Colli Skrevet Mai 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 Hei! Hvordan justerer man CO på B230A, har prøvd Haynes, men jeg skal visstnok oppsøke fagmann, så spør her... Bilder kan også hjelpe! Takker for alle svar. Må gjøre dette fordi jeg fikk feil på EU pga for høy CO! Haster litt! ;) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet Mai 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 Du må helst på eit bilverksted å stille på co en når bilen går og dei har ei maskin som måler avgassen så stiller du den ned til det du skal ha den på..Vist det var det du lurte på:P Jeg oxo hadde feil med min co på b230a å da bytta jeg dinna gummihetta inn i forgasseren mebranhetta eller hva det heter så kom den seg betraktelig:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Mai 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 Jeg lurte på om det er skrue/mutter/justering osv... Jeg vet jeg må måle avgassen! ;) Membranen så helt fin ut, ingen sprekker eller rifter... Så lurer veldig på dette her. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Mai 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 Forgassermembran heter den forresten! Fant vel ut at det sies det er en 8 mm under gasseren som må stilles på, fant ikke denne i sted. Sikkert bare sløv... Så hvis jeg skrur på den og følger med på målingene, så burde vel dette gå an å få >4,5% CO! Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Mai 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 Til alle som ikke svarte meg, og til dere som kanskje lurer på det samme nå... Fant bilde av forgasserne og hvor CO justeres, så nå er det bare å få fatt i måler og skru for min del... Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Inge Skrevet Mai 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 Den stromberg forgasseren ka er det du skal vri på den? Siter Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT) Motorhispania Furia 2002mod Suzuki zr chopper 89mod(solgt) Honda pxr(borte) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Mai 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 Går ikke det veldig klart fram av bildet da? Hele den "dingsen" under! Så du hadde skiftet luftfilter, har du eksoslekkasje, må du tette denne også. Ved måling av CO så kobler du fra veivhusventilasjon/pulsair og blokkerer denne, og så måler du og justerer til du er fornøyd og den går fint! Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Inge Skrevet Mai 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 Går ikke det veldig klart fram av bildet da? Hele den "dingsen" under! Så du hadde skiftet luftfilter, har du eksoslekkasje, må du tette denne også. Ved måling av CO så kobler du fra veivhusventilasjon/pulsair og blokkerer denne, og så måler du og justerer til du er fornøyd og den går fint! Prøvde og vri på det. Men det hang jo fast. Men får prøva litt til Siter Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT) Motorhispania Furia 2002mod Suzuki zr chopper 89mod(solgt) Honda pxr(borte) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Mai 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 helt nedi "hullet" stikker det opp en flat tapp. har du ikke spesial verktøy til å skru på det med, tar du ut hele stempelet for å ikke ødelegge membranen. så lager du ett hakk i en bolt med f.eks en vinkelsliper, også skrur du opp eller ned, allt etter som Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Inge Skrevet Mai 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 Masse kan eit tett luftfilter slå ut på CO`en? Siter Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT) Motorhispania Furia 2002mod Suzuki zr chopper 89mod(solgt) Honda pxr(borte) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Mai 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 1-2 % kanskje, kommer an på hvor tett det var. Hvor høy var den målte verdien da? Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Inge Skrevet Mai 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 1-2 % kanskje, kommer an på hvor tett det var. Hvor høy var den målte verdien da? Var 4,85 den Siter Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT) Motorhispania Furia 2002mod Suzuki zr chopper 89mod(solgt) Honda pxr(borte) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Mai 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 Sjekk eksosen din for lekkasje, og bytt luftfilteret (det er gjort ja), så bør den være under grensen, men er greit å få stilt den ytterligere ned med tanke på forbruk og forurensing! :) Bilen går mye renere etterpå. Lykke til! Håper noe hjalp deg... Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Mai 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 Får man for høy co av eksoslekkasje? Trodde det var omvendt jeg. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Mai 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 Ja, jeg også syns det virker logisk med omvendt, men jeg fikk høre av de som måler at det er slik. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg