete ting som jeg MÅ bytte for å godkjenne? det er en 1.3 som står i per idag:( Mvh.:thanks Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Mai 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 alt!! ledningsnett, bremser, understell, motor, bensintank, pumper, dashbord(?) må bygge om motor fester osv for og få den inn! Siter Fotgjenger! ca 4 uker igjenn.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet Mai 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 1.3 er et litt dårlig utgangspunkt, da denne modellen har andre motorfester enn de andre motorene. Ellers har du en fin oppskrift her: http://www.futrellautowerks.com/projects/89clvr6.htm Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Mai 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 sa jo det i auto fil... "start med en usslig 1,3 og bygg opp en skikkelig værsting" :P Siter Fotgjenger! ca 4 uker igjenn.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
super_truls Skrevet Mai 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 takker:D ja jeg er klar over det med motorfestene på 1,3 men de må jo byttes uansett hvilken motor jeg skal bytte til;) Kan også nevnes at jeg får denne bilen det er snakk om;) og med sommerjobb så blir det sikkert kjøp av en golf 2-3 eller passat, vr6 delebil eller noe slikt;) Men bytte dashbord og bensintank? hvorfor? Mvh. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vwgolfii Skrevet Mai 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 Må vell bytte tanken pga. bensinpumpen i tanken?? Høres ut som et spennende prosjekt:) Sikkert noen her som har papirer på ombygging, så slipper du skaffe de fra tyskland.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Mai 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 Bedre og raskere bil med 180 hk 1,8T Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vwgolfii Skrevet Mai 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 Bedre og raskere bil med 180 hk 1,8T Ikke minst lettere.. Tenker vi på A3 1.8T med chip eller G60 Turbo.. ?? :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
super_truls Skrevet Mai 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 hehe, bensinpumpen ja:P:P tjaaa, 1,8T blir sikkert FOR dyrt å få tak i;) pluss at jeg liker lyden i vr6:D:D JAAA? noen her som vet om noen som har eller har papirer selv på ombygging? send PM!!:thanks Mvh.:driving Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skrevet Mai 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 Ikke minst lettere.. Tenker vi på A3 1.8T med chip eller G60 Turbo.. ?? :D Eller bare 1.8 16vT ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Mai 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2006 Ikke minst lettere.. Tenker vi på A3 1.8T med chip eller G60 Turbo.. ?? :D Tenkte på 1,8T 180 hk uten chip, ev med QPE sprut (ferdig mappet datasprut) med 200 hk. G60 med eller uten turbo er og lett å få til å gå bedre Lekkert 1,8T motorrom Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skrevet Mai 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2006 Lekkert 1,8T motorrom Hvor har sånne som han gjort av ledninger etc? For ikke å snakke om kjølevæske, vindusspyleveske, bremseveske... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Mai 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2006 Ledninger under deksel, går ned og under, væskebeholdere under gulvet i bagasjerom, antageligvis. Noe av det samme jeg skal ha *hint* ;) Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet Mai 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2006 Hjelper ikke å ha alle ledningene under dekselet da, Eirik, da de skal gå inn i bilen. ;) Veldig mange ledninger kan ofte fjernes. Dette i seg selv gjør fort motorrommet mye mer ryddig. Ledningene som skal inn i kupéen trekkes gjennom rammevangene. Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pater Skrevet Mai 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2006 for å få en toergolf godkjent med vr6 så må du kjenne di rette folkene tror jeg, mange som ikke har fått godkjent dette, og må reise til tyskland...... vet om en som fikk godkjent en jetta med vr6 på lillehammer, men det er mange år siden :) .... ville ha hørt meg litt rundt med biltilsynet før jeg startet med et sånt prosjekt, så du ikke plutselig har en ferdig bil, men får den ikke godkjent..... ellers så stå på.... toer med vr6 er tøft :popcorn Siter 94 AUDI 80 Quattro (Competition) ===>> x 83 VW Golf GTI16V - Solgt x 91 VW Golf GTI16V - Solgt x 88 VW Golf GL - Oppbrukt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.