Gå til innhold

n0stra: 03 Honda Civic Type-R - prosjekt "utadæsjælopplevelse"

Ranger emnet

n0stra

Anbefalte innlegg

Jaja så var det meg og kjerra igjen da. Tenkte det var like greit å lage en ny tråd for ordens skyld. Iallefall litt info om bilen:

Orginalt:

Honda Civic Type-R Euro

årsmodell: 2003 modell (regga første gang på høsten, ikke importert)

motor: 2,0 DOHC K20A2 i-VTEC

effekt: 200HK ved 7400rpm

moment: 197 Nm

0-100: 6,4 sek

vekt: 1140kg (bilen har ikke aircon, lydisolering i dørene, soltak. luksus er for pyser ;) )

girkasse: 6 trinns manuell

elektronikk: EBD, trekanals ABS, Four wheel sensing

felger: 17x7,5 Type-R felger produsert av Enkei

stag under forann: 18mm

stag under bak: 18mm

Modifiseringer montert:

dekk: Bridgestone Potenza S03 215x40x17

luft: Mugen sport air intake (karbonboks med slange mot grillen og lukket filter)

eksos: Fujitsubo RM-01A full rustfri eksosanlegg 2,5" med 8,9cm endestuss

elektronikk: Honda OEM bredbåndslambda

grenrør: Toda Racing 4-2-1 med innebygget decat/testpipe resonert

stag under forann: Honda JDM 22mm type-R swaybar

motorforinger: Energy Motor Mount inserts i polyurethan

datasprut: Hondata K-pro Engine Management System med PRB ECU

Modifiseringer i hus men ikke montert:

fjærer: SpoonSport progressive fjærer med 2-3cm senking

stag under forann: Honda JDM 22mm type-R swaybar

grill: Mugen

frontleppe: Mugen

bilpleie: Meguiars Dual Action polisher 110v - 220 til 110V omformer 750w - NXT series - Pro series ++

motordemper: Ingalls engine torque dampener med justering

bremser: rustfri stålomspunne slanger

clutch: rustfri stålomspunne slange

gir: aluminiumsforinger

Modifiseringer kjøpt og på vei:

stag over forann: Tanabe front strutbar

Fremtidige innkjøp:

gir: Buddyclub shortshift

stag under bak: Honda JDM 22mm swaybar

girkasse: Honda JDM Helical LSD DC5R/EP3R + Toda lightweight flywheel

bremser: Brembo DC5R JDM komplett bremsesystem

bremseklosser: vet ikke, trenger forslag

felger: Volk Racing CE28 eller LE28 6,9kg 18X7,5 til 8,5 smidde monoblock felger

seter: Recaro JDM EP3R røde seter med justering

Tar ellers gjerne imot forslag til hva annet man bør se på, har også planer om å få bilen tunet etterhvert hos Bjørnstad Bil eller ta den over grensa til no Hondata tunere der borte. Forslag til hvem som er flinke til å fjerne steinsprut (type bittesmått) evt er gode og rimelige lakkerere til nyfronten min i trøndelagsregionen tas også imot med takk.

Her følger noen bilder fra bilen min, den nye fronten, eksosen, luftinntaket, grenrøret, felgene osv osv:

Bilen min slik den så ut før modifisering begynte:

800x6000po.jpg

totparkeringsplassdsc04441cust.jpg

civictotmurveggdsc04468custom3.jpg

closespeedodsc04588custom9qp.jpg

closewheeldsc04394custom3jk.jpg

frontskraadsc04408custom7hd.jpg

typerbadgedsc04577custom6vm.jpg

Slik ser Fujitsubo eksosen ut, vel og merke på en annen civic

rm01a59rk.jpg

rm01a18fm.jpg

Motorrommet mitt ser slik ut etter Mugen boksen

kingsi113ln.jpg

Slik ser Toda grenrøret ut, det ser enda lekrere ut i virkeligheten ! Trust me :)

dc57ij.jpg

Slik vil bilen min bli seende ut når jeg får lakkert og påmontert Mugen fronten (grill + leppe)

civic59bx0hw.jpg

Dette er Volk Racing felgtypen jeg har bestemt meg for, usikker på farge dog

titaniumgunmetal8sm.jpg

Mine fremtidige seter jerkoff

jdmseats5se.jpg

En klassiker, bildeler strødd utover parketten! :)

img1189custom8pe.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du får si ifra hvis du noen gang trenger fotografering da vettu ;) Er ikke så vanskelig så lenge man bruker godt kamera og kan litt justering.

godt verktøy er halve jobben ;) men seriøst, et bra speilreflekskamera gjør virkelig susen.. fargene fanges opp på en mye livligere måte

Det er sunt bondevett å ligge bredt

-Felleskaupet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må bare skyte inn at gull/ champagnefargede felger med polert kant hadde virkelig kledd bilen.. fremhever liksom lakken, mener jeg :)

Snedig at du skulle si det, ett av hovedalternativene mine fargemessig på felgene jeg har bestemt meg for er faktisk disse:

img6171r8id8vv.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snedig at du skulle si det, ett av hovedalternativene mine fargemessig på felgene jeg har bestemt meg for er faktisk disse:

img6171r8id8vv.jpg

hater å quote bilder, men det virker riktig akkurat nå :) veit ikke om det er kameraet som gjør at fargen ser litt ekstra mettet ut, men jeg ser at det kan passe på bilen din.. men jeg var ihvertfall ikke noen stor fan av den knallgule fargen :) se på disse: http://www.mackinindustries.com/md/rays/gt-n.html

Volk Racing GT-N

gtn.jpeg

jeg lover, de felgene er "teh sex"

bare unngå røde hjulmuttere, det så jo helt hønsehus ut :P

Det er sunt bondevett å ligge bredt

-Felleskaupet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da er dataspruten (k-proen) på vei opp til Trondheim i postpakke. Lå noen dager i tolla samt at det jo er/har vært endel fridager nå. Er helt utrolig hvor irriterende lite fraktselskaper her i norge jobber sammenlignet med utlandet. I usa går pakkene dag og natt og man får info for hvert trinn samt at helg og fridager når man betaler i dyre dommer for å få noe kjapt heldigvis er ikke eksisterende. Her i norge derimot skjer jo ingenting. Jaja, får den vel til slutt.

Ser dog dårlig ut for å få på alt til helga :( Kjipern, krysser fingra fremdeles men må få lambdaen og foringene iallefall før jeg tørr å sette på grenrøret samt at jeg må få fri fra jobb samt tørre å sette igang og finne ett passende sted å jobbe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Oppdatering:

- Toda Racing grenrør montert

- Energy suspension motorforinger i polyurethan montert

- Mugen front hentet fra lakkeringsfirma

- JDM swaybar montert

Bilen trekker nå merkbart bedre, sjokkerende forskjell vil jeg si. Men moment er da også den største forbedringa med grenrøret ifølge dynos. Må få bilen på bjørnstad for komplett tuning når K-proen er montert. Har også fått den verste dumpventilaktige lyden når man gir på og slipper gassen, ptsssssj. Blei litt forundret men skal være slik med kvalitetsdeler har jeg blitt fortalt :) Skikkelig sug inn og ut.

Bestilt:

- Mugen "sokker"

- Ny rød "H" til den nye grillen, gidder ikke pelle av den jeg har fra før da jeg kanskje setter den tilbake til orginalt en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider