Gå til innhold

Justering av CO

Ranger emnet

Colli

Anbefalte innlegg

Hei!

Hvordan justerer man CO på B230A, har prøvd Haynes, men jeg skal visstnok oppsøke fagmann, så spør her... Bilder kan også hjelpe! Takker for alle svar. Må gjøre dette fordi jeg fikk feil på EU pga for høy CO!

Haster litt! ;)

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må helst på eit bilverksted å stille på co en når bilen går og dei har ei maskin som måler avgassen så stiller du den ned til det du skal ha den på..Vist det var det du lurte på:P

Jeg oxo hadde feil med min co på b230a å da bytta jeg dinna gummihetta inn i forgasseren mebranhetta eller hva det heter så kom den seg betraktelig:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forgassermembran heter den forresten! Fant vel ut at det sies det er en 8 mm under gasseren som må stilles på, fant ikke denne i sted. Sikkert bare sløv... Så hvis jeg skrur på den og følger med på målingene, så burde vel dette gå an å få >4,5% CO!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ikke det veldig klart fram av bildet da? Hele den "dingsen" under! Så du hadde skiftet luftfilter, har du eksoslekkasje, må du tette denne også. Ved måling av CO så kobler du fra veivhusventilasjon/pulsair og blokkerer denne, og så måler du og justerer til du er fornøyd og den går fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ikke det veldig klart fram av bildet da? Hele den "dingsen" under! Så du hadde skiftet luftfilter, har du eksoslekkasje, må du tette denne også. Ved måling av CO så kobler du fra veivhusventilasjon/pulsair og blokkerer denne, og så måler du og justerer til du er fornøyd og den går fint!

Prøvde og vri på det. Men det hang jo fast. Men får prøva litt til

Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT)

Motorhispania Furia 2002mod

Suzuki zr chopper 89mod(solgt)

Honda pxr(borte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt nedi "hullet" stikker det opp en flat tapp. har du ikke spesial verktøy til å skru på det med, tar du ut hele stempelet for å ikke ødelegge membranen. så lager du ett hakk i en bolt med f.eks en vinkelsliper, også skrur du opp eller ned, allt etter som

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk eksosen din for lekkasje, og bytt luftfilteret (det er gjort ja), så bør den være under grensen, men er greit å få stilt den ytterligere ned med tanke på forbruk og forurensing! :) Bilen går mye renere etterpå. Lykke til! Håper noe hjalp deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider