Gå til innhold

Ujevn (luggete) trekk ved gasspådrag

Ranger emnet

DarkFame

Anbefalte innlegg

Bilen trekker dårlig (ujevnt, luggete) med en gang du kommer opp litt i turtall. Dette skjer når du skal akselerere eller kjøre opp bakker i alle gir.

Den går litt ujevnt på tomgang (ligger som regel i litt for lavt turtall enn hva som er normalt). Hva kan være årsaken til dette? Hva er typisk feil for denne typen symptom? Defekt bensinpumpe? Hull i vakuumslange®? Jeg har prøvd å bytte tennplugger for å se om en eller flere plugger ga dårlig tenning. Ingen bedring, har ikke fått byttet tennpluggkabler, kan det være fremdeles være kontaktproblem? Jeg har sjekket at alle tennpluggene tenner. Fordelerlokket så tørt og fint ut, muligens litt svart på kontaktpunktene (men det er vel ikke uvanlig?). Dette er en Golf2 1.6L 88 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guys. Ikke heng ut pierburg så fælt da :P hehe

Dahles Auto. En mekaniker visste godt hva "syndromet" var. Han fortalte meg også at det ikke alltid stemmer. Eller, som regel stemmer det ikke at det er forgasseren sin feil. På min 1.6cl har jeg 2stk vakumslanger som går inn på venstre side av luftfilterboksen (dersom du står foran bilen, og titter inn i motoren). Han dro begge vakumslangene ut av boksen og "koblet" de sammen. Etter dette ble syndromet mitt borte. Det gjelder -10 - +10 grader, tåke, regn osv osv. Sørg for å bytte tennkabler, ihvertfall tennhettene. 4 hetter er som regel dyrere enn nye kabler, så sier seg selv hva man kjøper :P

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min 1.6cl har jeg 2stk vakumslanger som går inn på venstre side av luftfilterboksen (dersom du står foran bilen, og titter inn i motoren). Han dro begge vakumslangene ut av boksen og "koblet" de sammen.

Det er vel ikke de to veldig tynne blanke røra som skal kobles i sammen?

- 00 Audi A4

- 86 Golf II

Lenke til kommentar
Del på andre sider