Gå til innhold

Dj-Timoty: Toyota Celica T16 - Prosjekt Celica

Ranger emnet

DJ-timoty

Anbefalte innlegg

Heissan...

Da var celicaen kommet i hus :)

Fikk den for en OK pris. Nettop eugodkjent , og årsavgift betalt :)

, men Topp-pakninga er gåen , :( (viste det når jeg kjøpte den)

Som bilen står nå er den litt forfallt inni, men god ellers.. må gjøres litt inni bilen, skal bytte stoler og sånn...

det er rust i hjulbuene, som tidligere eier har prøvd å fikse, dette må gjøres på nytt.

Motoren :

Det er en 4AGE motor som står i bilen.

Det er en 1,6 GT TwinCam 16V - 140hk

planer for bilen :

Fikse topp-pakning

Fikse interiør

Fikse utvendige feil.

Lage Sleepy-eyes (vil gjerne ha tips)

Få tak i styling (noen tips? finner kun et kit på nettet)

Felger

Lakke bilen Candy-blå, når alt annet er ferdig , (lurer på å gjøre dette i polen?!)

Hvis det blir lakking i polen vurderer jeg oxo å få gjort noen motor mods,

Turbo Eller Kompressor...?!

Bilder :

10i877k.jpg

10i87ck.jpg

10i87eo.jpg

10i88q1.jpg

Kom gjerne med tips , innspill , og ideer her :)

.

Toyota Levin AE101 GT APEX Supercharger

Passat stasjonsvogn 1,9tdi med diverse modifikasjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det du gjør, er at du fjerner blinkerne, sveiser igjen hullet, sparkler over den rare frontplata, lakkerer over, lager "normale" lys der vippelyktene står, og BANG, ett stykk fet Celica :)

Sikkert en del rust under også ;)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du gjør, er at du fjerner blinkerne, sveiser igjen hullet, sparkler over den rare frontplata, lakkerer over, lager "normale" lys der vippelyktene står, og BANG, ett stykk fet Celica :)

Sikkert en del rust under også ;)

nææh.. liker vippelykter, når di blir bygget til sleepy-eyes.. ;) hehe

men du/eller noen andre , kan gjerne lage et photoshop bilde til meg , og vise hvordan det kunne blitt sett ut med "vanlige" lykter... hehe... hva slags lykter skulle jeg eventuelt ha brukt mener du da? hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nææh.. liker vippelykter, når di blir bygget til sleepy-eyes.. ;) hehe

men du/eller noen andre , kan gjerne lage et photoshop bilde til meg , og vise hvordan det kunne blitt sett ut med "vanlige" lykter... hehe... hva slags lykter skulle jeg eventuelt ha brukt mener du da? hehe

Går jo blant annet an å få kits til C5 og FD, blir seende litt ut som C6..

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

C5 ? FD ? har du noen eksempler på disse? gjerne nett adresse??

edit :

Vet bare beskrivelsen på bilen som T16 .. er det noen annen beskrivelse jeg kan søke etter når jeg leter etter styling??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

C5 ? FD ? har du noen eksempler på disse? gjerne nett adresse??

edit :

Vet bare beskrivelsen på bilen som T16 .. er det noen annen beskrivelse jeg kan søke etter når jeg leter etter styling??

Ett annet navn er ST162. ST165 er GT-FOUR, samma stylingen (eller tøffere). Bare forskjellig motor/drivverk/understell.

C5 = Chevrolet Corvette C5, 1999-2005

FD = Mazda RX-7 FD, 1993 - 1999

C6 = Chevrolet Corvette C6, 2005 -

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett annet navn er ST162. ST165 er GT-FOUR, samma stylingen (eller tøffere). Bare forskjellig motor/drivverk/understell.

C5 = Chevrolet Corvette C5, 1999-2005

FD = Mazda RX-7 FD, 1993 - 1999

C6 = Chevrolet Corvette C6, 2005 -

:)

er jo ikke så mye "styling" det , men ok , noen som vet hvor jeg kan kjøpe styling da? syns den stylinga som selges hos tuning.no og czt er kjip, og for dyr... noen som vet hvor man får tak i annen styling , eller eventuelt den hos tuning.no billigere?

Edit :

hva har chevrolet og mazda med celica å gjøre? får du kit for å få den til å likne på det??!! hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo ikke så mye "styling" det , men ok , noen som vet hvor jeg kan kjøpe styling da? syns den stylinga som selges hos tuning.no og czt er kjip, og for dyr... noen som vet hvor man får tak i annen styling , eller eventuelt den hos tuning.no billigere?

Edit :

hva har chevrolet og mazda med celica å gjøre? får du kit for å få den til å likne på det??!! hehe...

Nei, altså, dersom du Googler litt på C5 og C6, finner du ut at de ligner mye, men C6 har ikke vippelykter. Dersom du i tillegg har spilt NFSU2, ser du at Mazda RX-7 kan få "ikke-vippe lykter". Dette gjøres også på Nissan 180SX, for eksempel. Du konverterer vippelyktene til liggende, kan du si. Prosjektor-lamper, rett frem, der vippelyktene sitter..

EDIT: Slik som disse:

rx7-mag-sillylights.jpg

Den skulle egentlig ha hatt vippelykter. Sikkert ganske lett å modifisere slike til å passe Celica, evnt. finne kits med det til ST162.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye bedre ut! Vippelykter er bare så stygt, mener jeg da..

Har du fått tak i toppakninga tommy?

Sleepy eyes er også litt kult, dvs. vippelykter som ikke står i 90 grader, men 45, gjerne med to små prosjektor/xenon/HID lamper inni, ikke vanlig, kjedelig glass over hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sleepy eyes er også litt kult, dvs. vippelykter som ikke står i 90 grader, men 45, gjerne med to små prosjektor/xenon/HID lamper inni, ikke vanlig, kjedelig glass over hele.

det er naijs.. hehe..

og nei lars, har ikke fått topp-pakninga enda, vente på lønning først, hehe.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har funnet et styling-kit jeg liker , men ikke noen plass å kjøpe det ?! :(

kan noen hjelpe meg??!! finner det ikke på hjemmesiden som det er linket til på siden jeg har lagt link til... som di sier skal selge det (booster tuning), og har prøvd å sende mail til di , på den ene adressa fikk jeg delivery failed , og på den andre har jeg ikke fått noe svar...

Link til stylinga her : HER!!!

Bilde av stylinga her :

t16postert5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kan jeg få tak i topp-pakning til denne bilen!? Verken Biltema Eller Mekonomen eller bilrekvisita har det / får tak i det... hmm

Hmmm... Toyota? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider