Gå til innhold

Porsche bygger familiebil

Ranger emnet


Mr.TransAm

Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeg er skeptisk til det der.

 

I mine øyne så har Porsche alltid, og burde for alltid være 2 dørs sportsbiler. Ikke noe jævla suvs og familiebiler. Jeg skjønner jo at de skal satse på andre markeder, men jeg mener at det er litt skuffende. Blir liksom ikke det samme å si at du har porsche, når du kjører en 4 dørs sedan med litt gamp. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke tvil om at Porsche begynner å satse på et nytt marked nå. Først lanserer de Cayenne, og så denne. Vet ikke om jeg er så begeistra for det siden jeg mener at Porsche kun skal være rene sportsbiler, men det kan jo hende de er nødt til å gjøre det siden de ikke selger nok lenger

92' BMW 320i Coupé E36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skeptisk til det der.

 

I mine øyne så har Porsche alltid, og burde for alltid være 2 dørs sportsbiler. Ikke noe jævla suvs og familiebiler. Jeg skjønner jo at de skal satse på andre markeder, men jeg mener at det er litt skuffende. Blir liksom ikke det samme å si at du har porsche, når du kjører en 4 dørs sedan med litt gamp. :/

Problemet er at Porsche tjener penger på disse.

 

Tenk, nå kan amerikanerne ha en Porsche som SUV, skal de ha en familiebil kan de ha en porsche for det også, og sportsbilen har de i Boxter/Cayman/911.

 

Porsche spiser seg bare inn på nye og atraktive markeder. :)

 

Og tenk på det, om de tjener mer penger, kan de bruke mer penger på å utvikle sporstbilene. ;)

 

Men, det skal være sagt. Jeg liker ikke konseptet. Jeg avskyr det. Porsche er todørs sportsbil. Period.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom Cayenne ikke hadde vært, hadde ikke Cayman vært heller. Det er tvil om Boxster hadde kommet i 2nd generasjon. Det er faktisk mulig 911 ikke engang hadde kommet i 997-utgave. Takket være Cayenne og Panamera, vil vi trolig se mange flere, fete biler fra Porsche fremover.

 

Riktignok, Porsche som merke ble ødelagt da 993 kom, da luftkjølingen ble droppet. Fine biler, men det er ikke Porsche lengre..

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom Cayenne ikke hadde vært, hadde ikke Cayman vært heller. Det er tvil om Boxster hadde kommet i 2nd generasjon. Det er faktisk mulig 911 ikke engang hadde kommet i 997-utgave. Takket være Cayenne og Panamera, vil vi trolig se mange flere, fete biler fra Porsche fremover.

 

Riktignok, Porsche som merke ble ødelagt da 993 kom, da luftkjølingen ble droppet. Fine biler, men det er ikke Porsche lengre..

Her er jeg litt uenig. For meg handler ikke Porsche om å tviholde på gammel teknologi. Porsche handler om å få det beste som kan lages (tross alt, om du tenker på hvor solide de tross alt er i forhold til diverse andre supersportsbiler).

 

Og vannkjølte motorer yter bedre enn luftkjølte :P

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg litt uenig. For meg handler ikke Porsche om å tviholde på gammel teknologi. Porsche handler om å få det beste som kan lages (tross alt, om du tenker på hvor solide de tross alt er i forhold til diverse andre supersportsbiler).

 

Og vannkjølte motorer yter bedre enn luftkjølte :P

 

Hvordan i huleste kan du si at Porsche handler om å få det beste, når deres mest suksessive modellserie over 40 år, er basert på en undermotorisert 356, som igjen er basert på en familiebil med originalt 30 HK, og som ble planlagt allerede 20 år før 356 kom, og i år, for 70 år siden? VW Boble er vel ikke akkurat verdens beste utgangspunkt for superbil? :P

 

La meg ta ett lite eksempel. Mitsubishi kommer med nye Evo X om ett år. Den er ikke basert på Mirage/Lancer/Cedia, men på en helt ny plattform. Det er kanskje en Mitsubishi, og kanskje en Evo, men det er ingen Lancer Evo. Lancer Evo er ødelagt som en levende legende. Men Evo X vil nok bli en god bil. Akkurat som de nye Porschene. Ferrari har iallfall litt av det samme igjen (612 og 599). Lamborghini og Porsche stiller i samme kategori. Ødelagt. Bare se på 997s midtkonsoll da. Totalt ødelagt. Er jo ett virrvarr av knapper, sammen med alt for lyst aluminium. De kunne ha spart seg begge deler. Dersom, de hadde droppet alle fancy GT og Turbo navn (og Turbo-motor), gitt 997 Carrera RS navn, og gitt den luftkjøling, en manuell kupévifte (ikke A/C) og servo som ekstrautstyr, kunne den blitt veldig artig. En ekte Porsche. Men, siden dette er utenkelig, kan man vel egentlig si, at Porsche er ødelagt. Forresten, se på Ferrari. Manuelt air-condition, sammen med skinn og lær sydd med de fineste sømmer. En 991 997 og en Ferrari F430 kan kanskje sammenlignes som nye biler, mot hverandre, men de kan ikke sammenlignes etter hjerte eller sjel. Den ene har fortsatt genene inntakt, den andre er nå en nisje-bil (selv om Ferrarier er for primadonnaer og playboys, men det har de nå alltid vært også).

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom Cayenne ikke hadde vært, hadde ikke Cayman vært heller. Det er tvil om Boxster hadde kommet i 2nd generasjon. Det er faktisk mulig 911 ikke engang hadde kommet i 997-utgave. Takket være Cayenne og Panamera, vil vi trolig se mange flere, fete biler fra Porsche fremover.

 

Riktignok, Porsche som merke ble ødelagt da 993 kom, da luftkjølingen ble droppet. Fine biler, men det er ikke Porsche lengre..

 

håper virkelig du mener 996. for 993 er den siste luftavkjølte 911 som ble lagd. 996 er den styggeste 911 som er laget til nå. men jeg har ingenting imot vannavkjølt 911. for meg så har det liten betydning.

nei jeg sier som phrode.

 

er det fiat da?

xaudi coupe2.8q

xpeugeot 205gti

xmazda 929lht

xford capri2.8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i huleste kan du si at Porsche handler om å få det beste, når deres mest suksessive modellserie over 40 år, er basert på en undermotorisert 356, som igjen er basert på en familiebil med originalt 30 HK, og som ble planlagt allerede 20 år før 356 kom, og i år, for 70 år siden? VW Boble er vel ikke akkurat verdens beste utgangspunkt for superbil? :P

 

La meg ta ett lite eksempel. Mitsubishi kommer med nye Evo X om ett år. Den er ikke basert på Mirage/Lancer/Cedia, men på en helt ny plattform. Det er kanskje en Mitsubishi, og kanskje en Evo, men det er ingen Lancer Evo. Lancer Evo er ødelagt som en levende legende. Men Evo X vil nok bli en god bil. Akkurat som de nye Porschene. Ferrari har iallfall litt av det samme igjen (612 og 599). Lamborghini og Porsche stiller i samme kategori. Ødelagt. Bare se på 997s midtkonsoll da. Totalt ødelagt. Er jo ett virrvarr av knapper, sammen med alt for lyst aluminium. De kunne ha spart seg begge deler. Dersom, de hadde droppet alle fancy GT og Turbo navn (og Turbo-motor), gitt 997 Carrera RS navn, og gitt den luftkjøling, en manuell kupévifte (ikke A/C) og servo som ekstrautstyr, kunne den blitt veldig artig. En ekte Porsche. Men, siden dette er utenkelig, kan man vel egentlig si, at Porsche er ødelagt. Forresten, se på Ferrari. Manuelt air-condition, sammen med skinn og lær sydd med de fineste sømmer. En 991 997 og en Ferrari F430 kan kanskje sammenlignes som nye biler, mot hverandre, men de kan ikke sammenlignes etter hjerte eller sjel. Den ene har fortsatt genene inntakt, den andre er nå en nisje-bil (selv om Ferrarier er for primadonnaer og playboys, men det har de nå alltid vært også).

Om vi først skal plukke på noe som kanskje burde endres er det vel noe med motor bak bakhjula :P

 

Men, 911 er jo dog bedre nå enn før, på tross av det.

Syns egentlig det er bra at Porsche har mer folkelige biler. En 911 vil uansett aldri gi folk samme tanke om eksotisk superbil som en Ferrari, og da bør den være rimelig lettkjørt (Min mening, only :P).

 

Dog, eldre Porsche hadde mer sjel. Eldre Ferrari hadde mer sjel. Eldre Lamborghini var Lamborghini. Og Aston Martin har enda de samme verdiene som før :P

 

Men Jeg syns fortsatt at fremskritt er ganske viktig når det ER snakk om en så lang modellhistorie :)

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg litt uenig. For meg handler ikke Porsche om å tviholde på gammel teknologi. Porsche handler om å få det beste som kan lages (tross alt, om du tenker på hvor solide de tross alt er i forhold til diverse andre supersportsbiler).

 

Og vannkjølte motorer yter bedre enn luftkjølte :P

 

Jeg vil ikke ha power, jeg vil ha tradisjon, kombinert med sjel. Hva er gøy med å kjøre/se på en bil, som kan gi deg 300 km/t på Autobahn, hvis bilen ikke kan si at den liker seg/ikke liker seg der du er? En 911 997 på Autobahn, eller en 991 Carrera RS 2.7 i Morgedal, Telemark? For meg, RSen. Og aller helst, en ny Porsche, med innovativitet, men samtidig tradisjon (enkelhet).

 

 

Porscher er blitt alt for overhyped. En Porsche skal være understated. Den kan gjerne gå fort, og den kan gjerne være genialt laget. Men den skal ikke vise det, og du som sjåfør skal kun merke det, ikke se det med øynene. Enkle instrumenter, enkelt design, osv.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår