Gå til innhold

Ventilforinger

Ranger emnet


Michael

Anbefalte innlegg

Motoren kommer ikke til å skjære seg ved defekte ventiltettninger, men den kommer til å bruke mye olje hele tiden, spesielt ved at du bruker motoren til å bremse i nedoverbakker.

Det er ganske mye arbeid, må jo av med toppen, reg.reim, kanskje injection systemet og alle slags slanger og masse annet dill dall. Men selveste jobben med å bytte tettningene er vel rimelig grei når alt er demontert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren kommer ikke til å skjære seg ved defekte ventiltettninger, men den kommer til å bruke mye olje hele tiden, spesielt ved at du bruker motoren til å bremse i nedoverbakker.

Det er ganske mye arbeid, må jo av med toppen, reg.reim, kanskje injection systemet og alle slags slanger og masse annet dill dall. Men selveste jobben med å bytte tettningene er vel rimelig grei når alt er demontert.

 

Må du av med toppen da? Med mindre du har en opel eller noe med sånn todelt topp så kan du vel bare gjerne toppdeksel og kammene og løfterne for så å plukke ut de gamle å slå nedi nye?

Let´s go, Hammer down!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår