Gå til innhold

Porsche bygger familiebil

Ranger emnet

Mr.TransAm

Anbefalte innlegg

håper virkelig du mener 996. for 993 er den siste luftavkjølte 911 som ble lagd. 996 er den styggeste 911 som er laget til nå. men jeg har ingenting imot vannavkjølt 911. for meg så har det liten betydning.

nei jeg sier som phrode.

Sorry, gikk litt fort i svingene her.. 993 er selvfølgelig den siste luftavkjølte, og 996 er starten på en ny epoke, og slutten/ødeleggelsen av en gammel.

Nettopp derfor burde kanskje 911-navnet bare sluttet etter 993, og 996 heller vært en helt ny modell, istedenfor bare en kopi utseendemessig, ødelagt av vonde detaljer?

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Porscher er blitt alt for overhyped. En Porsche skal være understated. Den kan gjerne gå fort, og den kan gjerne være genialt laget. Men den skal ikke vise det, og du som sjåfør skal kun merke det, ikke se det med øynene. Enkle instrumenter, enkelt design, osv.

Faktisk helt enig i dette. Men nå snakker jeg om kjøretekniske fremskritt, ikke interiørmessige evolusjoner som ender opp med noe som er halvveis superbil :P

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i alle dager kan dere sitte å krangle om en Porsche har sjel eller ikke når dere, etter all sannsynlighet, aldri har kjørt en?

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i alle dager kan dere sitte å krangle om en Porsche har sjel eller ikke når dere, etter all sannsynlighet, aldri har kjørt en?

Jeg har, men mitt innlegg her ble slettet...?? Jaja, enig i at 997 (den har jeg ikke kjørt) er langt lekrere enn 996, men den "ekte" Porsche-følelsen forsvant nok etter 993:shake

98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har, men mitt innlegg her ble slettet...?? Jaja, enig i at 997 (den har jeg ikke kjørt) er langt lekrere enn 996, men den "ekte" Porsche-følelsen forsvant nok etter 993:shake

Siktet til eiriksmil og nomix som hadde en veldig "voksen" diskusjon om noe de ikke har peiling på.

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mitt problem med Porsche panamera er at det egentlig er en VW ..

og mitt problem med kommende Lamborghini LM002 arvtageren er at den er mest sansynlig en VW den også..

nei nei nei...

PS: Aston martin har gitt Rapide grønt lys.. og kommer på markedet et helt år før Porscha

01large.jpg

Selv om Aston er eid av Ford så er denne 100% aston... sånn skal det være vetu :P

[*] 2003 Lexus IS200

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, en 997 ikke ville vært raskere rundt ringen enn en 993? For det er det jeg sier. :)

Ja beklager, formulerte meg litt rart der, mente selvsagt eiriksmil, i diskusjon med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mitt problem med Porsche panamera er at det egentlig er en VW ..

og mitt problem med kommende Lamborghini LM002 arvtageren er at den er mest sansynlig en VW den også..

nei nei nei...

PS: Aston martin har gitt Rapide grønt lys.. og kommer på markedet et helt år før Porscha

01large.jpg

Selv om Aston er eid av Ford så er denne 100% aston... sånn skal det være vetu :P

Og man skal heller ikke glemme at Rapide er noe av det vakreste som eksisterer på firedørsfronten, penere enn CLS, Quattroporte og 159 <3

Ford har klart det med Aston, dele deler osv, men fortsatt ikke miste særpreget i en Aston. Astons er så usannsynlig nydelige :)

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider