Gå til innhold

Senking. Hva skal jeg gjøre..

Ranger emnet

haoarox

Anbefalte innlegg

• Svar 87
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Når det overstiger 100mm + bør noe gjøres med innfestinger av stag osv.

vet nå ikke jeg..

selv ved 45mm, står jo stagene i en heftig vinkel.

de bør jo helst gå paralellt med bakken, når bilen står på flatt underlag?

edit: samt man får ikke stillt nok camber, for senking mer enn 45mm.. (kan fines ut dog.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

negativ camber forran har vel aldri vært negativt?

for all del folkens, senk så mye dere vil, men husk at dere ikke tjener ytelse på det, med mindre dere gjør det skikkelig.. (mao. ikke bare kapp fjærer og kjør).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er egentlig endlig konklusjon? Vurderer å senke kjerra mi, men blei jo litt mer usikker om jeg gidder hvis bilen ikke blir bedre av det??? Trudde bilen satt bedre i svinger om jeg fikk den litt stivere jeg... lønner det seg bare å bytte dempere rundt om da eller?

\\ xVolvo 240 Gl

\\ xMazda 323 (jordebil:P)

\\ Volvo 850

\\ Renault Kangoo(firmabil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis av meg, kjøpte senkesett på Eiker, da han fikk det på, var det PERFEKT! Både bak OG fremme!

Var 100% perfekt! Og det var med orginale hjul. Den lå helt ned på..

Kan prøve å få tatt et bilde.. Det så veldi bra ut!

Kappe fjærer suger.. da hadde jeg helder vurdert andre metoder.. Ja, skjønnheten ja.. Men vil gjør det skikklig når det først skal gjøres..

Mvh

:hvaskjera :P

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er egentlig endlig konklusjon? Vurderer å senke kjerra mi, men blei jo litt mer usikker om jeg gidder hvis bilen ikke blir bedre av det??? Trudde bilen satt bedre i svinger om jeg fikk den litt stivere jeg... lønner det seg bare å bytte dempere rundt om da eller?

kjøper man senkesett som ikke skamsenker bilen, men bare senker den til en litt mer normal bil høyde så bør den sitte ber i svingene enn det de originale monstertruckene av 240 gjør originalt?

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg ikke få en konkret svar?

Jeg vil gjerne kunne oppnå følgende:

1. Lavere bil (utseende)

2. Stivere (kjørekomfort)

Så hvordan kan jeg gjøre dette uten store operasjoner? Jeg har allerede 17" Eiker felger, og senker jeg baken enda mere vil det nok subbe uansett hva jeg gjør. Som jeg spurte ovenfor, kan jeg BARE senke fronten og beholde originalt bak? Eller blir bilen å "tippe" fremover da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider