tazie Skrevet Mai 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2006 Har en corolla DX 1.3 og fikk et tips og sette inn en weber 32/36 forgasser i mortoren min. (er en sånn 2A motor) Men hva er forskjellen på "DGV", DGC o.l? Hvem skal jeg ha? hehe, håper noen kan hjelpe! :) Siter ___________________________________ -1990 Mazda 626 GLX Coupè 2.2i x1989 VW Passat 1.8 GT Stasjonsvogn stjælt.. x1986 Toyota Corolla DX 1.3 vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caterpillar Skrevet Mai 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2006 er ikke bare å ta en forgasser å sett på en motor,kan du tænke dæ å komme inn på ei dækksjappa,å rope "æ må ha ett hjul,samma f** bare det er svart å rundt"..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
velo Skrevet Mai 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2006 Weber 32/36 finnes med tre forskjellige løsninger for choke! manuell choke, termostatstyrt choke og elektrisk! Det er det de bokstavene står for.. Jeg er btw på jakt etter en 32/36 sjøl! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikGT Skrevet Mai 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2006 DGAV = Automatisk venturi= automatchoke.. DGV = Vanlig, med manuell shoke.. DGR = Har ikke vært borti denne, men det er vel elektronisk styrt shoke kanskje? Disse forgasserne er mye brukt på Taunus, Granada og Capri også.. På 2literne.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tazie Skrevet Mai 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2006 er ikke bare å ta en forgasser å sett på en motor,kan du tænke dæ å komme inn på ei dækksjappa,å rope "æ må ha ett hjul,samma f** bare det er svart å rundt"..... Dere som ikke vet noen ting om hva topicet omhandler, kan heller la være og skrive. axxept og EirikGT: Tusen takk! Er nok DGAV jeg skal ha da! :) Siter ___________________________________ -1990 Mazda 626 GLX Coupè 2.2i x1989 VW Passat 1.8 GT Stasjonsvogn stjælt.. x1986 Toyota Corolla DX 1.3 vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Suzuki Ac-50 Skrevet Mai 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2006 Kanskje jeg ikke er så gøy av meg, men hvorfor gidde å gjøre noe som helst.. For første så er jo hele bilen så som så, og 1,3?...huff... Nei la den være å spar til noe gøy. Det eneste du oppnår er høyere forbruk et par hester hvis du er heldig og masse fusking pga at du aldri klarer å få stilt inn forgasseren rett.. cheers Siter Let´s go, Hammer down! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tazie Skrevet Mai 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2006 Jada, er fullstendig klar over alt det, jeg bare synstes det er morro og SE litt på muligheter osv.. Siter ___________________________________ -1990 Mazda 626 GLX Coupè 2.2i x1989 VW Passat 1.8 GT Stasjonsvogn stjælt.. x1986 Toyota Corolla DX 1.3 vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Suzuki Ac-50 Skrevet Mai 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2006 Du må iallefall lage deg innsug som passer, evt en adapterplate. Det burde vel være mulig å få til å gå brukbart, er verre når du begynner med to liggende forgassere.. Siter Let´s go, Hammer down! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikGT Skrevet Mai 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2006 Weber 32/36 DG* er stående forgasser. .. Det er også en TO-trinns TO-port, ikke dobbel.. Til vanlig kjøring bruker man kun 32mm. Det er ikke før du passerer halv gass at port nr 2 åpnes, delvis mekanisk delvis ved vacuum.. DCOE er liggende.. Forgasseren ble forresten også brukt på noen får Opel'er.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
velo Skrevet Mai 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2006 Veit du i samma slengen hva 32/36 DFAV er? Veit de stod på Granada 2,6 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
velo Skrevet Mai 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 Bump! Noen som veit? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg