mjepson Skrevet Juni 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2003 Når jeg kjører rundt 80-100 så rister det i rattet, men kommer jeg over dette så blir det fint igjen... Har vært sånn siden jeg kjøpte dekk+felg, men antok at dem hadde balansert dem skikkelig... Jeg trodde først at det var normalt med brede dekk å ha vibrasjoner, men bør jeg gå tilbake å få dem balansert på nytt? har 195/45R15 dekk på (you guessed it) 15" felger. Siter Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned *sold* Polo 1.4 16v *dead* Polo 6N 1.6 8v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Compom Skrevet Juni 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2003 Mulig det kan være noe annet(?), men jeg ville gått tilbake og bedt dem se over dem en gang til. Siter '95 Ford Mondeo 2.0 Stv. '95 Kia Sephia GTX x '92 Ford Escort RS2000 x '87 Ford Escort CL 1600 x '89 Ford Escort GLS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
focus Skrevet Juni 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2003 Det kan være noe galt med spissingen din Siter Blue Oval Racer onfiredevi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mjepson Skrevet Juni 26, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2003 og for de ikke tekniske så betyr det? Siter Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned *sold* Polo 1.4 16v *dead* Polo 6N 1.6 8v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet Juni 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2003 Originally posted by mjepson og for de ikke tekniske så betyr det? Noe galt med hjulstillingen på bilen, dekkene slites skjeivt! Ville prøvd avballansering først...., du kan jo høre med de på verkstedet hva de mener det kan være! Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
focus Skrevet Juni 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2003 enkelt fortalt: hjulene dine er litt ute og sykler. de har ikke riktig vinkel. Siter Blue Oval Racer onfiredevi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mjepson Skrevet Juni 26, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2003 bakdekkene eller framdekkene? hvordan kan bakdekkene komme ut av stilling? hva skal til for å fikse det? Siter Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned *sold* Polo 1.4 16v *dead* Polo 6N 1.6 8v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet Juni 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2003 Originally posted by mjepson bakdekkene eller framdekkene? hvordan kan bakdekkene komme ut av stilling? hva skal til for å fikse det? Det kan skje dersom du har senket bilen, eller du har vert borti en fortauskant eller nedi et slaghull i veien! Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mjepson Skrevet Juni 26, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2003 hva skal til for å fikse det? vil nye dempere/ fjærer gjøre jobben? Siter Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned *sold* Polo 1.4 16v *dead* Polo 6N 1.6 8v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet Juni 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2003 Originally posted by mjepson hva skal til for å fikse det? vil nye dempere/ fjærer gjøre jobben? Dersom det er hjulstilling som det er noe galt med, må du levere bilen inn på verksted for å få tatt hjulstilling. Dette bør du uansett gjøre når du monterer senkesett slik at du ikke sliter dekken skjeivt. Koster cirka 700-1000 kroner for en hjulstilling, men eg ville sjekket med et verksted om de kunne svare deg på hva som er galt! Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
focus Skrevet Juni 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2003 det hjelper ingenting å bytte til nye dempere/fjærer. det er nok det lureste å høre med ett verksted å høre hvor mye de skal ha for å ta en sjekk Siter Blue Oval Racer onfiredevi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RedFox Skrevet Juni 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2003 Jeg også sliter litt med risting i rattet i 80 km/t .. Har også lagt merke til at det ene dekket mitt slites ujevnt så da betyr vel det at jeg bør dra på en hjulstillingskontroll? Bare lurer: ved en slik kontroll.. justerer de slik at dette blir riktig, eller er det bare selve kontrollen så kommer det enda et tillegg for å justere? Gjør det egentlig noe å kjøre slik? (sett bort i fra at dekkene slites ujevnt) Skal bytte dempere snart også.. bør vel ta kontrollen etter at jeg har bytta dem da? Siter 2001 Volvo V40 1989 Peugeot 205 1,9 GTI -> 16v (Banebil prosjekt) x 1992 Honda CRX Del Sol VTI (Solgt) x 1991 Ford Escort 1.6i (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxgets Skrevet Juni 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2003 Ta å få de balansert på nytt,når du kjøper nye dekk skal de bli riktig balansert men det ligger luft mellom binen og felgkanten og når den forsvinner kan det bli annet kast. Derfor man egentlig skal balansere på nytt ett ett par uker. Når man har forstillingskontroll så endrer de det også:) Siter X 1991 Toyota mr2 X 1994 Toyota Celica gt4 X 1977 Ford escort 2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.