Gå til innhold

Gåen oljepumpe?

Ranger emnet

Nifty

Anbefalte innlegg

1.8Gsi 8ventiler. 85 mod. kjørt 143k

fikk endelig start på jævelskapen, var dårlig pumperele. motor går fint, men iflg måler i display inne, så er det null oljetrykk. er godt med olje på motoren. Knabba oljefilter fra en 1.6(har det noe si?). hvordan kan jeg

sjekke om det er trykk i oljesystemet?

Bunnpanna har fått seg en trøkk, bulk inn i midten.. vet ikke om motorn er kjørt med det før, var slik når jeg fikk den...

BMW e36 320i - 92 Mod

[x]Corrado G-60 - 89 Mod

[x]BMW E30 323i -85 Mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nok forsøkt å fylle olje i oljepumpa først, ja. På motorverksteder fyller de alltid olje i oljepumpa før de setter den sammen igjen. Oljefilmen der gjør at du får vakumet du trenger for å løfte olja opp av bunnpanna. Det er bare metalldrev i den pumpa.

Har kjørt med en kjempebulk i bunnpanna på en gammel Audi fra 85 og det gikk veldig fint. Fikk bare på en halv liter mindre olje etter at bulken kom dit;) Kanskje bare jeg som hadde flaks.

Har du prøvd med en annen giver til oljetrykket. Hvis det da virker er det jo greit. Da slipper du å mase mer med det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm hvis motorn tikker mye har du sikkert ikke oljetrykk...

Da ville jeg sjekke sila den greia som suger opp olje i bunnpanna .

Siden du har en bulk der . Hvis den ligger helt nede i bunnen av panna kan det føre til at den ikke får sugd opp olje .

Samtidig du har den ute bytt pakninga mot blokka har vært med på 3 motorer som sugde falsk luft . De hadde ikke olje trykk

Hvis den ikke tikker kan det være oljetrykk målern din feks

Lednings feil eller feil på instrumentering

Japser er bra biler, men faen som dem ruster :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider