Gå til innhold

Hvordan behandle matt lakk?

Ranger emnet

AMA

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har erfaring med matt lakk? Vet det var en kar med en a6 eller en a8 som hadde bilen sin i matt svart, men vet ikke om han er medlem her?

Det som er saken er det at jeg har netopp lakkert bilen min i svart matt, men lakkverkstedet hadde aldri brukt denne type lakk før så de viste ikke om hvordan jeg skulle behandle den.

Behandles den som vanlig? Pollering/rubbing/avfetting/svamp/shampo/etc, eller er det noe spess jeg må ta hensyn til?

Er lakken like sterk som en vanlig lakk?

Takker for all hjelp og tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo AMA.

Lakken er like sterk som vanlig lakk.

Polerer du lakken med vanlig polish vil den få litt glans, og den vil bli skjoldete.

Avfetting og vask som vanlig, men du bør styre unna shampo med voks.

Skal til Gøteborg på mandag, på kurssenteret til Standox.

Kan høre der hvilke produkter som anbefales.

Vet det skal finnes spesielle pleieprodukter til matt lakk.

The Power of Six

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo AMA.

Lakken er like sterk som vanlig lakk.

Polerer du lakken med vanlig polish vil den få litt glans, og den vil bli skjoldete.

Avfetting og vask som vanlig, men du bør styre unna shampo med voks.

Skal til Gøteborg på mandag, på kurssenteret til Standox.

Kan høre der hvilke produkter som anbefales.

Vet det skal finnes spesielle pleieprodukter til matt lakk.

Hei hei. Er du sikker på at den er like sterk? Eirik på HH mente på at lakken var veldig "skjør" og tålte ikke like mye som vanlig lakk?? Har han ikke peiling kanskje?

Er dritt nervøs for lakken derfor tar jeg ingen sjangser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider