Gå til innhold

Volvo 240 bilstereo prosjekt!

Ranger emnet


Turbo_Dos

Anbefalte innlegg

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da har jeg fått tatt noen bilder!

 

Starter først med hatthylla:

 

 

 

7147930319.jpg

 

 

943d5e5b5c.jpg

 

 

f36ea975d6.jpg

 

 

Og Resultatet :)

 

 

56d1b80836.jpg

 

 

ea9bc22de0.jpg

 

ca362f6ff3.jpg

 

90d87ee1e5.jpg

 

791052a7a7.jpg

 

 

kompisen min i aksjon!:)

 

2539f334ff.jpg

 

 

Blir ikke helt ferdig med kassen enda, venter fortsatt på den andre subben så lar det andre hullet være enn så lenge:D blir iværtfall svart filt + Xelent speil merke på kassen, dette ser dere på det andre bilde.

 

som dere ser her har vi beskytta elementet slik at den har litt slag lengde å bevege seg på og slik at elemenetet ikke blir skadet! bassen ble dyp og pen, men blir noe annet med de forsterkerne jeg venter på.

 

2c985d0ae5.jpg

 

7a1a6db554.jpg

 

0249f5b67c.jpg

 

 

 

Foresten noen som har tips eller ide om hva jeg skal gjøre for og få tilpassa høytalerne i dørene?

 

b210702a1e.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foresten noen som har tips eller ide om hva jeg skal gjøre for og få tilpassa høytalerne i dørene?

 

Heisann :)

Ser bra ut dette! :D Men jeg vil anbefale deg å sette basserne forrover i bilen. Eller i allefall teste begge deler. Jeg fikk mye bedre lyd i 240'n min når jeg hadde basserne fremover.

 

Men til dørene: Jeg orker ikke søke på frontsettet ditt, så jeg er ikke sikker på hvor stort dette settet ditt er..!?

Er det 5,25 må du skjære litt i dørtrekker.

Jeg har focal 130 (elns) frontsett i min, og disse er såpass dype at jeg fikk ikke ned vinduet mitt uten å lage meg noen ringer i spon, som bygger de ut fra dørtrekket.

Jeg lagde 1 ring av 22mm spon, og delte denne på midten. Passet akkurat i forhold til vindu og vindus-sveiv.

Sveiva er nemmelig et ganske stort problem serru. For høytaler-griller er det rett og slett ikke plass til. Selv ikke uten de ringene jeg lagde meg.

 

Hvis du har 6,5" frontsett er det bare å selge det! ;)

Hehe.. Altså... Å sette de et annet sted funker jo fett da, for så å kjøpe et 5,25" sett! Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :)

Ser bra ut dette! :D Men jeg vil anbefale deg å sette basserne forrover i bilen. Eller i allefall teste begge deler. Jeg fikk mye bedre lyd i 240'n min når jeg hadde basserne fremover.

 

Men til dørene: Jeg orker ikke søke på frontsettet ditt, så jeg er ikke sikker på hvor stort dette settet ditt er..!?

Er det 5,25 må du skjære litt i dørtrekker.

Jeg har focal 130 (elns) frontsett i min, og disse er såpass dype at jeg fikk ikke ned vinduet mitt uten å lage meg noen ringer i spon, som bygger de ut fra dørtrekket.

Jeg lagde 1 ring av 22mm spon, og delte denne på midten. Passet akkurat i forhold til vindu og vindus-sveiv.

Sveiva er nemmelig et ganske stort problem serru. For høytaler-griller er det rett og slett ikke plass til. Selv ikke uten de ringene jeg lagde meg.

 

Hvis du har 6,5" frontsett er det bare å selge det! ;)

Hehe.. Altså... Å sette de et annet sted funker jo fett da, for så å kjøpe et 5,25" sett! Hehe..

 

 

Hei!

 

 

fant ut at det var 6,5 men har funnet ut en løsning... bli nede på siden av døra jeg skal ha de, fordi der er det mye plass til dette! så får jeg sette noen orginale volvo høytalere i dørene for og dekke for hullene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er det plass, vettu! :)

Orginale høytalere!? =/ de er ikke verdt plassen! Hehe..

Men det blir nok bra skal du se! :) Men for all del ikke koble til de orginale høytalerne selv om du setter dem inn! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg startet på frontsettet,NoZ_87 på forumet her har hjelpa meg!.:) var ikke plass til 6,5 nede i døra heller så måtte sage til sponringer! lar resultatet tale for seg selv, kom gjerne med tilbake melding.

 

d53a808769.jpg

 

måtte tilpasse litt her så lagde et spor

 

7b733acba9.jpg

 

 

Og det ble sånn her til slutt:

 

27db913e9d.jpg

 

f22aed46f5.jpg

 

acebaa26a0.jpg

 

plassering av delefilterne

 

536b21b003.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår