Michael Skrevet Mai 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2006 Er det mye jobb å skifte ventilforinger? Er snakk om Probe. Og hva kan i verste fall skje om jeg ikke bytter dem over tid? Bruker en liter olje på mila, eller skjærer motoren seg? Siter o 93' Audi S4 2.2T x 94' Audi S4 4.2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
otis Skrevet Mai 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2006 Motoren kommer ikke til å skjære seg ved defekte ventiltettninger, men den kommer til å bruke mye olje hele tiden, spesielt ved at du bruker motoren til å bremse i nedoverbakker. Det er ganske mye arbeid, må jo av med toppen, reg.reim, kanskje injection systemet og alle slags slanger og masse annet dill dall. Men selveste jobben med å bytte tettningene er vel rimelig grei når alt er demontert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael Skrevet Mai 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2006 Okey, takk for svar! Siter o 93' Audi S4 2.2T x 94' Audi S4 4.2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael Skrevet Mai 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2006 Nytt spørsmål, det at ventilforingene er slitne på en såpass ny bil (96'), kan det være tegn på at bilen er hardkjørt? Siter o 93' Audi S4 2.2T x 94' Audi S4 4.2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Suzuki Ac-50 Skrevet Mai 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2006 Motoren kommer ikke til å skjære seg ved defekte ventiltettninger, men den kommer til å bruke mye olje hele tiden, spesielt ved at du bruker motoren til å bremse i nedoverbakker.Det er ganske mye arbeid, må jo av med toppen, reg.reim, kanskje injection systemet og alle slags slanger og masse annet dill dall. Men selveste jobben med å bytte tettningene er vel rimelig grei når alt er demontert. Må du av med toppen da? Med mindre du har en opel eller noe med sånn todelt topp så kan du vel bare gjerne toppdeksel og kammene og løfterne for så å plukke ut de gamle å slå nedi nye? Siter Let´s go, Hammer down! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caterpillar Skrevet Mai 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2006 må ha tilgang til luft å greier. snakk med en proff/bilmekaniker ,så fixer ha det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Suzuki Ac-50 Skrevet Mai 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2006 må ha tilgang til luft å greier. snakk med en proff/bilmekaniker ,så fixer ha det. Hva skal du med luft da? Muttertrekker? hva skal du med det da? rive over topplokksboltene? Siter Let´s go, Hammer down! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e321 Skrevet Mai 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2006 sikkert for å løfte ventilene :) Siter signatur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
otis Skrevet Mai 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2006 Jeg var ikke klar over at man kunne bytte ventiltettninger uten å ta av toppen. Men jeg tror ikke man kan se en direkte sammenheng med at en motor er hardt kjørt og dermed dårligere ventiltettninger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.