Gå til innhold

forskjellige bakstilliger om hverandre??!! 200/230 W124


DJ-timoty

Anbefalte innlegg

Heissan

 

Fikk nettop spørsmål fra en bekjent om jeg hadde noe bakstilling deler til mercedes w124 230 1990modell , for kona hans hadde brukket stikk-akselen på bilen di sin..

 

ny stikk aksel koster 10.000 , og di får ikke tak i brukt , verken her i sør eller ¨på opphugginger østover / vestover..

det er vist 4 forskjellige typer på disse bilene fikk han opplyst..

 

men det jeg tenkte på , er om det er mulig å hive over hele bakstillinga fra min mercedes w124 200 1985modell, tviler på at stikk-akslingene passer fra min , siden det er 4 forskjellige typer, men tror dere det går ann å hive over hele greiene? eventuelt hvor mye må byttes?

 

på forrhånd :thanks

Toyota Levin AE101 GT APEX Supercharger

 

Passat stasjonsvogn 1,9tdi med diverse modifikasjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder 90-230E ser jeg i EPC

Biler uten ASD har 2 typer: delenr: 124 350 88 10 får jeg vettug info på hos http://www.autoimport.dk

er også oppgitt ett delenr 124 350 90 10, men der får jeg ikke opp noe vettug treff.

 

har den ASD finner jeg også 2 typer. Hvor det ene delenr gir vettug svar:124 350 89 10, mens andre ikke gir noe vettug svar: 124 350 91 10

 

 

Muligens ett MB-verksted kan si hva forskjellen er!?

 

Ifølge EPC'en min så er det like delenr på stikkaksler på 85-200 og 90-230E.

Min erfaring sier også at det i utgangspunktet er likt oppheng bak på alle sedaner med samme sylinderantall i motorrommet og utstyr.

 

Har den bilen det er snakk om ASD eller ikke?

 

Kan kanskje også være en ide å ringe til f.eks http://www.stjerneservice.no og/eller http://www.autotrio.no og spørre om priser?

 

Ser også at autoimport i danmark har på lager i brukt, de sender til norge.

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen...

 

Pratet nettop med eier av bil.

 

det er ASD og ABS på bilen.

 

han har vært i kontakt med Mercedes forhandler i lyngdal. di sa det var forskjellig tykkelse på di forskjellige modellene. di mente det kunne passe fra 200 , men at han ville få et helt annet , og mye høyere turtall...?! har di ment bare stikk-aksling bytte , eller hele greiene.. hvordan vil det gå å bytte hele bakstilling fra min 200 delebil over på han sin 230 , da min ikke har ASD , men det har han sin...

 

mercedes lyngdal mente det kostet 9000 + moms for ny aksel til hans bil. det er jo totalt uaktuelt , for det blir jo over 12K inkl. moms...

kan man få det til med deler fra min eller vet noen om noe brukt. skal få han til å kontakte autoimport danmark som du sier og høre hva di kan skaffe,..

 

:thanks

Toyota Levin AE101 GT APEX Supercharger

 

Passat stasjonsvogn 1,9tdi med diverse modifikasjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellig tykkelse? javel? da har dem ikke sjekket EPC'n (delekatalogen) sin. For 200 og 230 har samme stikkakslinger.

 

Okkesom så kan du ikke bare ta diffen fra din om den ikke har ABS og ASD og sette på en bil som i utgangspunktet har det..

 

Tipper din 85-200 er uten abs og asd?

 

2 grunner.

 

1. føler for ABS system som registrerer hastighet på bakhjul sitter på klokka

2. få noen slanger til hydraulikkanlegget til overs.. disse er det trykk på og medfører ett h*lvetes klin.

 

Når det gjelder difrensialen så er det vel levert ett utall forskjellige utvekslinger både med og uten ASD.

 

Anbefaler også å prøve noen av de store norske MB-høggerne som f.eks hauk motor i skien (http://www.mercedesdeler.no) og båstad bil ved trøgstad (http://www.baastad-bil.no) Om dere ønsker å gå for nye deler så ring til Simen hos stjerneservice og/eller autotrio.. Dette er folk som vet hva de driver med og ligger langt under BOS i pris. (på de fleste deler)

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en kommentar til..

 

etter det jeg har hørt så skal alle biler med 4 sylinder ha samme oppsett bak (avhenger av utstyr som ABS og ASD)

Alle biler med 6 sylindre har samme oppsett, men forskjellig fra 4 sylinders. (kraftigere)

Biler med V8 er jeg litt usikker på. Men jeg vet at 500E har en annen diffrensial enn 300(T)E med ASR. litt grøvre mål.

 

Kan sjekke litt nærmere i EPC, men det får bli en annen gang. Landstreff i MB Entusiastklubb i helga og bilen min står halvveis demontert i garasjen...

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellig tykkelse? javel? da har dem ikke sjekket EPC'n (delekatalogen) sin. For 200 og 230 har samme stikkakslinger.

 

Okkesom så kan du ikke bare ta diffen fra din om den ikke har ABS og ASD og sette på en bil som i utgangspunktet har det..

 

Tipper din 85-200 er uten abs og asd?

 

2 grunner.

 

1. føler for ABS system som registrerer hastighet på bakhjul sitter på klokka

2. få noen slanger til hydraulikkanlegget til overs.. disse er det trykk på og medfører ett h*lvetes klin.

 

Når det gjelder difrensialen så er det vel levert ett utall forskjellige utvekslinger både med og uten ASD.

 

Anbefaler også å prøve noen av de store norske MB-høggerne som f.eks hauk motor i skien (http://www.mercedesdeler.no) og båstad bil ved trøgstad (http://www.baastad-bil.no) Om dere ønsker å gå for nye deler så ring til Simen hos stjerneservice og/eller autotrio.. Dette er folk som vet hva de driver med og ligger langt under BOS i pris. (på de fleste deler)

 

 

Vil dette si at det ville være en stoor jobb å bytte hele bakstillingen på bilen?

disse vakumslangene du snakker om , hva går di til?

går det ikke ann å blende di? hva skjer da?

ABS systemet, vil det fungere som vanlige bremser om man gjør dette, eller vil det ikke fungere i det heletatt?

Forskjellig utveksling sier du, det er vel ikke snakk om så veldig mye vel?

 

dette ville kanskje blitt en dyrere jobb en om han hadde kjøpt ny aksling siden det er nokså inviklet bytte?

 

hva er prisen på en OK 230 nå til dags? jeg gav 15K for den ene mb200 jeg hadde for noen år siden og den var tipp topp stand... kanskje bedre og billiger for han å selge 230èn sin som delebil og finne seg en annen bil? siden det koster over 12K bare for delene for å fikse den han har om vi ikke finner en billigere løsning...

Toyota Levin AE101 GT APEX Supercharger

 

Passat stasjonsvogn 1,9tdi med diverse modifikasjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår