Gå til innhold

Senking. Hva skal jeg gjøre..

Ranger emnet


haoarox

Anbefalte innlegg

  • Svar 87
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

butch, du vet like godt som meg at det ikke går an å bruke bilen din som et "senke 45mm" eksempel!?!? om han hiver på nye lesjöfors kommer den GARANTERT ikke til å bli lik din

Det er nå jævlig rart, siden bilen min ikke har modifiserte fjærbein elns.

 

slik var den med oljedempere og org. fjærer:

DCP_0501.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen min også er senket 40mm.. den er også like lav som DaButcher sin.. og med 3" eksos er det ALVORLIG alt for lite klaring til bakken. Jeg kjører mye på dårlige veier og må veldig ofte ligge midt i veien eller helt på skulderen for at eksosen ikke skal subbe. og da ligger eksosanlegget heeelt oppunder karrosseriet på det laveste punktet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen min også er senket 40mm.. den er også like lav som DaButcher sin.. og med 3" eksos er det ALVORLIG alt for lite klaring til bakken. Jeg kjører mye på dårlige veier og må veldig ofte ligge midt i veien eller helt på skulderen for at eksosen ikke skal subbe. og da ligger eksosanlegget heeelt oppunder karrosseriet på det laveste punktet..

ja, på vestlandet går det ikke ann å bruke en bil om man senker den mer.

rett og slett stress å kjøre bilen på noen av veiene vi har rundtom her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

står en notis i Bergens Tiedene om at Hordaland trenger 4,8 mrd for å ruste opp veiene til standard lik østpå... ergo her kan man ikke kappe noe nevneverdig...

så kan du jo klaske inn samme regnestykket for møre og romsdal, sogn og fjordane, rogaland.. så ser vi jo fort at det er på østlandet alle pengene havner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser bilen ut som butchers så er det jo kke nødvendig å kappe, men man må jo offre for utseende, og ingen kan si at det hadde SETT dårligere ut om den var 2.3cm lavere forran..om man da måtte mekke på eksosen å klemmt det ovalt eller noe lignende så er det så.. men slik jeg opplever det er ikke butchers (og da locked) standaren for en senket volvo 2-7-9..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veiene her er like ræva som på vestlandet. det der er bare krøll :P

 

men min bil med 45-45 senking var høy forran. skikkelig fæl å se på..

 

har kjørt en del på østlandet også ,og jeg vil si det så enkelt at du ville ikke kjørt din egen bil her på vestlandet. største høydeforskjellen som er målt i en veibane mellom hjulsporene er nesten 20 cm. så med en lav bil så sliter du.

 

men lurer på hvilke øyne du ser med når du sier 45/45senking er ille høy. håper du har sett en std 240... den kan jo kalles monstertruck...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei jeg liker det litt lavere.. kan jo se på profilbildet mit. det var etter rett etter senking. bare kjørt hjem fra jobb. fysj av meg!! 3-4 cm ned til hjulet jo

 

 

edit/svar: ja en standard 240 ser ut som en monstruck. kan jo sove under den i hardt vær!

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser bilen ut som butchers så er det jo kke nødvendig å kappe, men man må jo offre for utseende, og ingen kan si at det hadde SETT dårligere ut om den var 2.3cm lavere forran..om man da måtte mekke på eksosen å klemmt det ovalt eller noe lignende så er det så.. men slik jeg opplever det er ikke butchers (og da locked) standaren for en senket volvo 2-7-9..

 

klemme eksos = struping av motor.... og hverken locked eller butcheren har endret noe i forstillingen, kappet eller noe... og jeg har enda ikke fått somlet meg til senking, og jeg synes jeg tar nedi overalt.-...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du har et 3" røyr, og klemmer det litt ovalt så hadde værken min eller butcher merka noe forskjell på effekten! muligens om det var måling på rulle men ikke i praksis! men sier igjen som jeg sa istad..man må OFFRE FOR UTSEENDE, vil man ha lav bil, kan mann ikke ha 5"eksos, vil man ha breie dekk må en ofte kose litt med skjermkanten bak osvosv..alt en gjør for å få noe som ikke er helt standard/orginalt, så må en somregel offe noe annet, i en eller annen grad riktignok..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du har et 3" røyr, og klemmer det litt ovalt så hadde værken min eller butcher merka noe forskjell på effekten! muligens om det var måling på rulle men ikke i praksis! men sier igjen som jeg sa istad..man må OFFRE FOR UTSEENDE, vil man ha lav bil, kan mann ikke ha 5"eksos...

Man kan jo bruke ovale rør, eller firkant-profil med samme innvendig areale som 5". Da går det jo fint. Ikke noe problem med høyden i så tilfelle.........

 

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du har et 3" røyr, og klemmer det litt ovalt så hadde værken min eller butcher merka noe forskjell på effekten! muligens om det var måling på rulle men ikke i praksis! men sier igjen som jeg sa istad..man må OFFRE FOR UTSEENDE, vil man ha lav bil, kan mann ikke ha 5"eksos, vil man ha breie dekk må en ofte kose litt med skjermkanten bak osvosv..alt en gjør for å få noe som ikke er helt standard/orginalt, så må en somregel offe noe annet, i en eller annen grad riktignok..

 

kjører faktisk original eksos på sekseren... men senk så mye du vil for min del ,er ikke min bil det går utover. kjøreegenskapene blir ødelagt av for mye senking uten brutal ombygging av oppheng..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår