Gå til innhold

Golf 2 m/Syncro på asfaltbane (?)

Ranger emnet

CarlOtto

Anbefalte innlegg

Hei er det noen som har erfaring med Golf 2 SYNCRO ute på asfaltbane?

Jeg har hatt Golf 2 GTI før, men aldri kjørt disse bilene med Syncro. Er det noen svakheter med Golf 2 sitt syncro system? Har de bilene noe sperrer/diffbrems på aksling(er), etc..? Vil det være en fordel eller ulempe med syncro på en asfaltbane??

Tåler syncro-systemet en heftig bra trimmet GTI 16V motor? :driving

Er dette det samme syncro systemet som er i Golf 2 Rally / Golf 2 Country..?!

Noe spesielt som bør nevnes med slike Golf 2 SYNCRO? :puke

Mvh Carl Otto :)

'97 Multivan TDI, '91 Caravelle Syncro TD, '79 VW Westfalia camper, '67 Transporter varebil, '90 Golf cab

x '82 911 turbo, x '73 Transporter varebil, x '72 Transporter dobbelkabiner, x '58 1200 Boble, x '84 Golf 2 GTI, x '85 Jetta diesel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei er det noen som har erfaring med Golf 2 SYNCRO ute på asfaltbane? Har ikke kjørt på bane men hadde en g60 syncro i 1 år ...

Jeg har hatt Golf 2 GTI før, men aldri kjørt disse bilene med Syncro. Er det noen svakheter med Golf 2 sitt syncro system?

Største svakheten blir viskosen. Det er denne som kobler inn drift bak hvis et av hjulene fremme går fortere en de bak. Ellers sitter det noe gummi koblinger på mellomaksling som også kan begynne å få problemer ved mye effekt.

Har de bilene noe sperrer/diffbrems på aksling(er), etc..? Vil det være en fordel eller ulempe med syncro på en asfaltbane?? Etter 91 mod ble g60 syncro levert med sperre bak. Denne er elektrisk. Pga at viskosen ikke overfører nok krefter sliter du alikevel å få ut rompa på tør asfalt. Greide ivertfall ikke det med min med ca 200 hk i.

Etter hva andre har uttalt så får du feste nok til en suge trimmet 16 v ved å montere diff sperre fremme på vanlig forhjulstrekk. Sparer da også en del vekt. Så kan kanskje bli en like så grei løsning det.

Tåler syncro-systemet en heftig bra trimmet GTI 16V motor? :driving

Det "vanlige" syncro systemet tåler nok ikke dette vil jeg tro. Da bør du gå for et g60 syncro drivverk. Dette finner du på golf g60 syncro, rally eller passat gt g60. Du bør også ha dette for det er eneste løsning for å få skivebremser bak.

Er dette det samme syncro systemet som er i Golf 2 Rally / Golf 2 Country..?!

Det sitter et eget forsterket syncro system på alle med g60 motor

( golf og passat ) disse har som nevnt også skivebremser bak.

Alle de andre bruker samme system - litt svakere bygget.

Noe spesielt som bør nevnes med slike Golf 2 SYNCRO? :puke

Største fordelen jeg fikk erfare var ved akselerasjon - pga av at viskosen overfører kreftene bak litt sent greier du ikke å rive løst bakhjulene. Da spinner det bare litt fremme før det skyter avgårde. Hadde 0-100 på min på min g60 syncro når det plask regnet på ca 6,9 sec med 2 mann og anlegg i bilen. Eller slipper den ikke så lett bak som vanlig golf 2 gjør pga 2 delt bakasling... Tror kanskje for det blir like billig for deg å finne en vanlig golf 2 syncro - å så finner du deg en komplett passat gt g60 delebil. Flytter alle delene over til golfen ( bolt on det meste )

Har en g60 syncro girkasse liggende i deler med gåen sync ring på 3 giret.

Bor ikke så langt fra deg (rett utenfor Haugesund ) Om du er interisert i kassen for 500 kr så er den din.

Mvh Carl Otto :)

Svar inne i quote

Golf 4 gti 99 mod

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører syncro, kjørt siden vintern da jeg fikk lappen. Og har byttet girkasse allerede en gang :D ,,, Har en vanlig Golf 2 Syncro, altså det spinkleste systemet.

Største ulempen til syncro mener nå jeg er de Tverrstilte Motor / Girkasse, har en indre følelse av at det tåler mye mindre enn Quattrosystemet der girkassa ligger langs bilen.

Har vært snill med denna girkassa som jeg har nå for at den skal vare til vintern igjen :D , men har ikke klart å dy meg. Ja jeg får ræva ut på Grus/Sand :D

En ulempe til er at det er litt hvasst med hvilke Syncrobiler den drar på alle 4 i revesj.

Men for all del,,, drit artig, Aldri noe annet enn Syncro / Quattro!

85 Audi 80 GTE Quattro

86 Golf 2 Turbo Diesel

Rallvogn: Volvo 244 2,1

87 Golf 2 Syncro

86 Golf 2 Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke den syncro`n ganske svar når det gjelder litt leking og motor da?

Har hørt en del negativt iallefall..

Den jeg hadde tålte da mye av dette.

Med diff sperre fremme skal de etter hva ryktene sie tåle godt over 300 hk..

( G60 syncro drivverket )

Det "vanlige" tåler ikke mer en 150 -160 ca etter hva jeg har hørt.

Selvfølgelig er det vrimoment ikke hk som avgjør - men det gir en peikepinn.

Golf 4 gti 99 mod

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider