Gå til innhold

SQL-sub selges! 15", 500W RMS

Ranger emnet

BoomBoxx

Anbefalte innlegg

Pga overgang til ny bil, må jeg selge subwooferen min. Umulig å klemme inn 15" i 2-seteren jeg har tenkt til å kjøpe...

Kjøpte den for to måneders tid siden, og tok den i bruk for et par-tre uker siden. Elementet er meget lettdrevent (89dB følsomhet) og er laget for SQ, med mulighet for SPL grunnet lang slaglengde (25mm xmax én vei). På papiret er høyttaleren overlegent alt jeg har klart å finne i norske butikker, selv om man leter blant produkter til dobbel pris. I praksis - likeså!

Har ALDRI hørt penere bass, særlig ved et så høyt lydnivå - 144.4dB i en Civic, for å være eksakt - målt med Term-Lab (offisielt dB-drag-instrument).

Dette er i en 82 liters kasse, tunet til 34-35Hz. Originalt mini-Civic-batteri på 60A maks eller noe sånt, og 21mm^2 strømkabling. Elementet pekende bakover, og portene oppover. Dersom man tuner høyere (40Hz+), er det mulighet for å spille 2-3dB mer, avhengig av bil og forsterker osv.

Kassen kan følge med uten ekstra kostnad utover frakta (22mm spon med innvendig avstiving og to 8cm aeroporter). Kassen er laget så portene kan byttes ut lett, for å ha forskjellige tuningfrekvenser til konkurranser og daglig bruk.

Ser helst at hele pakka hentes et sted i Vestfold (kan møte kjøper). Det er også mulighet for å høre på høyttaleren inntil jeg bytter bil.

Bud over 3500,- for elementet, kassa kan følge med uten ekstra kostnad.

Bilder av sub og kasse i bil (nederst på siden i prosjekt-tråden): http://bilforumet.net/showthread.php?t=112402

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er garantert ikke noe problem å selge dette elementet!

Problemet er at få her vet hva det egentlig er for noe...

Har jo behagelig høy følsomhet, så det trenger ikke så enormt mye effekt for å spille høyt.

Kanskje noe stiv pris? Men så er det jo omtrent nytt.

Men prøv på AVtorget du ;)

Ganske sikker på at det er mange flere som har slike element inne enn i bilen her i landet.

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er garantert ikke noe problem å selge dette elementet!

Problemet er at få her vet hva det egentlig er for noe...

Soundsplinter er jo et ganske ferskt merke i utlandet og da, men jeg har ikke hørt annet en vondt om disse. Jeg har også hørt om flere som bruker disse i sq anlegg, men de er jo også i stand til å spille veldig høyt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller ubehagelig høyt, ja! :)

Prisen er kanskje stiv, men som du sier, er elementet SOM NYTT! Folk står selvsagt fritt til å importere selv, om de heller vil det! :) Nå ligger det pent nedpakket i originalemballasjen igjen, for jeg byttet bil i dag. No more room! :O

For øvrig er det kun SEKS slike elementer i hele landet! Liten sjanse for at naboen har lik sub! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, kom på et bra salgstriks! :-)

Slenger med en custom-bygget basskasse til den nye eierens bil (avtales ved kjøp) inkl. i prisen for den som kan hente sub'en! Så er jeg sikker på at forholdene ligger til rette for maks utnyttelse av det voldsomme potensialet! :)

Tilbudet gjelder kun ut denne uka!!!

PS: Sub'en fungerer nær optimalt i 75-85 liter bassrefleks, eller ca. 60 liter lukket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...