Gå til innhold

Hvor stor dim samt " på felg?

Ranger emnet

ExvaliBuR

Anbefalte innlegg

Har en Omega -94 B og trenger SÅRT nye dekk og skal ha lettmetall. Men hvar er maks tommestr samt dim som kan klemmes på uten at jeg må skjære og fikse?

Jeg vil anta 18" vil passe, men aner ingenting om bredde på dekk, de som sitter nå er 205.

"This car will shatter 100 Mph in second gear only, imagine the speeding tickets you would be getting in a car like this … if they can catch you that is."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8,5x19" kunne du kanskje få til. Dra til en dekksjappe og få satt på noen og prøv om du får subbing ved fullt rattutslag.

Hva som står på er uvesentlig. Det som står i vognkortet er det du må gå ut ifra. Der står det 205/65R15 eller noe sånt kanskje. Lettere å gi nøyaktig om du skriver hva som står der.

Men ta utgangspunkt at det er 205/65R15 da vil 235/35R19 ha en rulleomkrets endring på 0,06% noe som er helt perfekt. Lovlig avvik 5% + - uten å måtte få godkjenning på biltilsynet.

Skal du ha 18" er den beste dim 235/40R18 da har du -0,36% avvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har 235/35/18 framme og 265/35/18 bak.. det går helt greit.. ikk noe problem i det heletatt.. har ikke gjort noe med hjulbuer eller noe.. og eg har skamsenket bilen i tillegg.. det kan du se på i tråden min : http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=115151

Har: -05 Rexton RX270 XDi Topline
Hatt:-95 Blazer 4.3 V6 4x4, -10 Berlingo 1.6 HDi, -99 Omega B2 2.0 DTi, -95 Opel Omega CD 2.5 V6, -93 Ford Sierra 2.0 clx, -91 Opel Omega A 2.0i, -87 Opel Kadett E 1.6, -84 VW Golf 1.8 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, fete biler alle sammen som har svart her! Føler meg nesten ikke verdig egentlig, hehe, har ikke fått gjort så mye med min ennå...

Skal senke tralla etterhvert, men trenger sårt ny gummi samt felger, er fortsatt opel "coverene" på disse, hehe. Samt at ene dekket lekker litt... gøy å fylle annenhver dag.

Takk for alle svar! tenker jeg klasker på 18", dim må jeg tenker over da jeg ikke helt har enorme ideéne ang. dette. =)

"This car will shatter 100 Mph in second gear only, imagine the speeding tickets you would be getting in a car like this … if they can catch you that is."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har 235/35/18 framme og 265/35/18 bak.. det går helt greit.. ikk noe problem i det heletatt.. har ikke gjort noe med hjulbuer eller noe.. og eg har skamsenket bilen i tillegg.. det kan du se på i tråden min : http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=115151

har samma som deg på min omega jeg også:) 0 Problem:)

Volvo 740 TIC 88 Mod (solgt)

Volvo 740/940 16V Tic (solgt)

BMW 318 is Coupe (Solgt)

VW Passat 1,9 TDI Highline (Til salgs)

Volvo V90 T-4R (Ny bilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11"? 8" & 9"? Nå er jeg ikke helt med her, lol. Jeg tenkte på hvilken dekkdim jeg kan bruke hvis jeg klasker på 18" i utgangspunktet. Og om 18" passer, noe jeg allerede har fått svar på =)

Så da er spm. nr. 2: Hvilken dekkdim kan jeg bruke på 18" uten å måtte bygge om hjulbuer etc., bare kunne klaske på dekka uten probs!

Omega_V6: Så jeg kan kjøre den dimmen du bruker på min? =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11"? 8" & 9"? Nå er jeg ikke helt med her, lol. Jeg tenkte på hvilken dekkdim jeg kan bruke hvis jeg klasker på 18" i utgangspunktet. Og om 18" passer, noe jeg allerede har fått svar på =)

Så da er spm. nr. 2: Hvilken dekkdim kan jeg bruke på 18" uten å måtte bygge om hjulbuer etc., bare kunne klaske på dekka uten probs!

bruker du 8X18" felg vill jeg annbefale 225/40-18

har du 9" felg bak kan du bruke 255/35-18

Desse oppsettene trenger ingen modding av skjermer overhode..

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det skal gå helt fint uten noe som helst problem.. eg har jo senket bilen min litt ekstremt (som du kan se i tråden min) og eg har ikke noe problemer med den dimmen på dekk og felg.. :driving

Har: -05 Rexton RX270 XDi Topline
Hatt:-95 Blazer 4.3 V6 4x4, -10 Berlingo 1.6 HDi, -99 Omega B2 2.0 DTi, -95 Opel Omega CD 2.5 V6, -93 Ford Sierra 2.0 clx, -91 Opel Omega A 2.0i, -87 Opel Kadett E 1.6, -84 VW Golf 1.8 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for all hjelpen hittil!

Omega_V6: Bilen din, er som du sier, skamsenka deluxe =D den er skikkelig fin! Har meget lyst å gjøre det selv (senking), men akkurat nå erre dekka og felga som kommer først, nettopp vært inne til reg reim skifte samt skifte av frontruta, så der ble jeg letta for et par tusinger til. Menmen, bil er gøy!

Fant en 4L Irmscher motor i Tyskland som hadde vært stas å tatt inn, men tror jeg måtte gjort en del mer med tralla mi da enn bare å bytte mottor. Hvis jeg har håp om å holde den på veien. Hehe.

Noen som har noen erfaringer med sharif forresten? Noen som sier han bruker "Low-quality" felger og at de ofte må bankes ut i forhold til andre.

Og, siden jeg snart evt. blir student, men skal fortsette å tviholde på bilen, går bensinforbruket merkbart opp med større dim? :D

Hittil, med pen kjøring (hver dag til og fra Fagerstrand ->Vinterbro (der jeg slaver), samt kjøring til treninger på kolbotn annenhver dag og venner som bor i samme område) så klarer jeg å presse bilen til å holde 2 uker på en tank.

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider