Gå til innhold

kjøper meg omega b

Ranger emnet

cosworth87

Anbefalte innlegg

ja R mener jeg ;) beklager rotet.

ka slags kasse står det i min omega? ha 5 trinns manuell.. hvem som lager de kassene og hvor mye tåler de?

Har: -05 Rexton RX270 XDi Topline
Hatt:-95 Blazer 4.3 V6 4x4, -10 Berlingo 1.6 HDi, -99 Omega B2 2.0 DTi, -95 Opel Omega CD 2.5 V6, -93 Ford Sierra 2.0 clx, -91 Opel Omega A 2.0i, -87 Opel Kadett E 1.6, -84 VW Golf 1.8 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en lik kasse som meg kan jeg tenke meg en R28, Tåler mye juling den også har ikke data på hvor mye den kan tåle men når R25 klarer rundt 350hp og den er sitter i en 2.0 tipper jeg vel at at vår kasse tåler litt mer:) si 400-450hp cirkus??:)

Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig

Opel Maffian

Qraftwerket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorry litt off topic

Lotus omega har Corvette kasse ja:) "gamle sjefen" min hadde to lotuser iløp av den tiden jeg jobbet på norges største opel høgg. Rart at tiger ikke kunne bruke r25 kasse på sin omega, ble frarådet dette på det sterkeste. Omega a 2liter kom org. med r25 kasse. Rart at en sånn utstyrsmessig ræva bil skulle komme med en kasse som tåler 350hk.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte bilen i dag.... 3 eu mangler... 2 knekte fjører(eibach 30mm fjører å sachs dempere bestilt) 1 utslitt endeledd(byttes på mandag) og rust på skivene.. siden de er ganske lite brukt å kun har vert lite brukt skal jeg prøve å bremse de fine igjen:D er 2 uker ventetid på senkesettet. så monterer dette å tar etterkontrollen+godkjenning på biltilsynet..

av andre feil.. funker elvinduet på passasjersiden dåårlig. går fiint ned men ikke opp.. liksom bare flaksen når det går opp. hva er typiske feil?

så er det en eksoslekasje fremme ved manifolden.. dette vanelig feil? er det mye pes å bytte pakningen? han som hadde bilen sa opel hadde sakt han kunne bytte pinnebolter? hmm

hellers er den sjeef.. men bruker litt mye bensin syntes jeg. kan det at det er biltemafilter ha noe emd det å gjøre?

viftereima(flatreima) måå også byttes.. (ser trangt ut) noen som har lengden på denne? ell veit om noen av vag sine(skoda) passer? hadde vert kjekt siden de får jeg riiimelig billig:P

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorry litt off topic

Lotus omega har Corvette kasse ja:) "gamle sjefen" min hadde to lotuser iløp av den tiden jeg jobbet på norges største opel høgg. Rart at tiger ikke kunne bruke r25 kasse på sin omega, ble frarådet dette på det sterkeste. Omega a 2liter kom org. med r25 kasse. Rart at en sånn utstyrsmessig ræva bil skulle komme med en kasse som tåler 350hk.. :)

Okey jeg veit ikke navnet på kassen ,kassen som sitter i 94 omega b 2.0 16v kASSen ......ikke Omega A 2.0 8v ohc.

Opel Maffian

Qraftwerket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nope.. syntes den bruker unormalt mye.. ell er det jeg som bruker for høyt gir? kjørte en meeeget rolig tur i stad.. landevei rundt 80.. tok det jæævla pent. klarte så vidt å presse den ned i 0.9 snitt... å bare den ser en oppoverbakke går den rett opp i 1.5 på den som måler konstant. syntes dette er for mye.. 120 på motorveien skal vel heller ikke vere noe anstrengelse. men den vil fortsatt ha over literen.. hmm... hva bruker omegaene deres?

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva bruker omegaene deres?

akkurat no står computeren min på 1,33 l på milen, men det e på bykjøring og hardkjøring her i bergen.. når eg var å hentet den i kristiansand, så målte eg den på vei hjem.. kjørte over haukeli.. kjørte fint og rolig siden eg ikke kjente bilen og sånt, og då hadde eg et snitt på 0,88 l på milen.. vet ikke om det e mye for en V6er, men ville trodd at du sku brukt mindre på langkjøring.. men omega e jo en stor og ganske tung bil..

Har: -05 Rexton RX270 XDi Topline
Hatt:-95 Blazer 4.3 V6 4x4, -10 Berlingo 1.6 HDi, -99 Omega B2 2.0 DTi, -95 Opel Omega CD 2.5 V6, -93 Ford Sierra 2.0 clx, -91 Opel Omega A 2.0i, -87 Opel Kadett E 1.6, -84 VW Golf 1.8 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

akkurat no står computeren min på 1,33 l på milen, men det e på bykjøring og hardkjøring her i bergen.. når eg var å hentet den i kristiansand, så målte eg den på vei hjem.. kjørte over haukeli.. kjørte fint og rolig siden eg ikke kjente bilen og sånt, og då hadde eg et snitt på 0,88 l på milen.. vet ikke om det e mye for en V6er, men ville trodd at du sku brukt mindre på langkjøring.. men omega e jo en stor og ganske tung bil..

JEG HAR HELT LIKT FORBRUK PÅ MIN SEKSER ;)!

Opel Maffian

Qraftwerket

Lenke til kommentar
Del på andre sider