Gå til innhold

luft og motstand?

Ranger emnet

infested

Anbefalte innlegg

hvis det er hull i mellom luftfilteret og forgasseren.. går bilen dårlig da??.. var en som hadde det problemet å nå han fikset det gikk det bra :S.... også har jeg hørt att hvisdu monterer kn filter får den for mye luft??.. får ikke detta til å stemme men.. skal jo gå ann å kjøre uten filter skulle ejg tru :S..

Mvh

Thomas Holmedal

Team Lydtrykk.no

thomas.eargasm@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K&N/konfilter/etz-filter på forgasserbiler er noe forbanna dritt...anbefales ikke. du kan justere deg til døde uten å få den riktig justert. Har hørt at det har noe med at sportsfiltere reduserer vakumet alt for mye, som igjen ødelegger styringa av tenninga helt og setter bensintilførselen i en ellevill syklus...

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K&N/konfilter/etz-filter på forgasserbiler er noe forbanna dritt...anbefales ikke. du kan justere deg til døde uten å få den riktig justert. Har hørt at det har noe med at sportsfiltere reduserer vakumet alt for mye, som igjen ødelegger styringa av tenninga helt og setter bensintilførselen i en ellevill syklus...

ja da trur jeg att den svære hullet over i luftfilterboksen min har skylden til att den fusker... det er nemmelig i mellom luftfilteret og forgasseren

Mvh

Thomas Holmedal

Team Lydtrykk.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan nok stemme det ja... det dumme er at man ikke bare kan tette hullet og... da mister forgasseren vakum igjen.. herlige greier :op Blir noe helt annet når man ikke har vakumstyringen, sliksom rallybiler har etz... da kjører man heller filteret RETT på forgasser-innsuget.. og somregel har man da 4 forgassere eller 2 dobble

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja da trur jeg att den svære hullet over i luftfilterboksen min har skylden til att den fusker... det er nemmelig i mellom luftfilteret og forgasseren

Mvh

Thomas Holmedal

Team Lydtrykk.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte med Kn insats filter på 242`n, beholdt luftfilterboksen...

På bmw`n så har jeg det problemet at den går møkkdårlig hvis luftfilteret ikke sitter riktig. Der har jeg KN filter rett på luftmengdemåleren.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider